Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia nie przełącza na 4 bieg
Autor Wiadomość
embejo 
Nowy Forumowicz
japończyk...

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLSi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Świercze
Wysłany: 12-09-2009, 13:23   Skrzynia nie przełącza na 4 bieg

No i znowu ja. Po uzyskaniu info, którego poszukiwałem, zwracam się do Was z kolejnym problemem. Otóż w moim Galancie skrzynia automatyczna ma 4 przełożenia, ale niestety 4 bieg nie wskakuje. Jeżdżę w tym momencie z wł. przyciskiem O/D off, czyli skrzynia przełącza max do 3 biegu, dlatego, ponieważ bez wył. O/D off w momencie kiedy skrzynia powinna przełączyć na 4 bieg włącza się jakby bieg N, neutralny, jałowy, jak zwał tak zwał, w każdym bądź razie samochód mimo przełączonej dźwigni na D nie jedzie, tzn. mogę sobie dodawać gazu i tylko obroty idą w górę, a skrzynia jest rozłączona z ukł. napędowym. Pomaga tylko włączenie przycisku O/D off i skrzynia się "załącza" czyli znowu jest połączona z układem napędowym.
Miał ktoś z Was taką historię z automatem? Da się to jakoś zregenerować, a może nie? Czekam na wszelkie opinie.
 
 
lombard 
Forumowicz
JESTEM HARDCOREM !!!

Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 266
Skąd: Koszalin
Wysłany: 12-09-2009, 13:40   

CZY ZMIANY BIEGÓW SĄ PŁYNNE???NIE MA SZARPNIĘĆ ITP.???
 
 
 
embejo 
Nowy Forumowicz
japończyk...

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLSi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Świercze
Wysłany: 13-09-2009, 15:48   

lombard napisał/a:
CZY ZMIANY BIEGÓW SĄ PŁYNNE???NIE MA SZARPNIĘĆ ITP.???


Myślę, że tak, dobrze przełącza biegi
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11206
Skąd: Radomsko
Wysłany: 13-09-2009, 16:39   

Kiedy był wymieniany olej w skrzyni?




lombard, pisz proszę małą czcionką :)
Pisanie wielkimi literami oznacza krzyk :?
_________________

 
 
 
embejo 
Nowy Forumowicz
japończyk...

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLSi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Świercze
Wysłany: 13-09-2009, 20:07   

jacek11 napisał/a:
Kiedy był wymieniany olej w skrzyni?



Nie mam pojęcia kiedy wymieniany był olej w skrzyni, nie uzyskałem takich info od poprzedniego właściciela :(
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11206
Skąd: Radomsko
Wysłany: 13-09-2009, 21:32   

embejo napisał/a:
Nie mam pojęcia kiedy wymieniany był olej w skrzyni, nie uzyskałem takich info od poprzedniego właściciela :(

Więc proponuję zacząć od wymiany,a jak nie pomoże to wtedy zacząć się martwić :)
_________________

 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 13-09-2009, 22:37   

Zanim wdasz się w koszty wymiany oleju sprawdź na komputerze jaki jest błąd bo to może być przyczyna elektroniki. A olej wymieniaj w sprawdzonym i pewnym warsztacie bo to nie jest tak że tylko wylać i wlać->> z grubsza biorąc.A po moich perturbacjach z moją skrzynią UWAŻAJ co kupować i u kogo na Allegro.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=41231
Zobacz też http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40551 to jest magia automatów :mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lombard 
Forumowicz
JESTEM HARDCOREM !!!

Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 266
Skąd: Koszalin
Wysłany: 14-09-2009, 01:17   

Święte słowa kolego "jawaldek".Zacznij diagnozować problem od najprostszych żeczy...Skomplikować sobie temat zawsze możesz potem :) Moim skromnym zdaniem problem nie jest mechaniczny.
 
 
 
embejo 
Nowy Forumowicz
japończyk...

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLSi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Świercze
Wysłany: 15-09-2009, 14:16   

No już jest pewna myśl, że nie koniecznie jest to wina samej skrzyni, a może to być sterownik, i zmiana skrzyni nic by tutaj mogła nie dać. Mój szwagier bawi się automatami, przekładał, rozkładał, składał już dziesiątki automatów, tyle że do "amerykańców" no ale automat to automat, więc podsunę mu pewną myśl i zobaczymy. Dobrze Drodzy Koledzy, będę coś próbował działać i na bieżąco Was informował co i jak, ewentualnie jakieś pytanka gdybym miał, będę śmiało się zwracał. :D
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-09-2009, 14:49   

embejo napisał/a:
automat to automat
Akurat w przypadku automatów Mitsu to nie do końca...
Poczytaj:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=12962
 
 
embejo 
Nowy Forumowicz
japończyk...

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLSi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Świercze
Wysłany: 19-09-2009, 02:55   

Więc, wracając do tematu, na pewno do wymiany mam olej. I teraz mając świadomość, że rodzaj oleju, a dokładnie jego oznaczenie ma ogromne znaczenie co do skrzyni, mam pytanie, jaki to ma być olej, ATF II czy ATF III ?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11206
Skąd: Radomsko
Wysłany: 19-09-2009, 13:04   

Czytałem,że najlepszy Dextron.Ale niech się wypowie użytkownik takiej skrzynki :)
_________________

 
 
 
embejo 
Nowy Forumowicz
japończyk...

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLSi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Świercze
Wysłany: 26-09-2009, 04:26   

No więc tak. Olej w skrzyni wymieniony na ElfMatic G3, do tego filtr oleju oraz uszczelka pod miską, stary olej to rzeczywiście nie był olej tylko jakaś maź nieokreślonego koloru. Trochę pojeździłem, a skrzynia dalej nie wrzuca 4 biegu. Jakieś sugestie?
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-10-2009, 07:05   

obawiam się, że coś ze sterowaniem padło. Sam komputer jakby odmówił posłuszeństwa to nie załaczałby wogóle skrzyni. Tak jak koledzy podpowiadają, zacznij od podłączenia pod komputer. W tym miejscu podpowiem abyś sie udał do warsztatu zajmujacego się ASB a nie do ASO ja z ASo mam nie miłe doświadczenia. Z drugiej strony wizyta w warsztacie ASB może zakończyć się naciągnięciem na naprawę skrzyni i nie zdziw się jak usłyszysz, że bez wyciągania skrzyni nic nieda się zdiagnozować, niestety tak już jest. Jestem z Lublina i wszystkich okolicznych speców od ASB odwiedziłem osobiście a co niektórych w Polsce obdzwoniłem. Wyobraź sobie fachowców, którzy ASB naprawiają od nastu lat a nie potrafili stwierdzić, że konwerter kończy się. No ale dość tych opowieści. TAk jak wszyscy podpowiadają podłacz pod komputer. Prośba z mojej strony to napisz ze szczegółami jak się zachowuje skrzynia na zimnym oleju i na gorącym czyli po przejechaniu około 20 kilo. Czy kupiłeś auto z tym problemem czy to stało śię w czasie uzytkowania. Jak te info już są to sorki. temat czytałem wczoraj a odpo. piszę przed pracą. Jak chcesz to daj nr kom. na pw, oddzwonię i pogadamy. Jak zdiagnozujesz problem to proszę napisz, a pomożesz innym. Pozdro.
 
 
embejo 
Nowy Forumowicz
japończyk...

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLSi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Świercze
Wysłany: 04-10-2009, 20:20   

Wracając do mojego tematu. Jeśli chodzi o zimną skrzynię czy po przejechaniu około 20 km myślę, że większej różnicy nie ma. Jedyne co zauważyłem, to fakt, że na zimnej skrzyni przy 3000 obr/min mam około 75 km/h, natomiast po przejechaniu ok. 20-30 km przy 3000 obr mam 90 km/h. Żadnych innych różnic nie zauważyłem.
Aha, jeszcze jedno: skrzynię kupiłem z takim problemem, to znaczy auto z taką skrzynią. :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.