Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
jakie krzyżaki?
Autor Wiadomość
leon79 
Forumowicz

Auto: COLT 90'GLXi CARISMA 96'GLS
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 50
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 20-07-2009, 11:24   jakie krzyżaki?

witam,
wie ktoś może jaki rozmiar krzyżaków jest w układzie kierowniczym Carismy? W manualu nic nie znalazłem. Może ktoś już je wymieniał i zna wymiary. Będe wdzięczny za odpowiedź.
pozdrawiam

[ Dodano: 25-07-2009, 20:35 ]
Będę musiał odpowiedzieś sobie sam ;)
Romiar krzyżaków w układzie kierowniczym Carismy to 16/40. Dostępne prawie wszędzie. Najtrudniejszą rzeczą przy wymianie było dla mnie odkręcenie śruby przy samej maglownicy ze względu na trudny dostęp a rzaczej pozycje jaką trzeba przyjąć żeby się do niej jakoś dobrać. Nierozbieralność kolumny kierowniczej w naszym pięknym autku jest nieco przesadzona. Mnie wystarczyła mini szlifierka z małym frezem, którym usunąłem zabezpieczenie. Szczerze mówiąc spodziewałem się czegoś solidniejszego. Nie trzeba zdejmować koła kierownicy. Wyjmuje się całą kolumnę.
Jeśli ktoś ma jakieś pytania chętnie odpowiem.
 
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 29-08-2009, 18:53   

kolego Leon79 powiedz mi jak najlepiej sprawdzić ten luz, bo kiedyś rozkręciłem przekładnie w busie bo myślałem ze mam luz na krzyżaku a po wykręceniu luzu zero tylko bicie z przekładni przenosiło drgania, i czy krzyżak może lekko puknąć przy ruszaniu autem z miejsca bo wydaje mi sie ze drugi krzyżak licząc od kierwnicy ma lekki luz
_________________

 
 
 
leon79 
Forumowicz

Auto: COLT 90'GLXi CARISMA 96'GLS
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 50
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 30-08-2009, 22:13   

Dajesz nura pod kierownice i delikatnie nią ruszasz . Nasłuchujesz i oglądasz krzyżak. Ja dodatkowo zacisnąłem na nim rękę i dało się wyczuć luz. Poza tym było go słychać więc nie było problemu ze zlokalizowaniem. Niestety jest miejsce które może wprowadzić w błąd. "Strefa zgniotu" na kolmnie kierowniczej między krzyżakami może też mieć lekki luz i z tym nie da się nic zrobić. Raczej nie powinno się w to ingerować ze względów bezpieczeństwa. Sam krzyżak zbadaj na wyłączonym silniku. Jeśli nic nie wypatrzysz to znaczy że stuka coś bliżej koła bo luz na kierownicy czuł i słyszał byś też podczas jazdy, więc zanim zaczniesz wszystko rozbierać i demontować dokładnie wszystko sprawdź.
pozdrawiam
 
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 01-09-2009, 00:23   

dzięki za odpowiedź , i raczej to nie krzyżak tylko coś przenosi drgania na kolumne , a luzu nie mam żadnego , tylko słychać takie lekkie pyknięcie w okolicach maglownicy lub pedałów jak ruszam z jedynki i czasem jak wrzucam na dwujke , może drążek kierownicy a może luz na półosi(dzisiaj jechałem po stronie pasażera i podczas ruszania na wprost czuć było pod nogami takie jakby chwilowe drgania , jakby coś przeskakiwało ) , troche to dziwne ale przy chwili większej ilości wolnego czasu i miejsca w garażu przyjrzę się temu dokładniej
_________________

 
 
 
M.Cyg. 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi 1.8 GDI HB, LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-09-2009, 19:26   

Witam!!
Czy może mi ktoś doradzić, jak podejść do wyboru wachaczy przód w carismie 1.8 GDI HB (98). Cenowo: oryginalne 1200 PLN/szt, zamiennik ok.300-400 PLN/szt.,
a są także regenerowane w cenie 270PLN/szt. Podobno coś takiego można zakupić wraz z montażem w którejś z ASO .
Z zamiennikami jest podobno problem z ustawieniem geometrii(ponoć szybko wyrabiają się). A jak z regenerowanymi???Czy ktoś z was ma założone regenery i jak to ocenia????!!!
Pozdrawiam. Marek
_________________
Marek
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 09-09-2009, 20:21   

to może zastanów się nad wymianą sworznia i tulejek lepszej jakości , oczywiście jeżeli wahacz nie pogięty
_________________

 
 
 
M.Cyg. 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi 1.8 GDI HB, LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-09-2009, 21:57   

witaj
wahacze niepogięte, a gdzie kupic dobrej jakosci sworznie i tulejki bo japaneez czynny dopiero od poniedziałku
_________________
Marek
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 09-09-2009, 22:31   

widzę że Warszawa więc masz pełne pole popisu albo allegro
_________________

 
 
 
kobelko 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 16 V rok 1996
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 76
Skąd: powiat miechowski
Wysłany: 02-04-2010, 20:07   luz na kolumnie kierowniczej

Miał ktoś z was problem z kolumna kierownicza? U mnie drażki przeguby sa w porzadku a mimo to mam luz na kole kierownicy < przypuszczam, ze problem kolumny.
 
 
leon79 
Forumowicz

Auto: COLT 90'GLXi CARISMA 96'GLS
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 50
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 02-04-2010, 21:07   

Sprawdź krzyżaki i mocowanie kolumny do maglownicy. Mogła się tam poluzować śruba. Jeśli tam nic nie znajdziesz winna najpewniej będzie maglownica.
 
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 03-04-2010, 13:57   

luz na włączonej pompie czy wyłączonej
_________________

 
 
 
kobelko 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 16 V rok 1996
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 76
Skąd: powiat miechowski
Wysłany: 03-04-2010, 15:50   

Na zgaszonym silniku Ale w czasie jazdy szczególnie po koleinach trzeba sie pilnowac aby samochód jechał na wprost. Czyli co chwile(prawie cały czas) trzeba korygowac tor jazdy,
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 03-04-2010, 17:06   

na zgaszonym zawsze będzie luz bo nie ma przepływu oleju , co do luzu spr. na prostej drodze i równej jak jedziesz prosto i kręcisz kierownicą tak ok 5cm w prawo i w lewo , a auto nie reaguje to może być choć nie musi. Najpierw spr. opony może podcięte , albo już przestarzałe i ma prawo nosić po koleinach , końcówki i zbieżność. Zacznij od tego
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.