 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA6A/W 2.0TD] Gwint aluminiowej podstawy filtra oleju |
Autor |
Wiadomość |
markus
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 TD
Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 37 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 21-09-2009, 11:38 [EA6A/W 2.0TD] Gwint aluminiowej podstawy filtra oleju
|
|
|
Ostatnio pisałem, że zapala mi się kontrolka poziomu oleju, chociaż na bagnecie pokazuje dobry poziom.Okazało się,że bagnet nie jest zbyt dokładny.Przyczyną była wymianie oleju w stacji "Mobil 1" we Wrocławiu na ulicy robotniczej. Chłopaki zrobili to tak "fachowo", że zerwali mi połowę gwintu, na który nakręca się filtr oleju. Efektem tego jest powolne sączenie się, które nie wpływa korzystnie na poziom oleju. Szkoda tylko, że nie wziąłem rachunku, ale co zrobić? Mądry Polak po stracie. Czy wie ktoś, czy da się nagwintować jakoś te aluminiowe rurki raz jeszcze, albo ewentualnie gdzie kopić w dobrej cenie. |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 17:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 22-09-2009, 23:35
|
|
|
O ile pamiętam dobrze to filtr oleju nakręca się na M20x1.5. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 26-01-2010, 21:26 [EA6A/W 2.0TD] Uszkodzona podstawa filtra
|
|
|
Witam. Mam taki problem z podstawą filtra, a więc okazało się dziś, że jest właśnie tam zerwany na samym początku kawałek gwintu co utrudnia zakręcenie filtra. Nie wiem jak ktoś mógł takie coś zrobić, ale mniejsza o to... I moje pytanie, czy da radę taką podstawę zakupić gdzieś, czy można to u jakiegoś speca dorobić??? Dodam, że to jest zrobione z aluminium. Pozdrawiam. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-01-2010, 21:55
|
|
|
andrew84, zdemontuj podstawe filtra i sprawdź gwint na całej rureczce, jeżeli tylko na samym początku jest felerny, to mozna to naprawić, jeżeli cały gwint bedzie popierniczony, to musisz poszukac takiej podstawy na alledrogo, tłumaczyc Ci nie musze ze te silniki nie były montowane tylko w EA czasami się tak zdarza ze ta rurka z gwintem jest wymienna, w tym wypadku niestety nie wiem jak jest, ale wydaje mi sie ze powinna byc wymienna, gdyz rurka jest metalowa, a podstawa aluminiowe. Powodzenia |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 26-01-2010, 22:43
|
|
|
robertdg, dzięki wielkie. Z tego wszystkiego to nie zobaczyłem czy ta rurka jest wykręcalna Ale prawie pół rurki ma zjechany gwint i wygląda na to, że dalsza część gwintu jest lekko krzywo zakręcona. Jak myślisz dałoby radę takie coś wytoczyć i zrobić nowy gwint? Poszukam jutro na necie może znajdę. Pozdrawiam. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-01-2010, 09:30
|
|
|
andrew84 napisał/a: | Jak myślisz dałoby radę takie coś wytoczyć i zrobić nowy gwint? | Jeżeli masz tylko dobrego tokarza, to nie ma problemu Dla przykladu ja mam takiego tokarza co mi dotoczył mocowanie piasty i nakretke w koparce CAT-a także nie ma rzeczy niemozliwych, a na cuda trzeba troche poczekać |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 27-01-2010, 09:33
|
|
|
robertdg, wielkie dzięki za pomoc. Dam ogłoszenie w dziale Kupie, może będzie odzew jak nie to trzeba coś pokombinować
[ Dodano: 27-01-2010, 17:42 ]
Dzwoniłem dziś do JAPANEZE, no i nowa podstawa kosztuje 1200PLN Trochę dużo, ale jakoś dam radę. Polak potrafi jak to się mówi |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
wilk88
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 613 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15-04-2010, 20:36
|
|
|
Od jakiegoś czasu mam problem z wyciekiem oleju... mechanik uszczelniał mi już wszystko i mówi, że jedyne co mogło zostać to podstawa filtra oleju. Teraz mam kilka pytań:
-z tego co udało mi się zaobserwować to na puszkę filtra oleju kapie olej z góry i spływa po obudowie, więc czy jest możliwe że to wina podstawy? Próbuje to jakoś wziąć na chłopski rozum i czy możliwe jest żeby z zepsutego gwintu olej tryskał pod ciśnieniem do góry po czym kapał później na filtr?
