[EA3A/W 2.4] Szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością 2.4 |
Autor |
Wiadomość |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 05-09-2009, 19:26
|
|
|
rozebrałem cały dolot i wyczyściłem w miarę możliwości,ale nadal szarpie właśnie w okolicach 2000obr |
_________________
 |
|
|
|
 |
tomkar4
Forumowicz
Auto: EA3A EC5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 37 Skąd: Bukowina
|
Wysłany: 05-09-2009, 22:17
|
|
|
Wymiana TPS-a załatwiła problem z szarpaniem w moim GDI |
|
|
|
 |
biriapro
Forumowicz

Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 233 Skąd: Pruszcz gdański
|
Wysłany: 05-09-2009, 22:23
|
|
|
Ja miałem podobny problem w colcie ca0 podczas jednostajnej jazdy silni szarpał po gwałtownym dodaniu gazu było ok ale jazda była koszmarem bo albo wciskałem gaz do dechy albo całkiem puszczałem,a przyczyną było... brudne sitko w pompie paliwa (efekt jeżdzenia na oparach).Pozdrawiam |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 06-09-2009, 18:44
|
|
|
Skojarzyło mi się, że nie zapytałem o jeden ważny szczegół. Podczas przekręcenia stacyjki w pozycje ON słyszę kilkukrotne cyknięcie w silniku, dokładnie w przepustnicy. Gdy miałem rozebrane dojście do przepustnicy widziałem. że cykanie te odpowiada za domknięcie klapki w przepustnicy. Dokładnie wyglądało to tak, że kilka razy cyknęło i dopiero domknęło przepustnicę. Czy jest to normalne zjawisko w GDI? |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 09-09-2009, 17:11
|
|
|
Tak |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 10-09-2009, 10:11
|
|
|
Dzięki swinks za odzew Nadal jednak obstawiam,że coś będzie nie halo z przepustnicą może właśnie jak tu koledzy piszą TPS lub ten czujnik położenia przepustnicy.Tylko jak to sprawdzić Ewentualnie może spróbować zrobić korektę ustawienia TPS,bo aktualnie mam 560mV,może pomoże jak zmienię na wartość 430mV |
|
|
|
 |
kael77
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.5 CZ3 5d 2008
Kraj/Country: UK
Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 22 Skąd: Northampton
|
Wysłany: 03-12-2009, 18:01
|
|
|
Pozwólicie, że odgrzebię temat.
Galant 2.4 GDI automat, wymienione świece, wyczyszczona przepustnica, zrobiony rozrząd, nowy akumulator. Zarówno przed, jak i po tych zabiegach ma jeden problem: za Chiny ludowe nie pojedzie powyżej 3000 obr. Czy na auto czy z tiptronikiem, bez znaczenia, po przekroczeniu 3000obr zaczyna trzebać budą, szarpac i trzeba mu odpuścić bo strach, że wybuchnie Do tego jest strasznie zamulony (jakby robil 100km/h w 15 s) i pali 10-11 litrow ŚREDNIO. Nie wygląda to na coś opisanego w tym wątku, nie ma problemu z szarpaniem w żadnej innej sytuacji, przyspiesza i zwalnia gładziutko (aczkolwiek mulasto) dopiero po przekroczeniu tego progu. Efekt jest taki, że poprostu nie można nim szybko pojechać, na ostatnim biegu to jest max jakies 120-130 km/h.
Pomocy
pozdrawiam |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 03-12-2009, 20:09
|
|
|
Przy wymianie rozrządu może ci źle ustawili wałek balansowy. Objawy podobne.
Gdzieś na forum już o tym pisaliśmy. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
kael77
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.5 CZ3 5d 2008
Kraj/Country: UK
Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 22 Skąd: Northampton
|
Wysłany: 03-12-2009, 21:01
|
|
|
Ale to sie nie dzieje od momentu wymiany, to było już przed. Wymiana wszystkiego, co napisałem nie zmieniła absolutnie nic, więc to musi być jakiś inny problem. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23644 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-12-2009, 21:58
|
|
|
kael77, moze ktos wczesniej popelnil blad przy wymianie, masz 100% pewnosc co do poprawnosci zlozenia rozrzadu? |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 24-07-2013, 18:21
|
|
|
Dariusz Chmal napisał/a: | jest szarpniecie przy przyspieszaniu czy przy jezdzie ze stala predkoscia czy oba i jak sie to i to drugie ma do temperatury silnika i obciazenia pod jakim silnik jest? a jak jest ze zwalnianiem z wysokich obrotow np na 2- tez szarpniecie? czy na biegu jalowym po osiagnieciu temperatury silnik ma lekkie wibracje ktore czesciowo przenosza sie na karoserie? |
- wyczuwalne szarpnięcia przy jeździe ze stałą prędkościa ( najwyraźniej przy prędkościach 80-100 na 5 biegu, powyżej 140-150 nie występuje ) , przy przyspieszaniu brak
- na 99% tylko na ciepłym silniku przy niskim "obciążeniu"
- przy zwalnianiu zjawisko nie występuje
- na biegu jałowym również zdarza się, że obroty zejdą poniżej prawidłowych i zaczyna wibrować
Został mi tydzień do przyjazdu do Polski i chciałbym wstępnie zdiagnozować winowajcę aby usunąć to sprawnie i szybko |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 24-07-2013, 20:15
|
|
|
Iron.Falcon napisał/a: |
- wyczuwalne szarpnięcia przy jeździe ze stałą prędkościa ( najwyraźniej przy prędkościach 80-100 na 5 biegu, powyżej 140-150 nie występuje ) , przy przyspieszaniu brak
- na 99% tylko na ciepłym silniku przy niskim "obciążeniu"
- przy zwalnianiu zjawisko nie występuje
- na biegu jałowym również zdarza się, że obroty zejdą poniżej prawidłowych i zaczyna wibrować
Został mi tydzień do przyjazdu do Polski i chciałbym wstępnie zdiagnozować winowajcę aby usunąć to sprawnie i szybko |
wypnij wtyczkę od zaworu egr pod przepustnicą, przejedź się, jeżeli przestało zawór do czyszczenia |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 24-07-2013, 20:28
|
|
|
radek79 napisał/a: | wypnij wtyczkę od zaworu egr pod przepustnicą, przejedź się, jeżeli przestało zawór do czyszczenia |
ok - w piątek z tym podziałam. jeśli pomoże mogę po prostu nie podłączać tej wtyczki i zostawić tak - czy muszę rozbierać i czyścić i ewentualnie zaślepiać EGR ? |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 24-07-2013, 20:32
|
|
|
Iron.Falcon napisał/a: | radek79 napisał/a: | wypnij wtyczkę od zaworu egr pod przepustnicą, przejedź się, jeżeli przestało zawór do czyszczenia |
ok - w piątek z tym podziałam. jeśli pomoże mogę po prostu nie podłączać tej wtyczki i zostawić tak - czy muszę rozbierać i czyścić i ewentualnie zaślepiać EGR ? |
możesz tak i tak ze wskazaniem na czyszczenie |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 26-07-2013, 09:23
|
|
|
radek79 napisał/a: | wypnij wtyczkę od zaworu egr pod przepustnicą, przejedź się, jeżeli przestało zawór do czyszczenia |
radek79, To jest ta wtyczka ?? |
|
|
|
 |
|