Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning Lancera 93 1,6 16v Glx i
Autor Wiadomość
damsand 
Forumowicz


Auto: Outlander I Lift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 106
Skąd: olesno
Wysłany: 07-09-2009, 23:15   Tuning Lancera 93 1,6 16v Glx i

Witam Chcialem rozpoczac debate na temat tuningu w Lancerze .
Mianowice chodzilo by mi o to by kazdy na pisal co zrobil i jaki to dalo efek ogulnie czy mu sie podoba i czy by polecil zrobienie tego innym . Opis kosztow pracy oraz czesci no i efekt koncowy . Wiec zapraszam a sam moze pierwszy zaczne!


Zaczolem od ukladu dolotowego!

1 pomysl i wykonanie Zaolozylem sam filter stozkowy przed przeplywomierz musialem dorobic specjalny uchwyt !
Efekt sam basowy dzwiek

2pomyslem na owa przejsciowke zalozylem rure o dlugosci 120cm i poprowadzilem przed chlodnice przez taka dziurke w szkielecie karoseri no i zalozylem stozek efekt piekny sfist zasysanego powietrza oraz efekt pssssyyykania przy zmianie biegow!

3 pomyslem bylo udoskonalenie drugiego pomyslu dorobilem metalowe kolanko z rury wydechowej ktora mi kiedys zostala i laczenie gum pieknych czerwonych z iveco euro cargo efekt pironujacy juz nic nie swistalo z czego bylem rozczrowany bo gumy wygluszyle efekt lecz srednica rur dolotu byla duzo wieksza i efekt wiekszego zasysania powietrza wi doczny przy lekkim przycisnieciu gazu wiec niech nikt mi nie mowi ze stozek nic nie daje bo buta ma moj lancer mocnego a mialem tak w paru autach ale nigdy takiego buta

Kosztowalo mnie to wiecej czasu jak pieniedzy za filter dalem 50zl Jacky najwiekszy stozek jaki maja dostepny ! Farba do pomalowania rur dolotu 9zl srebrna no gumy z iveco mialem bo kiedys handlowalem czesciami dorobienie uchwytu i kolanka 15min zabawy fleksa i spawarka mozna kupic za 25zl samo kolanka albo nocowanko no i opaski zaciskowe ktore tez juz posiadalem ! JESTEM BARDZO ZADOWOLONY


Kolejne za co sie wziolem to uklad wydechowy

Wyciolem KATALIZATO i w jego miejsce wspawalem strumienice w obudowie katalizatora 55zl zeby sie na przegladzie nie dowalili!
Dalej usunolem orginalny tlumik i dalem tlumik sportowy Wm sport 120zl !
Ryk piekielny halas ogromny przyjemnosc z jazdy po miescie pomiedzy budynkami jak w F1 ale jakos buta stracil zbyt szybko spaliny uciekaly ! Wiec zdecydowalem sie przed sportowy tlumik wstawic tlumik srodkowy z golfa 4 ktory mi zostal i co NAGLE AUTKO ZYSKALO JESZCZE wiekszego buciora . Przestalo wyrczec na zewnatrz i w srrodku tylko juz delikatnie buczalo pomrukujac. Odziwo cicho w srodku a na zewnatrz dosc fajnie zwlaszcza gdy puszczasz gaz na wysokich obrotach fajnie bulgocze jak w wrc i czasem tez przyjemnie pierdnie czy tez szczeli!

Zastanawiam sie nad wymiana swiec na samolotowe teraz mam NGK orginalne do lancera takie jak producent przewiduje i zamierzam wyczyscic przepustnice i powiekszyc zeberka wkolektorze wydechowym bo ma juz 250tys!

By tego bylo malo pomalowalem na zulto zaciski i bebny oraz zakupilem Fele 15" zimowki ma tez alu 13" zastanawiam sie nad sportowa kierownica i sprezynami obnizajacymi ponizej link co myslicie o nich i czy ktoc takie ma!

http://www.mapet-tuning.c...php?cPath=55_64

Czekam na wasze opinie

[ Dodano: 07-09-2009, 23:38 ]
Zapomnialem dodac ze moge przeslac szczegolowe zdjecia jak to wszystko wyglada i zawsze sluze rada ! Moje autko jest srebrne wiec do tego pomalowalem jeszcze caly uchwyt antenki na dachu! pozdro

[ Dodano: 07-09-2009, 23:39 ]
Oraz wycieraczki!

[ Dodano: 07-09-2009, 23:46 ]
NA odme zamotowalem jeszcze malutki filtr odmy taki stozkowy zostal mi z komarka jakis koszt 15zl efekt tylko ladnie wyglada ale to tez wazne .Dodadtkowo zamontowalem klakson na komresorek z trzema trabkami jak w tirze wiec z drogi!!!
 
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 08-09-2009, 13:15   

damsand napisał/a:
pomyslem na owa przejsciowke zalozylem rure o dlugosci 120cm i poprowadzilem przed chlodnice przez taka dziurke w szkielecie karoseri


zasysanego powietrza, powietrzem (o dokładnie tej samej temperaturze) nie schłodzisz, więc mija sie to z celem...No chyba że Ci tylko o dźwięk chodziło, bo na pewno "poweru" nie doda...
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 08-09-2009, 14:49   

damsand napisał/a:
Zapomnialem dodac ze moge przeslac szczegolowe zdjecia jak to wszystko wyglada
szczegółowe może niekoniecznie, ale wrzucić jakieś możesz
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
damsand 
Forumowicz


Auto: Outlander I Lift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 106
Skąd: olesno
Wysłany: 08-09-2009, 20:58   

miki4x4 napisał/a:
damsand napisał/a:
pomyslem na owa przejsciowke zalozylem rure o dlugosci 120cm i poprowadzilem przed chlodnice przez taka dziurke w szkielecie karoseri


zasysanego powietrza, powietrzem (o dokładnie tej samej temperaturze) nie schłodzisz, więc mija sie to z celem...No chyba że Ci tylko o dźwięk chodziło, bo na pewno "poweru" nie doda...



Jak sobie tak zrobisz to pogadamy bo powietrze moze i jest zasysane o tej samej temperaturze . Gdy sie poruszasz komarkiem to ped powietrza chlodzi ci silnik a gdy powietrze uderza w stozek przy predkosci 60 80 100 120 napewno jest chlodniejsze niz bys stal w miejscu. Po za tym teraz mam zrobiony ten trzeci pomysl i wyczyszczona przepustnice z kolektorem dolotowym i ma buta wiem co mowie .Jak dodam gazu to az slychac jak ciagnie fest powietrze. Z filtra na odme zrezygnowalem .

[ Dodano: 08-09-2009, 21:45 ]


















[ Dodano: 08-09-2009, 21:54 ]














[ Dodano: 08-09-2009, 22:12 ]
NA DNIACH mam zamiar zamontowac car audio 8 glosnikow z JBL tube z magnata ,2wzmacniacze, swiecacy kondensator, radyjko Pionnera wartosc calosci okolo 3000 brzmienie bez cenne. Duzo zabawy bo mam to wszystko w golfie 4 trzeba przelozyc!
_________________
http://forum.mitsumaniaki...p=683418#683418
 
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 09-09-2009, 11:21   

Co za różnica czy jedziesz 100, 150 czy 250 km/h ?? Co ma do tego "komarek" który ma silnik chłodzony powietrzem, a nie cieczą ?

Jeżeli na zewnątrz masz 25 stopni to zasysane powietrze ma tyle samo, w intercoolerze więc jest powietrze o temperaturze 25 stopni, który "schładzany" jest powietrzem, które go owiewa...o temp. 25 stopni. Jak Ty chcesz to schłodzić ?? - fizyki nie oszukasz. Zakładanie intercoolera ma sens przy silnikach doładowanych gdzie powietrze, pod wpływem kompresji zwiększa swoją temperaturę (dużo powyżej temperatury otoczenia) a zadaniem IC jest je właśnie schłodzić. Im zimniejsze powietrze dostaje sie do silnika, tym większa jego gęstość, i da się wtedy spalić więcej paliwa - co za tym idzie rośnie moc i moment.

