Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością 2.4
Autor Wiadomość
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 05-09-2009, 19:26   

rozebrałem cały dolot i wyczyściłem w miarę możliwości,ale nadal szarpie właśnie w okolicach 2000obr
_________________

 
 
 
tomkar4 
Forumowicz

Auto: EA3A EC5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Bukowina
Wysłany: 05-09-2009, 22:17   

Wymiana TPS-a załatwiła problem z szarpaniem w moim GDI
 
 
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 05-09-2009, 22:23   

Ja miałem podobny problem w colcie ca0 podczas jednostajnej jazdy silni szarpał po gwałtownym dodaniu gazu było ok ale jazda była koszmarem bo albo wciskałem gaz do dechy albo całkiem puszczałem,a przyczyną było... brudne sitko w pompie paliwa (efekt jeżdzenia na oparach).Pozdrawiam
 
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 06-09-2009, 18:44   

Skojarzyło mi się, że nie zapytałem o jeden ważny szczegół. Podczas przekręcenia stacyjki w pozycje ON słyszę kilkukrotne cyknięcie w silniku, dokładnie w przepustnicy. Gdy miałem rozebrane dojście do przepustnicy widziałem. że cykanie te odpowiada za domknięcie klapki w przepustnicy. Dokładnie wyglądało to tak, że kilka razy cyknęło i dopiero domknęło przepustnicę. Czy jest to normalne zjawisko w GDI?
_________________

 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 09-09-2009, 17:11   

Tak
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 10-09-2009, 10:11   

Dzięki swinks za odzew :) Nadal jednak obstawiam,że coś będzie nie halo z przepustnicą może właśnie jak tu koledzy piszą TPS lub ten czujnik położenia przepustnicy.Tylko jak to sprawdzić :roll: Ewentualnie może spróbować zrobić korektę ustawienia TPS,bo aktualnie mam 560mV,może pomoże jak zmienię na wartość 430mV :|
 
 
 
kael77 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.5 CZ3 5d 2008
Kraj/Country: UK
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 22
Skąd: Northampton
Wysłany: 03-12-2009, 18:01   

Pozwólicie, że odgrzebię temat.
Galant 2.4 GDI automat, wymienione świece, wyczyszczona przepustnica, zrobiony rozrząd, nowy akumulator. Zarówno przed, jak i po tych zabiegach ma jeden problem: za Chiny ludowe nie pojedzie powyżej 3000 obr. Czy na auto czy z tiptronikiem, bez znaczenia, po przekroczeniu 3000obr zaczyna trzebać budą, szarpac i trzeba mu odpuścić bo strach, że wybuchnie ;) Do tego jest strasznie zamulony (jakby robil 100km/h w 15 s) i pali 10-11 litrow ŚREDNIO. Nie wygląda to na coś opisanego w tym wątku, nie ma problemu z szarpaniem w żadnej innej sytuacji, przyspiesza i zwalnia gładziutko (aczkolwiek mulasto) dopiero po przekroczeniu tego progu. Efekt jest taki, że poprostu nie można nim szybko pojechać, na ostatnim biegu to jest max jakies 120-130 km/h.

Pomocy :(

pozdrawiam
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 03-12-2009, 20:09   

Przy wymianie rozrządu może ci źle ustawili wałek balansowy. Objawy podobne.
Gdzieś na forum już o tym pisaliśmy.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
kael77 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.5 CZ3 5d 2008
Kraj/Country: UK
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 22
Skąd: Northampton
Wysłany: 03-12-2009, 21:01   

Ale to sie nie dzieje od momentu wymiany, to było już przed. Wymiana wszystkiego, co napisałem nie zmieniła absolutnie nic, więc to musi być jakiś inny problem. :?
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23644
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-12-2009, 21:58   

kael77, moze ktos wczesniej popelnil blad przy wymianie, masz 100% pewnosc co do poprawnosci zlozenia rozrzadu?
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 24-07-2013, 18:21   

Dariusz Chmal napisał/a:
jest szarpniecie przy przyspieszaniu czy przy jezdzie ze stala predkoscia czy oba i jak sie to i to drugie ma do temperatury silnika i obciazenia pod jakim silnik jest? a jak jest ze zwalnianiem z wysokich obrotow np na 2- tez szarpniecie? czy na biegu jalowym po osiagnieciu temperatury silnik ma lekkie wibracje ktore czesciowo przenosza sie na karoserie?


- wyczuwalne szarpnięcia przy jeździe ze stałą prędkościa ( najwyraźniej przy prędkościach 80-100 na 5 biegu, powyżej 140-150 nie występuje ) , przy przyspieszaniu brak
- na 99% tylko na ciepłym silniku przy niskim "obciążeniu"
- przy zwalnianiu zjawisko nie występuje
- na biegu jałowym również zdarza się, że obroty zejdą poniżej prawidłowych i zaczyna wibrować

Został mi tydzień do przyjazdu do Polski i chciałbym wstępnie zdiagnozować winowajcę aby usunąć to sprawnie i szybko
 
 
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 24-07-2013, 20:15   

Iron.Falcon napisał/a:

- wyczuwalne szarpnięcia przy jeździe ze stałą prędkościa ( najwyraźniej przy prędkościach 80-100 na 5 biegu, powyżej 140-150 nie występuje ) , przy przyspieszaniu brak
- na 99% tylko na ciepłym silniku przy niskim "obciążeniu"
- przy zwalnianiu zjawisko nie występuje
- na biegu jałowym również zdarza się, że obroty zejdą poniżej prawidłowych i zaczyna wibrować

Został mi tydzień do przyjazdu do Polski i chciałbym wstępnie zdiagnozować winowajcę aby usunąć to sprawnie i szybko

wypnij wtyczkę od zaworu egr pod przepustnicą, przejedź się, jeżeli przestało zawór do czyszczenia
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 24-07-2013, 20:28   

radek79 napisał/a:
wypnij wtyczkę od zaworu egr pod przepustnicą, przejedź się, jeżeli przestało zawór do czyszczenia

ok - w piątek z tym podziałam. jeśli pomoże mogę po prostu nie podłączać tej wtyczki i zostawić tak - czy muszę rozbierać i czyścić i ewentualnie zaślepiać EGR ?
 
 
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 24-07-2013, 20:32   

Iron.Falcon napisał/a:
radek79 napisał/a:
wypnij wtyczkę od zaworu egr pod przepustnicą, przejedź się, jeżeli przestało zawór do czyszczenia

ok - w piątek z tym podziałam. jeśli pomoże mogę po prostu nie podłączać tej wtyczki i zostawić tak - czy muszę rozbierać i czyścić i ewentualnie zaślepiać EGR ?

możesz tak i tak ze wskazaniem na czyszczenie
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 26-07-2013, 09:23   

radek79 napisał/a:
wypnij wtyczkę od zaworu egr pod przepustnicą, przejedź się, jeżeli przestało zawór do czyszczenia



radek79, To jest ta wtyczka ??
 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.