Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:50
problem z temperatura silnika :(:(:(
Autor Wiadomość
chomik_1988 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 93' 3.0 V6 12v manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Kraków
  Wysłany: 07-09-2009, 19:32   problem z temperatura silnika :(:(:(

Witam.... mam taki problem ktorego nie moge pojac a wiec jade na trasie do 100km/h to jak sie zatrzymam po okolo 30 km to temperatura mi rosnie ale nie wchodzi na czerwone pole i plyn jest wyrzucany przez zbiorniczek przelewowy... jakies mega dziwne cisnienie sie robi w ukladzie :( ale co lepsze moge jezdzic caly tydzien po miescie i temperatura nawet na chwile sie nie podniesie... odrazu powiem ze ubywa troche plynu nie znacznie jezdzac po miescie oczywiscie... termostat jest wyciagniety korek chlodnicy jest nowy.... wyciekow zadnych nie znalazlem:( nie ma jakies bialej chmury za autem:(:(:( moze ktos cos pomoze:( olej czysty nie spieniony... podejrzewam glowice ale wole sie was poradzic...
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 08-09-2009, 07:39   

Witam,

Jest duża szansa, że niestety to uszkodzona uszczelka pod głowicą lub sama głowica. Ja przerabiałem ten temat w wakacje. Znikał mi płyn chłodniczy w dość poważnych ilościach mimo, że nie było widać wycieku. Ale z drugiej strony mój kolega miał objawy podobne do Twoich z tym, że wywalało mu płyn w mieście a na trasie było ok. Okazało się, że chłodnica była zamulona. Po jej wymianie problem ustąpił.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-09-2009, 08:07   

pewnie czytałeś moje tematy z problemem temperatury ale skoro korek nowy hmmm mi sprawdzali takim urządzeniem przytkniętym do korka od chłodnicy czy nie mam spalin w układzie chłodzenia okazało się , że nie ma. Popytaj się w warsztatach o te urządzenie nie wiem niestety jak to się nazywa może wtedy wyeliminujesz głowice, czego życzę, u mnie ewidentnie był problem z korkiem po jego wymianie problem ustąpił. Może naprawdę masz zamuloną chłodnice albo masz zapowietrzony układ. Zlej płyn z chłodnicy takim odkręcanym korkiem po prawej stronie trojąc przodem do samochody i zobacz czy nie leci jakiś syf ewentualnie spróbuj przepłukać jakimś specyfikiem. Powodzenia.

[ Dodano: 08-09-2009, 08:07 ]
Węże twarde? Wentylator się włącza?
_________________

 
 
 
chomik_1988 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 93' 3.0 V6 12v manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-09-2009, 09:29   

weze twarde, obydwa cieple, wentylator sie zalancza, wlacze klime to drugi tez sie zalancza... plukalem jakims srodkiem z firmy berner przy zlewaniu go nie lecial zaden syf:( i nic to nie dalo:( a i oczywiscie jak zalalem to juz woda nie plynem i odpowietrzylem...
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 08-09-2009, 09:52   

Może pompa wody umiera ?
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-09-2009, 10:10   

no to może być pompa wody no i ta głowica uszczelka skoro ubywa płynu... czekamy na wypowiedzi naszych nadwornych mechaników :lol: licz się z tym, że powiedzą oni że masz cały silnik do wymiany hehehehe
_________________

 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 08-09-2009, 11:12   

obstawim kończącą się pompe wody , jak jedzie na wyższych obrotach , to mieli a jak staje to za niskie obroty do przegonienia wody - i taki efekt.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-09-2009, 11:23   

Hmmm, a może jest i to i to tzn (tutaj spekuluje) że pompa z jakichś przyczyn ma poluzowany wirnik (choć nie wiem jak się to może stać skoro z tego co widziałem wirniki sa metalowe) a dodatkowo zamulona chłodnica stawiająca duży opór i dlatego przy nieco większych obrotach pompa nie pracuje tak jak powinna, mogę się mylić...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 08-09-2009, 11:28   

przeciez gośc pisał ,że jak staje to sie gotuje , a podczas jazdy jest ok.
wniosek - przy niskich obrotach brak krążenia - wniosek , pompa :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
chomik_1988 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 93' 3.0 V6 12v manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-09-2009, 11:43   

ok wielkie dzieki jakos na dniach rozbiore i ogladne i wymienie jak bedzie rozwalona... dam znac jak zrobie czy cos sie poprawi....
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-09-2009, 14:46   

chomik_1988 napisał/a:
ok wielkie dzieki jakos na dniach rozbiore i ogladne i wymienie jak bedzie rozwalona... dam znac jak zrobie czy cos sie poprawi....


Pamiętaj że pompa jest napędzana przez pasek rozrządu - może też pasuje go wymienić przy okazji i rolki - rozrząd najlepiej wymienić jako KOMPLET - czyli wszystkie elementy które są napędzane przez pasek.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 08-09-2009, 17:34   

rozrząd + pompa + kółeczka :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2009, 20:25   

chomik_1988, kolego sympatyczny na pompę to ja bym nie stawiał pompa to prawdziwa rzadkość by padła jeśli wypycha płyn z ukł chłodzenia to jest trzaśnięta uszczelka pod głowica na 150% powstał na razie mały przedmuch pomiędzy cylindrem a płaszczem wodnym stad robi się ciśnienie wypychające płyn z ukł nie ma inne możliwości przy wyższych obrotach pompa rozwala pęcherzyki spalin w coś rodzaju wody gazowanej wypychając to poprzez korek do zbiorniczka wyrównawczego ale gdzie spaliny uchodzą, a plyn nie przy wolnych obrotach zapowietrza się ukl chłodzenia i wypycha płyn do zbiorniczka później w glebę , niestety głowica któraś do zrzucenia można to łatwo sprawdzić po kompresji uciekając , ja osobiście jeśli robię auto dla siebie to jak już robić głowicę to obie bo zrobisz jedną a za jakiś czas ten sam problem dotknie druga i kasa wydana podwójnie
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 08-09-2009, 20:48   

a może i racja - tak jak to opisujesz ,to nawet też by robiło , bo jakstoi to za wolno żeby przeginoło gazy do chłodnicy... fakt - to i rzeczywiscie głowica taki efekt dawać..
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
chomik_1988 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 93' 3.0 V6 12v manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-09-2009, 21:08   

jutero bede wiedzial czy glowica bo kumpel co pracuje w mercedesie ma mi przynies przyzad do mierzenia spalin w ukladzie chlodzenia... i przy okazji przyzad do mierzenia kompresji.... a jesli bedzie dobrze to robie kompletny rozrzad i odrazu wymienie chlodnice wole wymienic jedno i drugie i miec spokuj mam nadzieje.... a odrazu zapytam czy kupowac w Inter Cars rozrzad czy gdzies indziej szukac jakies konkretnej marki?? co polcacie?? i jaki jest to koszt kompletnego rozrzadu...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.