 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Adaho_krak 02-06-2007, 01:26 |
Kupno Eclipse |
Autor |
Wiadomość |
Tomba [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2006, 22:33 Kupno Eclipse
|
|
|
Witam wszystkich mam zamiar zmienic colta na eclipse 93/94
no i prosil bym o porade na co zwracac uwage przy kupnie
czy te roczniki maja jakies szczegulne bolaczki?? mam na oku 93 GSi
prosze o jakies porady
Z gory dziekuje |
|
|
|
 |
Sz@kal
Forumowicz Młody Mitsumaniak ;)

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 380 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 18-07-2006, 23:33
|
|
|
Tomba napisał/a: | czy te roczniki maja jakies szczegulne bolaczki?? |
Jedyne co mogę rzec to to ,że od 1993r. były montowane silniki 7 bolt co równa się z mniejszym ryzykiem wystąpienia tzw. crankwalku(??) i również od 1993r. zwykłe napinacze pasków rozrządu zostały zastąpione hydraulicznymi napinaczami.
|
|
|
|
 |
M a c [Usunięty]
|
Wysłany: 20-07-2006, 00:11
|
|
|
Sz@kal => chyba (może się mylę ;p) 2g jest bardziej narażony na defekt "Crankwalk", czyli silnik 7bolt (koło zamachowe przykręcane na 7 śrub). Czytałem ostatnio, na forum MKP (które jak zwykle od połowy każdego miesiąca nie działa ) temat o Crankwalk-u i była mowa, że ta usterka dotyczy głównie 2g i końcówkę produkcji 1g, czyli silniki 7bolt-owe, oraz dotyczy ok. 10% wyprodukowanych egzemplaży. Na początku w 1g były montowane silniki 6 bolt-owe, które (jak napisał chyba "kisielisodd") pobierały olej do ponownego smarowania silnika z jego góry (z głowicy) gdzie ciśnienie oleju było już małe i w ten sposób wał silnika (jego panewki) miały większe ciśnienie smarowania (więcej dostawały oleju). Natomiast silniki 7 bolt (końcówka 1g i cała seria 2g) mają tzw. natryskiwacze na denka tłoków zamontowane nad panewkami nad wałem, które pobierają część oleju (zmniejszając przy tym ciśnienie jakie powinny dostawać panewki) i natryskują go na denka tłoków.
A sam defekt Crankwalk powstaje poprzez częste ostre ruszanie z miejsca, a takrze ostrą nerwową jazdę ;] (czyli strzelanie ze sprzęgła). Także odpalanie silnika przy wciśniętym sprzęgle nie służy panewkom.
Podsumowując Crankwalk => w końcowej fazie jego ujawnienia się dochodzi do wyrobienia się panewek na podporach wału (wał dostanie tzw. "bocznych bić"), zostanie rozwalony czujnik położenia wału, a w ekstremalnych przypadkach pęknie blok silnika i wał korbowy wyjdzie bokiem.
Jak sprawdzić czy silnik jest zarażony Crankwalk-iem??
- Czy podczas normalnej jazdy spod maski nie dobiegają charakterystyczne odgłosy "tykania"
- Czy przy skręcaniu w lewo pedał sprzęgła nie zostaje w podłodze i czy biegi lekko wchodzą.
Co do napinaczy to chyba masz rację (sam się rodzajem napinaczy tak bardzo nie interesowałem ;p)
Aha - jeszcze jedno odnośnie wersji 1g (1990r - początek1995r) -> w 1989r został zaprezentowany na wystawie motoryzacyjnej
Ponoć są kłopoty ze skrzyniami biegów, że źle i niedbale użytkowane szybko się zużywają => no ale to widać od razu podczas jazdy => czy biegi lekko wchodzą na zimnym silniku gdy olej w skrzyni jest jeszcze gęsty??
A tak to normalne rzeczy na jakie należy zwrócić uwagę przy kupnie:
- zawieszenie
- tuleje wahaczy (w 2g często się wybijają na Naszych Polskich Dziurawych i Okropnych Drogach, które jak już zrobią, a robią długo, to zaraz się rozlatują ;])
- wycieki oleju ze skrzyni biegów i miski olejowej
- w 2g ponoć często spotykaną dolegliwością są wycieki spod albo uszczelki pokrywy zaworów, albo wycieki spod głowicy -> no jak się żuci okiem na silnik to od razu wszystko wiadomo, no chyba, że ktoś przed "Twoim" przyjazdem wlał do silnika ze 3 butelki "Doktorka" i wypchał skrzynię biegów słomą => jak już wyżej pisałem -> najlepiej jest zapalić zimny silnik i zobaczyć jak pracuje, czy obroty nie skaczą i silnik za bardzo się nie trzęsie, a następnie się przejechać tym samochodem tak trochę bardziej ostro, żeby temp. silnika podskoczyła szybciej niż normalnie ;] i wówczas po powrocie i otwarciu maski widać czy silnik rzyga olejem czy nie .
- w 2g, nie wiem czy tak samo jest w 1g => często (zależy od jazdy po drogach i dołach) siadająą łożyska w tylnich piastach kół ( ponieważ tylnie piasty są ponoć nierozbieralne) co się wiąże z wydatkiem ok. 750zł (w ASO krzyczą sobie dużo więcej).
- czystość we wnętrzu i stan tapicerki i plastików dużo mówi o właścicielu
Dobra – na razie więcej pomysłów nie mam
Pozdrawiam i życzę udanego zakupu |
|
|
|
 |
Sz@kal
Forumowicz Młody Mitsumaniak ;)

