Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:50 |
problem z temperatura silnika :(:(:( |
Autor |
Wiadomość |
chomik_1988
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 93' 3.0 V6 12v manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-09-2009, 19:32 problem z temperatura silnika :(:(:(
|
|
|
Witam.... mam taki problem ktorego nie moge pojac a wiec jade na trasie do 100km/h to jak sie zatrzymam po okolo 30 km to temperatura mi rosnie ale nie wchodzi na czerwone pole i plyn jest wyrzucany przez zbiorniczek przelewowy... jakies mega dziwne cisnienie sie robi w ukladzie ale co lepsze moge jezdzic caly tydzien po miescie i temperatura nawet na chwile sie nie podniesie... odrazu powiem ze ubywa troche plynu nie znacznie jezdzac po miescie oczywiscie... termostat jest wyciagniety korek chlodnicy jest nowy.... wyciekow zadnych nie znalazlem:( nie ma jakies bialej chmury za autem:(:(:( moze ktos cos pomoze:( olej czysty nie spieniony... podejrzewam glowice ale wole sie was poradzic... |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 08-09-2009, 07:39
|
|
|
Witam,
Jest duża szansa, że niestety to uszkodzona uszczelka pod głowicą lub sama głowica. Ja przerabiałem ten temat w wakacje. Znikał mi płyn chłodniczy w dość poważnych ilościach mimo, że nie było widać wycieku. Ale z drugiej strony mój kolega miał objawy podobne do Twoich z tym, że wywalało mu płyn w mieście a na trasie było ok. Okazało się, że chłodnica była zamulona. Po jej wymianie problem ustąpił. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-09-2009, 08:07
|
|
|
pewnie czytałeś moje tematy z problemem temperatury ale skoro korek nowy hmmm mi sprawdzali takim urządzeniem przytkniętym do korka od chłodnicy czy nie mam spalin w układzie chłodzenia okazało się , że nie ma. Popytaj się w warsztatach o te urządzenie nie wiem niestety jak to się nazywa może wtedy wyeliminujesz głowice, czego życzę, u mnie ewidentnie był problem z korkiem po jego wymianie problem ustąpił. Może naprawdę masz zamuloną chłodnice albo masz zapowietrzony układ. Zlej płyn z chłodnicy takim odkręcanym korkiem po prawej stronie trojąc przodem do samochody i zobacz czy nie leci jakiś syf ewentualnie spróbuj przepłukać jakimś specyfikiem. Powodzenia.
[ Dodano: 08-09-2009, 08:07 ]
Węże twarde? Wentylator się włącza? |
_________________
 |
|
|
|
 |
chomik_1988
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 93' 3.0 V6 12v manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-09-2009, 09:29
|
|
|
weze twarde, obydwa cieple, wentylator sie zalancza, wlacze klime to drugi tez sie zalancza... plukalem jakims srodkiem z firmy berner przy zlewaniu go nie lecial zaden syf:( i nic to nie dalo:( a i oczywiscie jak zalalem to juz woda nie plynem i odpowietrzylem... |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-09-2009, 09:52
|
|
|
Może pompa wody umiera ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-09-2009, 10:10
|
|
|
no to może być pompa wody no i ta głowica uszczelka skoro ubywa płynu... czekamy na wypowiedzi naszych nadwornych mechaników licz się z tym, że powiedzą oni że masz cały silnik do wymiany hehehehe |
_________________
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 08-09-2009, 11:12
|
|
|
obstawim kończącą się pompe wody , jak jedzie na wyższych obrotach , to mieli a jak staje to za niskie obroty do przegonienia wody - i taki efekt. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 08-09-2009, 11:23
|
|
|
Hmmm, a może jest i to i to tzn (tutaj spekuluje) że pompa z jakichś przyczyn ma poluzowany wirnik (choć nie wiem jak się to może stać skoro z tego co widziałem wirniki sa metalowe) a dodatkowo zamulona chłodnica stawiająca duży opór i dlatego przy nieco większych obrotach pompa nie pracuje tak jak powinna, mogę się mylić... |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 08-09-2009, 11:28
|
|
|
przeciez gośc pisał ,że jak staje to sie gotuje , a podczas jazdy jest ok.
wniosek - przy niskich obrotach brak krążenia - wniosek , pompa |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
chomik_1988
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 93' 3.0 V6 12v manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-09-2009, 11:43
|
|
|
ok wielkie dzieki jakos na dniach rozbiore i ogladne i wymienie jak bedzie rozwalona... dam znac jak zrobie czy cos sie poprawi.... |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 08-09-2009, 14:46
|
|
|
chomik_1988 napisał/a: | ok wielkie dzieki jakos na dniach rozbiore i ogladne i wymienie jak bedzie rozwalona... dam znac jak zrobie czy cos sie poprawi.... |
Pamiętaj że pompa jest napędzana przez pasek rozrządu - może też pasuje go wymienić przy okazji i rolki - rozrząd najlepiej wymienić jako KOMPLET - czyli wszystkie elementy które są napędzane przez pasek. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 08-09-2009, 17:34
|
|
|
rozrząd + pompa + kółeczka |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-09-2009, 20:25
|
|
|
chomik_1988, kolego sympatyczny na pompę to ja bym nie stawiał pompa to prawdziwa rzadkość by padła jeśli wypycha płyn z ukł chłodzenia to jest trzaśnięta uszczelka pod głowica na 150% powstał na razie mały przedmuch pomiędzy cylindrem a płaszczem wodnym stad robi się ciśnienie wypychające płyn z ukł nie ma inne możliwości przy wyższych obrotach pompa rozwala pęcherzyki spalin w coś rodzaju wody gazowanej wypychając to poprzez korek do zbiorniczka wyrównawczego ale gdzie spaliny uchodzą, a plyn nie przy wolnych obrotach zapowietrza się ukl chłodzenia i wypycha płyn do zbiorniczka później w glebę , niestety głowica któraś do zrzucenia można to łatwo sprawdzić po kompresji uciekając , ja osobiście jeśli robię auto dla siebie to jak już robić głowicę to obie bo zrobisz jedną a za jakiś czas ten sam problem dotknie druga i kasa wydana podwójnie |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 08-09-2009, 20:48
|
|
|
a może i racja - tak jak to opisujesz ,to nawet też by robiło , bo jakstoi to za wolno żeby przeginoło gazy do chłodnicy... fakt - to i rzeczywiscie głowica taki efekt dawać.. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
chomik_1988
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 93' 3.0 V6 12v manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-09-2009, 21:08
|
|
|
jutero bede wiedzial czy glowica bo kumpel co pracuje w mercedesie ma mi przynies przyzad do mierzenia spalin w ukladzie chlodzenia... i przy okazji przyzad do mierzenia kompresji.... a jesli bedzie dobrze to robie kompletny rozrzad i odrazu wymienie chlodnice wole wymienic jedno i drugie i miec spokuj mam nadzieje.... a odrazu zapytam czy kupowac w Inter Cars rozrzad czy gdzies indziej szukac jakies konkretnej marki?? co polcacie?? i jaki jest to koszt kompletnego rozrzadu... |
|
|
|
 |
|