[EA6A/W 2.0TD] Luz paska rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 11-09-2009, 14:12 [EA6A/W 2.0TD] Luz paska rozrządu
|
|
|
Witam wszystkich
Moje pytanie do was dotyczy filmiku .
czy pasek w moim golasie jest luźny ??? Przyznam sie ze po zakupie auta nie wymieniłem go bo sprzedający zapewniał mnie że pasek był wymieniony przy 103000 i tak pisało na obudowie , no ale wiecie dziś postanowiłem sam zaglądnąc pod obudowe i nagrałem filmik . Poradzcie co z tym fantem robić ,wydaje mi sie że jest zaluźny !!!! Jeśli ktoś z was już wymieniał w 2.0 TD rozrząd niech podrzuci jakiś schemat , ewentualnie co trzeba kupić (ile tam jest napinaczy )
http://www.youtube.com/watch?v=q8w99hTMlZQ |
_________________ ff |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 17:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-09-2009, 14:33
|
|
|
Z działu download ściągnij service manual, tam masz wszystkie schematy.
Będzie Ci potrzebny pasek, rolka prowadząca, napinacz, napinacz paska balansu, pasek rozrządu i pasek balansu. Oraz pompa wody.
Zaglądanie pod obudowę nic nie da, w ten sposób nie ocenisz rzeczywistego stanu paska. Żeby go względnie ocenić, trzeba go zdjąć, ale to mija się z celem. Zasada jest prosta, nie masz faktur, oraz nie masz rzeteleni udokumentowanego przebiegu to wymieniasz.
Może i był wymieniany przy 103tys, a ile był cofnięty licznik, tego się już nie dowiesz. Osobiście nie wierzę, że auto z lat 1998-2000 może mieć mniej niż 180 tys, szczególnie w przypadku galanta, który jest autem średniej klasy, a w dodatku diesel....
[ Dodano: 11-09-2009, 14:34 ]
Co do luźnego paska, to rzeczywiście chyba troszkę jest za luźny... ale na podstawie filmu ciężko stwierdzić, bo nie wiem z jaką siłą na niego działasz |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 14-09-2009, 22:26
|
|
|
Witam. A ja mam zapytanie odnośnie pompy wody w galu TD, to znaczy: czy jest ona elementem rozrządu, czy też znajduje się poza rozrządem???
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-09-2009, 08:14
|
|
|
andrew84, znajduje sie pod paskiem rozrzadu - dla wygody wymiany trzeba go zdjac |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 15-09-2009, 10:13
|
|
|
Dzięki wielkie Krzyzak!!! Pozdrawiam |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 19-09-2009, 08:09
|
|
|
Witam wszystkich i bardzo DZIĘKII WIELKIE użytkownikom za odpowiedzi na moje pytanko . Narazie zrobiłem wywiad co do kosztu części ale jest super !! Dwa paski + trzy napinacze po średnich cenach wychodzi koło 340,zł pompa wody tu jest problem , można dostać ale bardzo droga !!! Ale jej sie chyba nie wymienia tylko jest tam simering ale tego nie wiem na 100% . Mam jeszcze pytania ale to w innym poście zamieszcze POZDRO |
_________________ ff |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 19-09-2009, 10:42
|
|
|
Damoo, odnośnie rozrządu, ja wymieniałem go w tym tygodniu. Części zamawiałem u Japaneze (oryginalne, m.in. paski mitsuboshi), z przesyłką wyniosły mnie 510 PLN. Pompy wody narazie nie wymieniałem ze względów finansowych (nie jest ona napędzana paskiem rozrządu). Pamiętaj, że w starszym modelu gala td są inne elementy rozrządu- dokładnie chyba któraś rolka.
Pozdrawiam |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-09-2009, 11:32
|
|
|
Dokładnie to napinacz paska rozrządu. Sprzedawcy często mylą. |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 20-09-2009, 12:28
|
|
|
Ja mam Gala z 99 grudzień , wiec to bedzie ten starszy czy młodszy ?? |
_________________ ff |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-09-2009, 20:43
|
|
|
Młodszy. Wszystkie gale EA miał taki sam rozrząd, ale sprzedawcy mylą ten silnik z silnikiem z poprzedniej generacji Galanta.... |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 21-09-2009, 08:57
|
|
|
Tu macie racje chłopaki z tym doborem części ,nie wiem jak u was , ale kiedys wymieniałem cylinderki w tylnych kołach i jak zamawiałem w sklepie to mi trzy razy wymieniali i za kazdym razem mowili ze to beda te na 100% bo tak im pokazywał program !!! po dwóch tygodniach kupiłe na allegro kierując sie zdjęciem na aukcji , niestety też przyszły mi inne ,ale to z wini ich pracownika bo pomylił no ale na nastepny dzien przyszły te których tyle szukałem więc sie troche boje wymiany rozrządu bo samochód jest potrzebny i koniec i jesli zozedre mu kawałek silnika a okaże sie że w sklepie system pokazał rolke a powinna byc inna , lub pasek za długi to nie bedzie wesoło |
_________________ ff |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-09-2009, 10:24
|
|
|
Damooo, zamów u Japaneze, ja tak robię i nie martwię czy będzie pasowało. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 21-09-2009, 20:01
|
|
|
Damooo, tak jak napisał Owczar, zamów rozrząd u Japaneze i nie będziesz miał żadnego problemu. Ostatnio zamawiałem bratu do Space Stara, dziś przyszedł i wszystko w jak najlepszym porządku. Więc, żeby nie było niespodzianek podczas wymiany polecam Japaneze
Pozdrówki |
|
|
|
 |
|