| [EA6A/W 2.0TD] Luz paska rozrządu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Damooo   Forumowicz
 golas
 
 Auto: MITSUBISHI GALANT VI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 11 Wrz 2009
 Posty: 109
 Skąd: Łańcut
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-09-2009, 13:12   [EA6A/W 2.0TD] Luz paska rozrządu |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich   Moje pytanie do was dotyczy filmiku .
 czy pasek w moim golasie jest luźny ??? Przyznam sie ze po zakupie auta nie wymieniłem go bo sprzedający zapewniał mnie że pasek był wymieniony przy 103000 i tak pisało na obudowie , no ale wiecie
  dziś postanowiłem sam zaglądnąc pod obudowe i nagrałem filmik .  Poradzcie co z tym fantem robić ,wydaje mi sie że jest zaluźny !!!! Jeśli ktoś z was już wymieniał w 2.0 TD rozrząd niech podrzuci jakiś schemat , ewentualnie co trzeba kupić (ile tam jest napinaczy ) 
 http://www.youtube.com/watch?v=q8w99hTMlZQ
 |  
				| _________________ ff
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 17:46, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-09-2009, 13:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z działu download ściągnij service manual, tam masz wszystkie schematy. Będzie Ci potrzebny pasek, rolka prowadząca, napinacz, napinacz paska balansu, pasek rozrządu i pasek balansu. Oraz pompa wody.
 
 Zaglądanie pod obudowę nic nie da, w ten sposób nie ocenisz rzeczywistego stanu paska. Żeby go względnie ocenić, trzeba go zdjąć, ale to mija się z celem. Zasada jest prosta, nie masz faktur, oraz nie masz rzeteleni udokumentowanego przebiegu to wymieniasz.
 Może i był wymieniany przy 103tys, a ile był cofnięty licznik, tego się już nie dowiesz. Osobiście nie wierzę, że auto z lat 1998-2000 może mieć mniej niż 180 tys, szczególnie w przypadku galanta, który jest autem średniej klasy, a w dodatku diesel....
 
 [ Dodano: 11-09-2009, 14:34 ]
 Co do luźnego paska, to rzeczywiście chyba troszkę jest za luźny... ale na podstawie filmu ciężko stwierdzić, bo nie wiem z jaką siłą na niego działasz
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Andrew   Mitsumaniak
 01954/KMM
 
  
 Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 50 razy
 Dołączył: 10 Sie 2009
 Posty: 13646
 Skąd: Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-09-2009, 21:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. A ja mam zapytanie odnośnie pompy wody w galu TD, to znaczy: czy jest ona elementem rozrządu, czy też znajduje się poza rozrządem??? Pozdrawiam.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24479
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-09-2009, 07:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | andrew84, znajduje sie pod paskiem rozrzadu - dla wygody wymiany trzeba go zdjac |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Andrew   Mitsumaniak
 01954/KMM
 
  
 Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 50 razy
 Dołączył: 10 Sie 2009
 Posty: 13646
 Skąd: Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-09-2009, 09:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki wielkie Krzyzak!!! Pozdrawiam |  
				| _________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
   Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Damooo   Forumowicz
 golas
 
 Auto: MITSUBISHI GALANT VI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 11 Wrz 2009
 Posty: 109
 Skąd: Łańcut
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-09-2009, 07:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich    i bardzo DZIĘKII WIELKIE użytkownikom za odpowiedzi na moje pytanko . Narazie zrobiłem wywiad co do kosztu części ale jest super !! Dwa paski + trzy napinacze po średnich cenach wychodzi koło 340,zł pompa wody tu jest problem , można dostać ale bardzo droga !!! Ale jej sie chyba nie wymienia tylko jest tam simering ale tego nie wiem na 100% . Mam jeszcze pytania ale to w innym poście zamieszcze POZDRO |  
				| _________________ ff
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Andrew   Mitsumaniak
 01954/KMM
 
  
 Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 50 razy
 Dołączył: 10 Sie 2009
 Posty: 13646
 Skąd: Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-09-2009, 09:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Damoo, odnośnie rozrządu, ja wymieniałem go w tym tygodniu. Części zamawiałem u Japaneze (oryginalne, m.in. paski mitsuboshi), z przesyłką wyniosły mnie 510 PLN. Pompy wody narazie nie wymieniałem ze względów finansowych (nie jest ona napędzana paskiem rozrządu). Pamiętaj, że w starszym modelu gala td są inne elementy rozrządu- dokładnie chyba któraś rolka. Pozdrawiam
 |  
				| _________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
   Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-09-2009, 10:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dokładnie to napinacz paska rozrządu. Sprzedawcy często mylą. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Damooo   Forumowicz
 golas
 
 Auto: MITSUBISHI GALANT VI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 11 Wrz 2009
 Posty: 109
 Skąd: Łańcut
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-09-2009, 11:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam Gala z 99 grudzień , wiec to bedzie ten starszy czy młodszy ?? |  
				| _________________ ff
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-09-2009, 19:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Młodszy. Wszystkie gale EA miał taki sam rozrząd, ale sprzedawcy mylą ten silnik z silnikiem z poprzedniej generacji Galanta.... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Damooo   Forumowicz
 golas
 
 Auto: MITSUBISHI GALANT VI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 11 Wrz 2009
 Posty: 109
 Skąd: Łańcut
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-09-2009, 07:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tu macie racje chłopaki z tym doborem części ,nie wiem jak u was , ale kiedys wymieniałem cylinderki w tylnych kołach i jak zamawiałem w sklepie to mi trzy razy wymieniali i za kazdym razem mowili ze to beda te na 100% bo tak im pokazywał program !!! po dwóch tygodniach kupiłe na allegro kierując sie zdjęciem na aukcji , niestety też przyszły mi inne ,ale to z wini ich pracownika bo pomylił no ale na nastepny dzien przyszły te których tyle szukałem  więc  sie troche boje wymiany rozrządu bo  samochód jest potrzebny i koniec i jesli zozedre mu kawałek silnika a okaże sie że w sklepie system pokazał rolke a powinna byc inna , lub pasek za długi to nie bedzie wesoło       |  
				| _________________ ff
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-09-2009, 09:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Damooo, zamów u Japaneze, ja tak robię i nie martwię czy będzie pasowało. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Andrew   Mitsumaniak
 01954/KMM
 
  
 Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 50 razy
 Dołączył: 10 Sie 2009
 Posty: 13646
 Skąd: Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-09-2009, 19:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Damooo, tak jak napisał Owczar, zamów rozrząd u Japaneze i nie będziesz miał żadnego problemu. Ostatnio zamawiałem bratu do Space Stara, dziś przyszedł i wszystko w jak najlepszym porządku. Więc, żeby nie było niespodzianek podczas wymiany polecam Japaneze   Pozdrówki
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |