Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adaho_krak
02-06-2007, 01:26
Kupno Eclipse
Autor Wiadomość
Tomba
[Usunięty]

Wysłany: 18-07-2006, 22:33   Kupno Eclipse

Witam wszystkich mam zamiar zmienic colta na eclipse 93/94
no i prosil bym o porade na co zwracac uwage przy kupnie
czy te roczniki maja jakies szczegulne bolaczki?? mam na oku 93 GSi
prosze o jakies porady
Z gory dziekuje
 
 
Sz@kal 
Forumowicz
Młody Mitsumaniak ;)


Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 380
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 18-07-2006, 23:33   

Tomba napisał/a:
czy te roczniki maja jakies szczegulne bolaczki??


Jedyne co mogę rzec to to ,że od 1993r. były montowane silniki 7 bolt co równa się z mniejszym ryzykiem wystąpienia tzw. crankwalku(??) i również od 1993r. zwykłe napinacze pasków rozrządu zostały zastąpione hydraulicznymi napinaczami.

:oops:
 
 
 
M a c
[Usunięty]

Wysłany: 20-07-2006, 00:11   

Sz@kal => chyba (może się mylę ;p) 2g jest bardziej narażony na defekt "Crankwalk", czyli silnik 7bolt (koło zamachowe przykręcane na 7 śrub). Czytałem ostatnio, na forum MKP (które jak zwykle od połowy każdego miesiąca nie działa :( ) temat o Crankwalk-u i była mowa, że ta usterka dotyczy głównie 2g i końcówkę produkcji 1g, czyli silniki 7bolt-owe, oraz dotyczy ok. 10% wyprodukowanych egzemplaży. Na początku w 1g były montowane silniki 6 bolt-owe, które (jak napisał chyba "kisielisodd") pobierały olej do ponownego smarowania silnika z jego góry (z głowicy) gdzie ciśnienie oleju było już małe i w ten sposób wał silnika (jego panewki) miały większe ciśnienie smarowania (więcej dostawały oleju). Natomiast silniki 7 bolt (końcówka 1g i cała seria 2g) mają tzw. natryskiwacze na denka tłoków zamontowane nad panewkami nad wałem, które pobierają część oleju (zmniejszając przy tym ciśnienie jakie powinny dostawać panewki) i natryskują go na denka tłoków.
A sam defekt Crankwalk powstaje poprzez częste ostre ruszanie z miejsca, a takrze ostrą nerwową jazdę ;] (czyli strzelanie ze sprzęgła). Także odpalanie silnika przy wciśniętym sprzęgle nie służy panewkom.
Podsumowując Crankwalk => w końcowej fazie jego ujawnienia się dochodzi do wyrobienia się panewek na podporach wału (wał dostanie tzw. "bocznych bić"), zostanie rozwalony czujnik położenia wału, a w ekstremalnych przypadkach pęknie blok silnika i wał korbowy wyjdzie bokiem.
Jak sprawdzić czy silnik jest zarażony Crankwalk-iem??
- Czy podczas normalnej jazdy spod maski nie dobiegają charakterystyczne odgłosy "tykania"
- Czy przy skręcaniu w lewo pedał sprzęgła nie zostaje w podłodze i czy biegi lekko wchodzą.

Co do napinaczy to chyba masz rację :) (sam się rodzajem napinaczy tak bardzo nie interesowałem ;p)

Aha - jeszcze jedno odnośnie wersji 1g (1990r - początek1995r) -> w 1989r został zaprezentowany na wystawie motoryzacyjnej :)

Ponoć są kłopoty ze skrzyniami biegów, że źle i niedbale użytkowane szybko się zużywają => no ale to widać od razu podczas jazdy => czy biegi lekko wchodzą na zimnym silniku gdy olej w skrzyni jest jeszcze gęsty??

