| 
		jakie krzyżaki? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 leon79  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: COLT 90'GLXi CARISMA 96'GLS 
                  Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 50 Skąd: okolice Częstochowy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-07-2009, 10:24   jakie krzyżaki?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam,
 
wie ktoś może jaki rozmiar krzyżaków jest w układzie kierowniczym Carismy? W manualu nic nie znalazłem. Może ktoś już je wymieniał i zna wymiary. Będe wdzięczny za odpowiedź.
 
pozdrawiam 
 
 
[ Dodano: 25-07-2009, 20:35 ]
 
Będę musiał odpowiedzieś sobie sam   
 
Romiar krzyżaków w układzie kierowniczym Carismy to 16/40. Dostępne prawie wszędzie.  Najtrudniejszą rzeczą przy wymianie było dla mnie odkręcenie śruby przy samej maglownicy ze względu na trudny dostęp a rzaczej pozycje jaką trzeba przyjąć żeby się do niej jakoś dobrać. Nierozbieralność kolumny kierowniczej w naszym pięknym autku jest nieco przesadzona. Mnie wystarczyła mini szlifierka z małym frezem, którym usunąłem zabezpieczenie. Szczerze mówiąc spodziewałem się czegoś solidniejszego. Nie trzeba zdejmować koła kierownicy. Wyjmuje się całą kolumnę. 
 
Jeśli ktoś ma jakieś pytania chętnie odpowiem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 przemekx303  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Carisma GDI 98r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 13 razy Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-08-2009, 17:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | kolego Leon79 powiedz mi jak najlepiej sprawdzić ten luz, bo kiedyś rozkręciłem przekładnie w busie bo myślałem ze mam luz na krzyżaku a po wykręceniu luzu zero tylko bicie z przekładni przenosiło drgania,  i czy krzyżak może lekko puknąć przy ruszaniu autem z miejsca bo wydaje mi sie ze drugi krzyżak licząc od kierwnicy ma lekki luz | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 leon79  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: COLT 90'GLXi CARISMA 96'GLS 
                  Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 50 Skąd: okolice Częstochowy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-08-2009, 21:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dajesz nura pod kierownice i delikatnie nią ruszasz . Nasłuchujesz i oglądasz krzyżak. Ja dodatkowo zacisnąłem na nim rękę i dało się wyczuć luz. Poza tym było go słychać więc nie było problemu ze zlokalizowaniem. Niestety jest miejsce które może wprowadzić w błąd. "Strefa zgniotu" na kolmnie kierowniczej między krzyżakami może też mieć lekki luz i z tym nie da się nic zrobić. Raczej nie powinno się w to ingerować ze względów bezpieczeństwa. Sam krzyżak zbadaj na wyłączonym silniku. Jeśli nic nie wypatrzysz to znaczy że stuka coś bliżej koła bo luz na kierownicy czuł i słyszał byś też podczas jazdy, więc zanim zaczniesz wszystko rozbierać i demontować dokładnie wszystko sprawdź.
 
pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 przemekx303  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Carisma GDI 98r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 13 razy Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-08-2009, 23:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dzięki za  odpowiedź , i raczej to nie krzyżak tylko coś przenosi drgania na kolumne , a luzu nie mam żadnego , tylko słychać takie lekkie pyknięcie w okolicach maglownicy lub pedałów jak ruszam z jedynki i czasem jak wrzucam na dwujke , może drążek kierownicy a może luz na półosi(dzisiaj jechałem po stronie pasażera i podczas ruszania na wprost czuć było pod nogami takie jakby chwilowe drgania , jakby coś przeskakiwało ) , troche to dziwne ale przy chwili większej ilości wolnego czasu i miejsca w garażu przyjrzę się temu dokładniej | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 M.Cyg.  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: mitsubishi 1.8 GDI HB, LS 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 8 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-09-2009, 18:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam!!
 
Czy może mi ktoś doradzić, jak podejść do wyboru wachaczy przód w carismie 1.8 GDI HB (98). Cenowo: oryginalne 1200 PLN/szt, zamiennik ok.300-400 PLN/szt.,
 
a są także regenerowane w cenie 270PLN/szt. Podobno coś takiego można zakupić wraz z montażem w którejś z ASO .
 
Z zamiennikami jest podobno problem z ustawieniem geometrii(ponoć szybko wyrabiają się). A jak z regenerowanymi???Czy ktoś z was ma założone regenery i jak to ocenia????!!! 
 
Pozdrawiam. Marek | 
             
						
				_________________ Marek | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 przemekx303  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Carisma GDI 98r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 13 razy Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-09-2009, 19:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | to może zastanów się nad wymianą sworznia i tulejek lepszej jakości , oczywiście jeżeli wahacz nie pogięty | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 M.Cyg.  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: mitsubishi 1.8 GDI HB, LS 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 8 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-09-2009, 20:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witaj 
 
wahacze niepogięte, a gdzie kupic dobrej jakosci sworznie i tulejki bo japaneez czynny dopiero od poniedziałku | 
             
						
				_________________ Marek | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 przemekx303  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Carisma GDI 98r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 13 razy Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-09-2009, 21:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | widzę że Warszawa więc masz pełne pole popisu albo allegro | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kobelko  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: carisma 1.8 16 V rok 1996 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 76 Skąd: powiat miechowski 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-04-2010, 19:07   luz na kolumnie kierowniczej
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Miał ktoś z was problem z   kolumna kierownicza? U mnie drażki przeguby sa w porzadku a mimo to mam luz  na kole kierownicy < przypuszczam, ze problem kolumny. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 leon79  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: COLT 90'GLXi CARISMA 96'GLS 
                  Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 50 Skąd: okolice Częstochowy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-04-2010, 20:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprawdź krzyżaki i mocowanie kolumny do maglownicy. Mogła  się tam poluzować śruba. Jeśli tam nic nie znajdziesz winna najpewniej będzie maglownica. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 przemekx303  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Carisma GDI 98r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 13 razy Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-04-2010, 12:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | luz na włączonej pompie czy wyłączonej | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kobelko  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: carisma 1.8 16 V rok 1996 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 76 Skąd: powiat miechowski 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-04-2010, 14:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Na zgaszonym silniku Ale w czasie jazdy szczególnie po koleinach trzeba sie pilnowac aby samochód jechał na wprost. Czyli co chwile(prawie cały czas) trzeba korygowac tor jazdy, | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 przemekx303  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Carisma GDI 98r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 13 razy Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-04-2010, 16:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | na zgaszonym zawsze będzie luz bo nie ma przepływu oleju , co do luzu spr. na prostej drodze i równej jak jedziesz prosto i kręcisz kierownicą tak ok 5cm w prawo i w lewo , a auto nie reaguje to może być choć nie musi. Najpierw spr. opony może podcięte , albo już przestarzałe i ma prawo nosić po koleinach , końcówki  i zbieżność. Zacznij od tego | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |