Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 1,8GDI odmawia współpracy
Autor Wiadomość
V40Waldek 
Nowy Forumowicz

Auto: Volvo V40 1,8 GDI 125kM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 13
Skąd: lubelskie
Wysłany: 14-09-2009, 12:26   Silnik 1,8GDI odmawia współpracy

Witam
Wracam po długiej nieobecnosci, stąd ponowna rejestracja, wprawdzie nie chodzi o Cari lecz o blizniaka Volvo jednak ze wspólnym silnikiem 1,8GDI z 1999r.
Problem zaczoł się od przypuszczalnego uszkodzenia servo co stwierdził mechanik i zaproponował abym zaopatrzył sie w/w czesci to wtedy wymieni.
Po kilku dniach jazdy na niepewnym hamulcu autko zaczeło szarpac na niskich biegach jakby ktoś odcinał zapołn i w koncu zgasło. Ponowna próba odpalenia konczy się tym że autko odpala i natychmiast gasnie i tak kilkanascie razy i bez zmian.
Dodam ze poprzedniego dnia zatankowałem do pełna, a po awarii sprawdziłem czy pompka podaje paliwo wygląda że wszystko OK, pompka pompuje do budelki przy próbie uruchomienia silnika.
Czy moze miec cos wspólnego uszkodzenie serva z zablokowaniem odpalania przez komputer? Przychodza mi juz rózne pomysły do głowy ale i tak chyba nie uniknę lawety i wizyty w warsztacie, gdzie podepna pod komputer.
Przebieg na liczniku wykazuje niespełna 150tys, rozrzad miał byc wymieniany przy 95tys, moze cos stało się w rozrzadzie.
Z góry Serdecznie Dziekuję za sugestie i postaram się poinformowac o rozwiazaniu problemu
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 14-09-2009, 12:31   

Jak zachowuje się kontrolka Check Engine?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
V40Waldek 
Nowy Forumowicz

Auto: Volvo V40 1,8 GDI 125kM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 13
Skąd: lubelskie
Wysłany: 14-09-2009, 12:58   

Zapomniałem dodac ze wszystkie kontroliki zachowują się prawidłowo, zapalają sie i gasną jak wczesniej przed awarią
 
 
kristof 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6+LPG '99(lift)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 326
Skąd: Biskupice/Poznań
Wysłany: 14-09-2009, 16:28   

tak może nic nie pomoże, ale czy czasem podobnie nie będzie zachowywać się auto przy padniętym IMO? auto uda że odpali ale zaraz zgaśnie, tak tylko kojarze zabawe z auta brata..ale nie dam głowy za to..
pozdr
_________________
The Linux philosophy is 'Laugh in the face of danger'. Oops. Wrong One. 'Do it yourself'. Yes, that's it.
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 14-09-2009, 16:33   

Ciężko coś na odległość pomóc - w pierwszej kolejności podmieniłbym czujnik położenia wałka rozrządu....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
V40Waldek 
Nowy Forumowicz

Auto: Volvo V40 1,8 GDI 125kM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 13
Skąd: lubelskie
Wysłany: 14-09-2009, 18:35   

Dzieki za sugestie, byłem juz na komputerze, sterowanie silnikiem bez błędu , immobilajzer bez błedu, urzadzenia odcinające bez błedu, diagnosta załamał ręce i zdjoł wszyskie fajkocewki włozył swiece i sprawdził iske, iska jest, na dzisiaj skonczył choć widziłem nutke zrezygnoweania w poczynaniach, zobaczymy jutro z drugim kluczykiem, bo efekt dokładnie przypomina uszkodzenie w imo.

[ Dodano: 15-09-2009, 20:13 ]
Sprawa ma się gorzej niz przewidywałem. Drugi kluczyk i to samo, pomiar cisnienia paliwa na pompce prawidłowy około 4 atmoswer. Mechanik odmówił dalszej naprawy, zamówiłem lawete i ciągne do powiatu do serwisu Nisana moze tam coś poradzą. Sugestie wskazuja na uszkodzenie pompy W.C. Moze ktoś miał problem z ta pompą i moze coś doradzić ,to prosze o opinie, gdzie ewentualnie kupic, czy regenerowac, czy moze od anglika z aukcji.
Pozdrawiam

[ Dodano: 16-09-2009, 13:40 ]
Uzupełnienia ciąg dalszy.
Badanie w serwisie wykazało ze układy sterowania jak i pompa wysokiego cisnienia jest OK. :shock: i co robic?
Ja juz mam stracha że bede musiał postawic swoje ulubione autko w pokrzywy lub kupic drugi silnik

[ Dodano: 21-09-2009, 19:42 ]
Podtrzymuje temat dalej.

Wymiana czujnika połozenia wałka rozrzadu bez efektu, przy okazji wymieniono jeszcze swiece pompke paliwa, filtr paliwa.
Swiece jak i sonda Lambda były okropnie zasyfione, komputer pokazuje 4,3MPa na pompie wysokiego cisnienia.
Podając Autostart auto pali lecz nie wchodzi na obroty, moze to wina rozrzadu, pasek przeskoczył, albo jeszcze co innego.
Bardzo prosze i wszelkie info
Pozdrawiam

[ Dodano: 27-09-2009, 19:32 ]
Epilog :) .

Spawcą problemu okazał sie sterownik silnika sterujący pracą wtryskiwaczy, po zakupie na szrocie drugiego i podmianie , autko natychmiast odpaliło i juz drugi dzień pieknie sobie śmiga.
Pozdrawiam
 
 
Jurek_Killer 
Forumowicz

Auto: Carisma GDI IX 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 31
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 07-05-2010, 18:24   

Kolego, mamy ten sam problem, dokładnie identyczny.

Znajomego Cari GDI z 98roku odmówiła odpalania i koniec. możesz mi podpowiedzieć gdzie sie znajduje ten sterownik??



Nieaktualne, wymieniliśmy przetwornicę odpowiedzialna za otwieranie wtrysków. Odpaliła.
_________________
podpis edytowany przez Administratora
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.