-andrew84 udało Ci się to zrobić? |
_________________ "Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."
(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment
-Mitsubishi Galant EA6W
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 16-04-2010, 07:41
|
|
|
wilk88 mi ciekł olej, ale ewidentnie spod filtra, gdyż miałem filtr z najniższej półki. I działo się tak pod wpływem dużego mrozu.
wilk88 napisał/a: | z tego co udało mi się zaobserwować to na puszkę filtra oleju kapie olej z góry i spływa po obudowie, więc czy jest możliwe że to wina podstawy? |
Skoro kapie gdzieś z góry jak piszesz, to nie wydaje mi się, że to podstawa. Dodam, że nie jest ją łatwo dostać...
Porób może zdjęcia jak możesz gdzie ten wyciek ma początek i pomyślimy wspólnie co i jak.
Moja podstawa czeka na zmianę do wymiany oleju. Przepisowo jeszcze niecałe 500 km |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-04-2010, 09:39
|
|
|
wilk88 napisał/a: | mechanik uszczelniał mi już wszystko i mówi, że jedyne co mogło zostać to podstawa filtra oleju |
wilk88, zmień mechanika. Uszczelnia wszystko bo nie wie skąd cieknie? Jedź na mycie silnika, a po kilkudziesięciu km jedź na kanał sprawdzić gdzie cieknie. |
|
|
|
 |
wilk88
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 613 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16-04-2010, 19:15
|
|
|
Byłem u mechanika i jest kicha...jednak nie podstawa. Prawdopodobnie zapieczony pierścień na tłoku albo, nie daj borze, pęknięty...
Jak do tego doszli, wyciągnęli bagnet i trochę przygazowali w efekcie z tego otworu na bagnet trysnął z wielkim ciśnieniem olej. Czyli przypuszczalnie przez to za wysokie ciśnienie wyrzuca mi olej jakimś najsłabszym punktem. Zostawiłem u nich samochód na prosty zabieg (mój ojciec już to kiedyś robił w toyocie), spuszczą olej z silnika, po czym zaleją cylindry mieszanką nafty,ropy i czegoś jeszcze, w celu rozpuszczenia nagaru. Jeśli pierścień nie jest pęknięty to powinno pomóc...
Ponadto stwierdzili, że turbo mi powoli siada, bo na łożysku jest odchylenie o jakieś 3mm. Orientujecie się może ile mniej więcej kosztuje regeneracja turbiny? Wiem, że zależy od miasta ale tak na oko. |
_________________ "Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."
(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment
-Mitsubishi Galant EA6W
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 16-04-2010, 20:07
|
|
|
wilk88 napisał/a: | Orientujecie się może ile mniej więcej kosztuje regeneracja turbiny? | 800-1200 PLN.
wilk88 napisał/a: | Czyli przypuszczalnie przez to za wysokie ciśnienie wyrzuca mi olej jakimś najsłabszym punktem. |
Nie wiem jak to w dieslu się przedstawia, ale w colcie miałem problem z wywalaniem oleju na zimnym silniku przez uszczelkę pod głowicą. Co się okazało było za dużo ciśnienie oleju. Ktoś wcześniej dłubał w pompie oleju. Mechanikiem nie jestem, ale może i taka sytuacja i w dieslu może mieć miejsce...
[ Dodano: 16-04-2010, 20:27 ]
Wrzucam zdjęcia podstawy filtra:
A teraz pytanie odnośnie podstawy. Czy ktoś podczas wymiany filtra przyglądał się jak wygląda gwint na niej?
Chodzi mi właśnie o ten odcinek zaznaczony na zdjęciu, bo na podstawie, którą kupiłem jest właśnie taki odcinek minimalnie przegwintowany, a później zaczyna się normalny gwint. Czy ktoś u siebie się temu przyglądał??? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
|
|