W dodatku widzę, że stożek ciągnie Ci powietrze z otoczenia chłodnicy... :roll: :D

Naklejki REMUS też podobno dają po 5 KM każda :)
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 09-09-2009, 12:04   

Jedno mnie ciekawi:
Jezdziles juz w deszczu?
Nie popieram stozkow a juz napewno nie tych za 50zl. Gra nie warta swieczki.
Jezeli czysciles przepustnice przed tym zabiegiem popatrz na nia po 1000km
Filtr jak sama nazwa wskazuje ma FILTROWAC a skoro ma wiekszy "przeplyw" znaczy sie kosztem czegos....
Pozatym wspawywanie strumienic mija sie z celem. o ile zastosowales podobna srednice jak mia katalizator to moze nie popsules za wiele ale odsylam po raz kolejny do "ksiegi madrosci" http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm i wtedy zrozumiesz moje obiekcje.
To jest czysta mechanika Plynow czyli zjawiska dynamiczne ktore japonce policzyli dosc dokladnie, ciezko jest to poprawic a juz na pewno nie bez policzenia tego co sie robi....
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
damsand 
Forumowicz


Auto: Outlander I Lift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 106
Skąd: olesno
Wysłany: 09-09-2009, 15:03   

CO do tego wszystkiego to nie miala byc debata czy mam zle cos zrobione czy dobrze .Tylko wy mieliscie napisac co macie zmienione .Ja wiem ze mam powera w tym aucie lepszego a was nie przekonam !

Strumienica ma taka sama srednice rury jak orginal .Reszta zreszta tez!

Co do stozka to juz mowilem ZE dopuki se nie zrobicie to sie nie przekonacie(tyle ze ja powiekszylem srednice gum ssacych zakladajac gumy z ic od iveco a nie ic)!

Przepustnice wyczyscilem dopiero po zalozeniu wszystkiego!

Jezdzilem w deszczu wszystko oka

Stozek jest przed chlodnica a nie za !!

Zbiera powietrze odrazu jak wpada w przedni zderzak !

[ Dodano: 09-09-2009, 15:11 ]
Masz orginalne pudlo z filtrem wkladka jak tak to sciagnij i przejedz sie bez filtra i bez oslony ciekawe czy poczujesz roznice?
_________________
http://forum.mitsumaniaki...p=683418#683418
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 09-09-2009, 15:32   

damsand napisał/a:
Co do stozka to juz mowilem ZE dopuki se nie zrobicie to sie nie przekonacie(tyle ze ja powiekszylem srednice gum ssacych zakladajac gumy z ic od iveco a nie ic)!

kolego zostało to sprawdzone nie jeden raz na hamowni i dobry filtr np K&N podnosi moc o ok 2KM. :lol: :lol: :lol:
Nie obrazaj sie tylko potraktuj te rady jako prezent. Zaklinacze koni typu strumienica czy filtr spotrowy nie daja prawie nic...
Co do tunningu to co zrobiłem ze swoim CBO i co mam zamiar mozesz poczytac w moim temacie. Ostatnio wrzuciłem spreżynki -30mm Lesjofory. Jest Git !!! Reszta to raczej duza dbałośc i tunning wygladu. Kiernie sportowa 32cmm skrócony drażek zmiany biegów...
NIedługo zderzak z EVO moze lotka...
Genetalnie nie wierze ze tanio mozna podnieśc moc. Jedyna sensowna opcja to swap na 1.8 który tez mi siedzi na głowie ale raczej passs...
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 09-09-2009, 16:27   

Co do podnoszenia mocy Mialem w swom 1.6 121koni bez stozkow i strumienic (kto mial okazje sprawdzil dupo-chamownia) a wykresy poszly wraz z silnikiem.

Stuningowalem colta 1.6 w jedyny sluszny sposob.... zrobilem SWAP na 1.8 od GTI podnioslem moc wzgledem swojej jednostki o 19 koni i 27 Nm
Co do stozka w takim miejscu - w ulewe go namoczysz co zmniejszy przeplyw albo drastyczniejsza wersja: zassiesz wode do ukladu i dopiero bedziesz wiedzial czemu dolot w serii jest tak skonstruowany ze lapie powietrze posrednio.....

Co do wydechu ...nie przeczytales i dalej myslisz ze wiesz wszytko.... to nie polonez- japoncow tak latwo nie poprawisz bo inaczej bylo by dziesiatki zakladow tuningowych robiacych to za przystepne pieniadze.....
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 09-09-2009, 16:28   

rosomak1983 napisał/a:
Jedyna sensowna opcja to swap na 1.8
Jedyna sensowna opcja to swap na 4G63T razem z napędami lub kupno całego EVO III i przekładka środka ze zwykłego CB0.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
damsand 
Forumowicz


Auto: Outlander I Lift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 106
Skąd: olesno
Wysłany: 09-09-2009, 19:06   

to jest konkretna porada dziekuje
Ostatnio zmieniony przez mkm 04-10-2009, 11:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.