Uszkodzona pompa? po wymianie zaworu odcinającegoPaliwo? |
Autor |
Wiadomość |
wojmak84
Nowy Forumowicz
Auto: 1.9 TD Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 8 Skąd: starachowice
|
Wysłany: 07-09-2009, 15:21 Uszkodzona pompa? po wymianie zaworu odcinającegoPaliwo?
|
|
|
Witam. Mój problem zaczął się od tego ze auto nie chciało zgasnąć nawet po wyciągnięciu kluczyka, dzięki forum dowiedziałem się jak wymienić uw nieszczęsny zawór i tak zrobiłem. Teraz mam większy problem nie mogę odpalić auta:(Pompa nie podaje ciśnienia na wtryski:(kolega elektryk z którym wymieniłem zawór powiedział ze leży to po stronie mechanicznego uszkodzenia!Dziwne nic z nia nie robiłem jedyna ingerencja była taka że odciołem korpus aby dostać się do zaworu, nic więcej przy tym musiałem po wykręcać przewody ciśnieniowe i nic więcej ale auto jak nie pali tak nie pali, zapaliłem auto poprzez podanie mu mieszanki do kolektora ssącego "starteru" po czym zapalił i chodził ale pompa nie wykazała żadnej reakcji:( Prosze o pomoc dzięki za rady |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 07-09-2009, 20:40
|
|
|
może układ się zapowietrzył spróbuj odpowietrzyć.jeżeli to nie pomoże wkręć stary zawór i jak zapali to może nowy zaworek coś nie hula lub źle jest podłączony. Jak dobrze kojarzę to były dwa rodzaje zaworków jeden do instalacji z immobilizerem drugi bez różniły się chyba ilością kabli (nie jestem pewien ten do instalacji bez immobilizera miał masę z pompy a ten drugi chyba z układu immobilizera) |
|
|
|
 |
wojmak84
Nowy Forumowicz
Auto: 1.9 TD Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 8 Skąd: starachowice
|
Wysłany: 08-09-2009, 10:08
|
|
|
cięzka sprawa z tym będzie, nie mam schematu pompy mechanicznego elektryczny mam, i tu występują tylko dwa zawory elektromagnetyczne jeden do odcięcia paliwa a drugi do ustalenie kąta wtrysku innego trzeciego nie widać |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 08-09-2009, 13:03
|
|
|
Masz instalacje z immobilizerem czy bez jeżeli bez to idzie jeden przewód do tego zaworu a masa jest z pompy jak z immobilizerem to dwa wyciągnij ten zawór
podłącz do zasilania i sprawdź czy trzpień się wysuwa. Jeżeli nie wysuwa został założony uszkodzony zawór.
Najczęstszą przyczyną braku możliwości gaszenia silnika jest uszkodzenie gumowego czopu na metalowym trzpieniu elektrozaworu, co powoduje nieszczelność i ciągłe zasilanie pompy paliwem mimo braku napięcia na cewce tego zaworu. W przypadku uszkodzenia samej cewki elektrozaworu następuje brak możliwości uruchomienie silnika, lecz to bardzo rzadka usterka. |
|
|
|
 |
wojmak84
Nowy Forumowicz
Auto: 1.9 TD Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 8 Skąd: starachowice
|
Wysłany: 08-09-2009, 13:38
|
|
|
Instalacja jest z IMMO oczywiście zrobiłem tak jak mówisz metodą prób i błędów i nicdalej to samo pompa zaciąga paliwo i wraca wszystko do baku tak jakby gdzieś był zawór który blokuje podawanie paliwa na wtryski ?nie ma żadnego przewodu innegodlatego wykluczam jeszcze jednego zaworu:(nie wiem co dalej robić:( |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 08-09-2009, 14:22
|
|
|
Jeżeli nowy zawór jest sprawny czyli trzpień pracuje i dochodzi do niego zasilanie to może gdzieś w pompie pozostały kawałki trzpienia gumowego starego zaworu i zatkały ją . Podjedź do jakiegoś dobrego specjalisty od pomp który ma przyrządy do pomp lukasa oraz doświadczenie i niech ci ja sprawdzi i ustawi.
Jeżeli pompa działała przed wymiana zaworu to powinna działać i po pod warunkiem że wymiana została właściwie wykonana i przewody zostały poprawnie podłączone a nowy zawór jest sprawny.
Jeszcze bym jedno sprawdził czy wymiary są jednakowe czy np ten nowy nie ma dłuższego trzpienia.
Zasada działania tego zaworu jest taka w chwili gaszenia silnika napięcie na cewkę jest odcinane i na trzpień działa sprężyna która dociska czop który zamyka dopływ paliwa w chwili odpalania trzpień jest odciągany wraz z czopem poprzez cewkę elektromagnetyczną i wtedy przepływ jest swobodny.
I jeżeli trzpień jest np za długi to w czasie wkręcania zaworu sprężyna zostanie ściśnięta i trzpień zostanie cofnięty do środka i będzie blokował dopływ bo nie będzie pracował.
Nie wiem w jakim zakresie ten zawór pracuje wsuwając się bo jak to są małe wielkości to może gdzieś przy montażu została pominięta uszczelka. i zawór wszedł głębiej blokując trzpięń
http://www.allegro.pl/ite...40_carisma.html |
|
|
|
 |
wojmak84
Nowy Forumowicz
Auto: 1.9 TD Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 8 Skąd: starachowice
|
Wysłany: 08-09-2009, 17:48
|
|
|
Ok. sprawdzłem nawet bez trzpienia w srodku, dzisiaj auto zaprowadziłem do mechnika, przypuszczał to samo że może coś wpadło(gumka od zaworu która była w totalnej rozsypce ) i zablokowało przepływ paliwa:(powiedział że jeśli nie uda mu sie odpalić auta to trzeba będzię wyciągac pompe i ją rozebrać czekam 2 dni zobaczymy |
|
|
|
 |
|