Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Z czego to ciekinie i co cieknie ??
Autor Wiadomość
fiedzia
[Usunięty]

  Wysłany: 11-05-2008, 14:06   Z czego to ciekinie i co cieknie ??

Mógłby mi ktoś powiedzieć co to mi przecieka i czy to jest poważne i powinienem coś działać czy może to tylko jakaś uszczelka??

http://img214.imageshack....80resizeno9.jpg

http://img214.imageshack....81resizegv2.jpg

http://img214.imageshack....82resizevs5.jpg
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 11-05-2008, 16:21   

odczyść to dokładnie i będziesz widział czy dalej cieknie czy tylko "spocone" było. Silniki reno mają to do siebie że są wilgotne. Tu masz łączenie węża od intercoolera z kolektorem gdzie objaw oleju może świadczyć o "przepuszczającej" turbinie (nic dobrego) możesz okręcić opaskę i zajrzec do wnętrza węża czy jest mokry od oleju. przed kolektorem (w DIDie jest chyba tak samo jak w TD) wchodzi odma czyli wąż odprowadzający "ciśnienie" z komory korbowej gdzie razem z nim idzie też para olejowa powodując zawilgocenie wnetrza węża i kolektora dolotowego. Jeśli w wężu jest sucho możesz z tym jeździć. Gdy będzie mokro ściąg węża z inetrcoolera bądź z turbawki celem sprawdzenia czy ona nie przecieka. Jeśli przepuszcza olej to regeneracja turba
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
fiedzia
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2008, 22:16   

Oczyściłem i jak narazie po bardzo pobieżnych ogledzinach i małym przejechanym dystansie nic nie widac. Bede dalej baczyl na to miejsce. Dzieki za garsc cennych informacji.
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 12-05-2008, 22:22   

Z ciekawości patrzyłem w pokazane przez Ciebie miejsca i u mnie tez jest tam troszkę oleju, nawet w przewodzie tym grubym jest troche wilgoci olejowej, nie cieknie ale dobrze zapocone. Podobno ten typ tak ma, gdzieś na forum reno wyczytałem że to może przez zawór recyrkulacji spalin.Mechanicy powiedzieli że to żadna usterka, no chyba że zacznie kapać olej, wtedy trzeba szukać przyczyny. Pozdr.
_________________

 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 12-05-2008, 22:30   

Bardziej bym obstawiał odmę bo zawór recyrkulacji to raczej okopcone by było a para olejowa to z komory korbowej się "wydostaje" właśnie odmą do kolektora ssącego (dolotowego) To nic poważnego tak ma być pod warunkiem że nie ma tego oleju zbyt dużo. a turbo jakby ciekło to i tak do tego miejsca nie powinien olej dotrzeć do intercooler go zatrzyma. obserwujcie :)
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
heckler
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2008, 06:49   

U mnie jest tak samo :( .
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 13-05-2008, 07:42   

Do kitu te wasze DID ciekną i ciekną, w GDI nic nie cieknie :wink: ale na poważnie trzeba dokładnie zdiagnozować i nie liczyć na to że "ten typ tak ma"
żaden silnik ani jego osprzęt nie ma prawa cieknąć.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 13-05-2008, 14:56   

U mnie to samo.
Nie przejmuję się, nie widziałem jeszcze idealnei suchego silnika :)
Od lutego moja Cari nie wzięła grama oleju, wiec jest OK 8)
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 13-05-2008, 18:02   

U mnie też oleju praktycznie wcale nie ubywa od wymiany do wymiany a podobnie jak u kolegów tamte miejsca są wilgotne dość mocno. Z tym że nic nie kapie.
_________________

 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 14-05-2008, 07:11   

Ja jak byłem na wymianie rozrzadu w serwisie Mitsu i gadalismy z mechanikiem na ten temat to mowil ze "t typy tak maja" :) , poprstu ten zaworek przepuszcza troszke mgly olejowej i ona osiada . Jak nic nie cieknie to nie ma co robic szumu - po ewentualnej wymienia i tak za chwile bedzie to samo.
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 14-05-2008, 09:25   

O jakim zaworku piszesz, który to element, bo może warto wymienić na nowszy ,lepszy, Zawsze co czysty silnik to czysty.
_________________

 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 14-05-2008, 10:12   

zaworek z dziwgienką na zdjeciu numer 2 - ma kiepski system uszczelnienia i przez to tak jest wkolo niego zasyfione - wymian da ci spokoj na chwile
ja mam taka samo i nieprzejmuje sie
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 14-05-2008, 10:32   

No niby racja, a jak się ta część nazywa, ciekawe ile kosztuje. Może jednak warto wymienić. Chyba producent powinien to jakoś poprawić bo nawet jak to w niczym nie przeszkadza to jednak zbiera się tam sporo brudu i brzydko to wygląda. :(
_________________

 
 
Kerim08 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DI-D (102km) 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 8
Skąd: xxxx
Wysłany: 04-09-2009, 10:59   

Temat już dawno nie wałkowany, ale jeszcze ja wrzuce pare groszy do tego temaciku. Jestem od miesiąca posiadaczem Carismy po lifcie (DID) no i przy naprawie włącznika świateł cofania też natknąłem się na cięknący ten zaworek gaszący przepustnicy.
Wyczyściłem go, i zacząłem obserwować kiedy się zamyka, kiedy się otwiera, i co?? I nic. No to patrze gdzie idą wężyki i okazało się, że wężyk jest luźny a w nim kawałek rurki. Szukałem gdzie to było przymocowane i nie znalazłem. Pojechałem do mechanika po poradę. Gość mi pomógł, pokazał elektrozawór (taki wałek z kostką za zbiorniczkiem podcisnieniowym z 2 rurkami i z dziurką po ułamanej rurce nr 3. Odkrecił mi ten zawór za free i kazał jakoś to wkleić. Tak też zrobiłem przy pomocy kleju epoksydowego. Kiedy rano przykręciłem ten zaworek 2 śrubkami, nałożyłem 2 weżyki (jedna rurka jest wolna) okazało się że zawórek gaszący działa. Przy gaszeniu silnika schodzi na dół zamykając przepustnicę, w ten sposób ułatwia gaszenie silnika, tzn sprawia że silnik gasnąc nie trzęsie się jak bez tego zaworka, proces przebiega łagodnie, bez szarpnięć. Drugi objaw to taki, że wczesniej jak pusciłem pedał gazu to obroty wolniej spadały, teraz tak jaby szybciej obroty spadają po puszczeniu gazu, ale to takie subiektywne spostrzeżenie. Jak jeszcze zaoserwuje jakieś zmiany dam znać.
 
 
 
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 04-09-2009, 17:51   

Pomiedzy zaworem gaszącym a kolektorem dorób nowa uszczelkę, daj sylikon i masz sucho.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.