A tak to normalne rzeczy na jakie należy zwrócić uwagę przy kupnie:
- zawieszenie
- tuleje wahaczy (w 2g często się wybijają na Naszych Polskich Dziurawych i Okropnych Drogach, które jak już zrobią, a robią długo, to zaraz się rozlatują ;])
- wycieki oleju ze skrzyni biegów i miski olejowej
- w 2g ponoć często spotykaną dolegliwością są wycieki spod albo uszczelki pokrywy zaworów, albo wycieki spod głowicy -> no jak się żuci okiem na silnik to od razu wszystko wiadomo, no chyba, że ktoś przed "Twoim" przyjazdem wlał do silnika ze 3 butelki "Doktorka" i wypchał skrzynię biegów słomą :D => jak już wyżej pisałem -> najlepiej jest zapalić zimny silnik i zobaczyć jak pracuje, czy obroty nie skaczą i silnik za bardzo się nie trzęsie, a następnie się przejechać tym samochodem tak trochę bardziej ostro, żeby temp. silnika podskoczyła szybciej niż normalnie ;] i wówczas po powrocie i otwarciu maski widać czy silnik rzyga olejem czy nie :) .
- w 2g, nie wiem czy tak samo jest w 1g => często (zależy od jazdy po drogach i dołach) siadająą łożyska w tylnich piastach kół ( ponieważ tylnie piasty są ponoć nierozbieralne) co się wiąże z wydatkiem ok. 750zł (w ASO krzyczą sobie dużo więcej).
- czystość we wnętrzu i stan tapicerki i plastików dużo mówi o właścicielu :)

Dobra – na razie więcej pomysłów nie mam :)
Pozdrawiam i życzę udanego zakupu
 
 
Sz@kal 
Forumowicz
Młody Mitsumaniak ;)


Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 380
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 20-07-2006, 00:17   

Z tym Crankwalkiem to chyba masz rację ,ale pewien nie jestem. :P Pewnie napisałem wszystko inverso :P Sorki za wprowadzenie w błąd jak coś :oops:
 
 
 
Tomba
[Usunięty]

Wysłany: 23-07-2006, 21:50   

no panowie dzieki za podpowiedzi
mam nadzieje ,ze znajde szybko sprawna sztuke :)
 
 
madzialena82
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2006, 22:49   

Dobrze się składa bo ja mam do sprzedania Clipsa w b. dobrym stanie. Muszę kupić coś pięciodrzwiowego. Najlepiej Gala. Tu link Mój Clips
Ostatnio zmieniony przez madzialena82 25-07-2006, 12:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomba
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2006, 23:35   

hmm no sliczny a jak to jezdzi na automacie?? Czy jest cos do robienia przy nim??No i przy okazji z kad Tys?? :) )
 
 
mcrec
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2006, 23:35   

Sz@kal napisał-
"Jedyne co mogę rzec to to ,że od 1993r. były montowane silniki 7 bolt co równa się z mniejszym ryzykiem wystąpienia tzw. crankwalku(??) i również od 1993r. zwykłe napinacze pasków rozrządu zostały zastąpione hydraulicznymi napinaczami. "

Wymieniałem już rozrząd ,zakupiony u Japaneze ...we wcześniejszych wersjach też były napinacze hydrauliczne/silniki 4G63 - 2.0 DOHC/
W moim modelu z 1994 roku jest już nowszy napinacz , taki jak w wersjach 2g.Tak ocenił Japaneze ma podstawie nr VIN.
Pierwotnie zakupiony musiałem oddać i zakupić drugi ,''ten nowszy'' - nie ma zamienników ,tylko japonskie.
 
 
Sz@kal 
Forumowicz
Młody Mitsumaniak ;)


Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 380
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 25-07-2006, 08:37   

mcrec napisał/a:
Wymieniałem już rozrząd ,zakupiony u Japaneze

Ile dałeś konkretnie za wszystko u niego??
 
 
 
madzialena82
[Usunięty]

Wysłany: 25-07-2006, 08:47   

TEN MóJ LINK TO NIE DO MOJEGO CLIPSA! Jakieś czary na forum bo wczoraj otwierało moje ogłoszenie a dzisiaj jakieś czarnego brzydala. Tu jest mój na auto.plMój Clips


Jak znowu coś na gratce będzie szwankować to szukajcie tam takiego ładnego czerwonego z wielkopolski :)
TUTAJ

Ja jestem z Wolsztyna. To jest niedaleko Poznania.
 
 
mcrec
[Usunięty]

Wysłany: 25-07-2006, 17:46   

Do Sz@kala.
Nie pamietam ile za całość .
Napinacz HMC kosztował cos koło 230zł
Po porównaniu kształtów starego i tego zakupionego...wykonałem telefon do Japaneze i dosłał mi odpowiedni.Dopłata ok.150 zł
 
 
Tomba
[Usunięty]

Wysłany: 26-07-2006, 22:49   

Panowie dzieki za podpowiedzi:)
Madzialena82 bardzo interesujace autko mysle bardzo intensywnie na jego temat w najblizszym czasie dam znac jesli jest to jeszcze aktualne
wtedy jeszcze sie dokladnie dogadamy :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.