Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszkodzona pompa? po wymianie zaworu odcinającegoPaliwo?
Autor Wiadomość
wojmak84 
Nowy Forumowicz

Auto: 1.9 TD Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: starachowice
Wysłany: 07-09-2009, 15:21   Uszkodzona pompa? po wymianie zaworu odcinającegoPaliwo?

Witam. Mój problem zaczął się od tego ze auto nie chciało zgasnąć nawet po wyciągnięciu kluczyka, dzięki forum dowiedziałem się jak wymienić uw nieszczęsny zawór i tak zrobiłem. Teraz mam większy problem nie mogę odpalić auta:(Pompa nie podaje ciśnienia na wtryski:(kolega elektryk z którym wymieniłem zawór powiedział ze leży to po stronie mechanicznego uszkodzenia!Dziwne nic z nia nie robiłem jedyna ingerencja była taka że odciołem korpus aby dostać się do zaworu, nic więcej przy tym musiałem po wykręcać przewody ciśnieniowe i nic więcej ale auto jak nie pali tak nie pali, zapaliłem auto poprzez podanie mu mieszanki do kolektora ssącego "starteru" po czym zapalił i chodził ale pompa nie wykazała żadnej reakcji:( Prosze o pomoc dzięki za rady
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 07-09-2009, 20:40   

może układ się zapowietrzył spróbuj odpowietrzyć.jeżeli to nie pomoże wkręć stary zawór i jak zapali to może nowy zaworek coś nie hula lub źle jest podłączony. Jak dobrze kojarzę to były dwa rodzaje zaworków jeden do instalacji z immobilizerem drugi bez różniły się chyba ilością kabli (nie jestem pewien ten do instalacji bez immobilizera miał masę z pompy a ten drugi chyba z układu immobilizera)
 
 
 
wojmak84 
Nowy Forumowicz

Auto: 1.9 TD Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: starachowice
Wysłany: 08-09-2009, 10:08   

cięzka sprawa z tym będzie, nie mam schematu pompy mechanicznego elektryczny mam, i tu występują tylko dwa zawory elektromagnetyczne jeden do odcięcia paliwa a drugi do ustalenie kąta wtrysku innego trzeciego nie widać
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 08-09-2009, 13:03   

Masz instalacje z immobilizerem czy bez jeżeli bez to idzie jeden przewód do tego zaworu a masa jest z pompy jak z immobilizerem to dwa wyciągnij ten zawór
podłącz do zasilania i sprawdź czy trzpień się wysuwa. Jeżeli nie wysuwa został założony uszkodzony zawór.
Najczęstszą przyczyną braku możliwości gaszenia silnika jest uszkodzenie gumowego czopu na metalowym trzpieniu elektrozaworu, co powoduje nieszczelność i ciągłe zasilanie pompy paliwem mimo braku napięcia na cewce tego zaworu. W przypadku uszkodzenia samej cewki elektrozaworu następuje brak możliwości uruchomienie silnika, lecz to bardzo rzadka usterka.
 
 
 
wojmak84 
Nowy Forumowicz

Auto: 1.9 TD Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: starachowice
Wysłany: 08-09-2009, 13:38   

Instalacja jest z IMMO oczywiście zrobiłem tak jak mówisz metodą prób i błędów i nicdalej to samo pompa zaciąga paliwo i wraca wszystko do baku tak jakby gdzieś był zawór który blokuje podawanie paliwa na wtryski ?nie ma żadnego przewodu innegodlatego wykluczam jeszcze jednego zaworu:(nie wiem co dalej robić:(
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 08-09-2009, 14:22   

Jeżeli nowy zawór jest sprawny czyli trzpień pracuje i dochodzi do niego zasilanie to może gdzieś w pompie pozostały kawałki trzpienia gumowego starego zaworu i zatkały ją . Podjedź do jakiegoś dobrego specjalisty od pomp który ma przyrządy do pomp lukasa oraz doświadczenie i niech ci ja sprawdzi i ustawi.

Jeżeli pompa działała przed wymiana zaworu to powinna działać i po pod warunkiem że wymiana została właściwie wykonana i przewody zostały poprawnie podłączone a nowy zawór jest sprawny.

Jeszcze bym jedno sprawdził czy wymiary są jednakowe czy np ten nowy nie ma dłuższego trzpienia.
Zasada działania tego zaworu jest taka w chwili gaszenia silnika napięcie na cewkę jest odcinane i na trzpień działa sprężyna która dociska czop który zamyka dopływ paliwa w chwili odpalania trzpień jest odciągany wraz z czopem poprzez cewkę elektromagnetyczną i wtedy przepływ jest swobodny.


I jeżeli trzpień jest np za długi to w czasie wkręcania zaworu sprężyna zostanie ściśnięta i trzpień zostanie cofnięty do środka i będzie blokował dopływ bo nie będzie pracował.

Nie wiem w jakim zakresie ten zawór pracuje wsuwając się bo jak to są małe wielkości to może gdzieś przy montażu została pominięta uszczelka. i zawór wszedł głębiej blokując trzpięń

http://www.allegro.pl/ite...40_carisma.html
 
 
 
wojmak84 
Nowy Forumowicz

Auto: 1.9 TD Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: starachowice
Wysłany: 08-09-2009, 17:48   

Ok. sprawdzłem nawet bez trzpienia w srodku, dzisiaj auto zaprowadziłem do mechnika, przypuszczał to samo że może coś wpadło(gumka od zaworu która była w totalnej rozsypce ) i zablokowało przepływ paliwa:(powiedział że jeśli nie uda mu sie odpalić auta to trzeba będzię wyciągac pompe i ją rozebrać czekam 2 dni zobaczymy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.