 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Silnik 1,8GDI odmawia współpracy |
Autor |
Wiadomość |
V40Waldek
Nowy Forumowicz
Auto: Volvo V40 1,8 GDI 125kM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 13 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 14-09-2009, 12:26 Silnik 1,8GDI odmawia współpracy
|
|
|
Witam
Wracam po długiej nieobecnosci, stąd ponowna rejestracja, wprawdzie nie chodzi o Cari lecz o blizniaka Volvo jednak ze wspólnym silnikiem 1,8GDI z 1999r.
Problem zaczoł się od przypuszczalnego uszkodzenia servo co stwierdził mechanik i zaproponował abym zaopatrzył sie w/w czesci to wtedy wymieni.
Po kilku dniach jazdy na niepewnym hamulcu autko zaczeło szarpac na niskich biegach jakby ktoś odcinał zapołn i w koncu zgasło. Ponowna próba odpalenia konczy się tym że autko odpala i natychmiast gasnie i tak kilkanascie razy i bez zmian.
Dodam ze poprzedniego dnia zatankowałem do pełna, a po awarii sprawdziłem czy pompka podaje paliwo wygląda że wszystko OK, pompka pompuje do budelki przy próbie uruchomienia silnika.
Czy moze miec cos wspólnego uszkodzenie serva z zablokowaniem odpalania przez komputer? Przychodza mi juz rózne pomysły do głowy ale i tak chyba nie uniknę lawety i wizyty w warsztacie, gdzie podepna pod komputer.
Przebieg na liczniku wykazuje niespełna 150tys, rozrzad miał byc wymieniany przy 95tys, moze cos stało się w rozrzadzie.
Z góry Serdecznie Dziekuję za sugestie i postaram się poinformowac o rozwiazaniu problemu |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-09-2009, 12:31
|
|
|
Jak zachowuje się kontrolka Check Engine? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
V40Waldek
Nowy Forumowicz
Auto: Volvo V40 1,8 GDI 125kM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 13 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 14-09-2009, 12:58
|
|
|
Zapomniałem dodac ze wszystkie kontroliki zachowują się prawidłowo, zapalają sie i gasną jak wczesniej przed awarią |
|
|
|
 |
kristof
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6+LPG '99(lift)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 326 Skąd: Biskupice/Poznań
|
Wysłany: 14-09-2009, 16:28
|
|
|
tak może nic nie pomoże, ale czy czasem podobnie nie będzie zachowywać się auto przy padniętym IMO? auto uda że odpali ale zaraz zgaśnie, tak tylko kojarze zabawe z auta brata..ale nie dam głowy za to..
pozdr |
_________________ The Linux philosophy is 'Laugh in the face of danger'. Oops. Wrong One. 'Do it yourself'. Yes, that's it. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-09-2009, 16:33
|
|
|
Ciężko coś na odległość pomóc - w pierwszej kolejności podmieniłbym czujnik położenia wałka rozrządu.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
V40Waldek
Nowy Forumowicz
Auto: Volvo V40 1,8 GDI 125kM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 13 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 14-09-2009, 18:35
|
|
|
Dzieki za sugestie, byłem juz na komputerze, sterowanie silnikiem bez błędu , immobilajzer bez błedu, urzadzenia odcinające bez błedu, diagnosta załamał ręce i zdjoł wszyskie fajkocewki włozył swiece i sprawdził iske, iska jest, na dzisiaj skonczył choć widziłem nutke zrezygnoweania w poczynaniach, zobaczymy jutro z drugim kluczykiem, bo efekt dokładnie przypomina uszkodzenie w imo.
[ Dodano: 15-09-2009, 20:13 ]
Sprawa ma się gorzej niz przewidywałem. Drugi kluczyk i to samo, pomiar cisnienia paliwa na pompce prawidłowy około 4 atmoswer. Mechanik odmówił dalszej naprawy, zamówiłem lawete i ciągne do powiatu do serwisu Nisana moze tam coś poradzą. Sugestie wskazuja na uszkodzenie pompy W.C. Moze ktoś miał problem z ta pompą i moze coś doradzić ,to prosze o opinie, gdzie ewentualnie kupic, czy regenerowac, czy moze od anglika z aukcji.
Pozdrawiam
[ Dodano: 16-09-2009, 13:40 ]
Uzupełnienia ciąg dalszy.
Badanie w serwisie wykazało ze układy sterowania jak i pompa wysokiego cisnienia jest OK. i co robic?
Ja juz mam stracha że bede musiał postawic swoje ulubione autko w pokrzywy lub kupic drugi silnik
[ Dodano: 21-09-2009, 19:42 ]
Podtrzymuje temat dalej.
Wymiana czujnika połozenia wałka rozrzadu bez efektu, przy okazji wymieniono jeszcze swiece pompke paliwa, filtr paliwa.
Swiece jak i sonda Lambda były okropnie zasyfione, komputer pokazuje 4,3MPa na pompie wysokiego cisnienia.
Podając Autostart auto pali lecz nie wchodzi na obroty, moze to wina rozrzadu, pasek przeskoczył, albo jeszcze co innego.
Bardzo prosze i wszelkie info
Pozdrawiam
[ Dodano: 27-09-2009, 19:32 ]
Epilog .
Spawcą problemu okazał sie sterownik silnika sterujący pracą wtryskiwaczy, po zakupie na szrocie drugiego i podmianie , autko natychmiast odpaliło i juz drugi dzień pieknie sobie śmiga.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Jurek_Killer
Forumowicz
Auto: Carisma GDI IX 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2010 Posty: 31 Skąd: Gorzów Wlkp
|
Wysłany: 07-05-2010, 18:24
|
|
|
Kolego, mamy ten sam problem, dokładnie identyczny.
Znajomego Cari GDI z 98roku odmówiła odpalania i koniec. możesz mi podpowiedzieć gdzie sie znajduje ten sterownik??
Nieaktualne, wymieniliśmy przetwornicę odpowiedzialna za otwieranie wtrysków. Odpaliła. |
_________________ podpis edytowany przez Administratora |
|
|
|
 |
|
|