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 380 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 20-07-2006, 00:17
|
|
|
Z tym Crankwalkiem to chyba masz rację ,ale pewien nie jestem. Pewnie napisałem wszystko inverso Sorki za wprowadzenie w błąd jak coś |
|
|
|
 |
Tomba [Usunięty]
|
Wysłany: 23-07-2006, 21:50
|
|
|
no panowie dzieki za podpowiedzi
mam nadzieje ,ze znajde szybko sprawna sztuke |
|
|
|
 |
madzialena82 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2006, 22:49
|
|
|
Dobrze się składa bo ja mam do sprzedania Clipsa w b. dobrym stanie. Muszę kupić coś pięciodrzwiowego. Najlepiej Gala. Tu link Mój Clips |
Ostatnio zmieniony przez madzialena82 25-07-2006, 12:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Tomba [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2006, 23:35
|
|
|
hmm no sliczny a jak to jezdzi na automacie?? Czy jest cos do robienia przy nim??No i przy okazji z kad Tys?? ) |
|
|
|
 |
mcrec [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2006, 23:35
|
|
|
Sz@kal napisał-
"Jedyne co mogę rzec to to ,że od 1993r. były montowane silniki 7 bolt co równa się z mniejszym ryzykiem wystąpienia tzw. crankwalku(??) i również od 1993r. zwykłe napinacze pasków rozrządu zostały zastąpione hydraulicznymi napinaczami. "
Wymieniałem już rozrząd ,zakupiony u Japaneze ...we wcześniejszych wersjach też były napinacze hydrauliczne/silniki 4G63 - 2.0 DOHC/
W moim modelu z 1994 roku jest już nowszy napinacz , taki jak w wersjach 2g.Tak ocenił Japaneze ma podstawie nr VIN.
Pierwotnie zakupiony musiałem oddać i zakupić drugi ,''ten nowszy'' - nie ma zamienników ,tylko japonskie. |
|
|
|
 |
Sz@kal
Forumowicz Młody Mitsumaniak ;)

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 380 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 25-07-2006, 08:37
|
|
|
mcrec napisał/a: | Wymieniałem już rozrząd ,zakupiony u Japaneze |
Ile dałeś konkretnie za wszystko u niego?? |
|
|
|
 |
madzialena82 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2006, 08:47
|
|
|
TEN MóJ LINK TO NIE DO MOJEGO CLIPSA! Jakieś czary na forum bo wczoraj otwierało moje ogłoszenie a dzisiaj jakieś czarnego brzydala. Tu jest mój na auto.plMój Clips
Jak znowu coś na gratce będzie szwankować to szukajcie tam takiego ładnego czerwonego z wielkopolski
TUTAJ
Ja jestem z Wolsztyna. To jest niedaleko Poznania. |
|
|
|
 |
mcrec [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2006, 17:46
|
|
|
Do Sz@kala.
Nie pamietam ile za całość .
Napinacz HMC kosztował cos koło 230zł
Po porównaniu kształtów starego i tego zakupionego...wykonałem telefon do Japaneze i dosłał mi odpowiedni.Dopłata ok.150 zł |
|
|
|
 |
Tomba [Usunięty]
|
Wysłany: 26-07-2006, 22:49
|
|
|
Panowie dzieki za podpowiedzi:)
Madzialena82 bardzo interesujace autko mysle bardzo intensywnie na jego temat w najblizszym czasie dam znac jesli jest to jeszcze aktualne
wtedy jeszcze sie dokladnie dogadamy |
|
|
|
 |
|
|