Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] Gwint aluminiowej podstawy filtra oleju
Autor Wiadomość
markus 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 TD
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 37
Skąd: wroclaw
Wysłany: 21-09-2009, 11:38   [EA6A/W 2.0TD] Gwint aluminiowej podstawy filtra oleju

Ostatnio pisałem, że zapala mi się kontrolka poziomu oleju, chociaż na bagnecie pokazuje dobry poziom.Okazało się,że bagnet nie jest zbyt dokładny.Przyczyną była wymianie oleju w stacji "Mobil 1" we Wrocławiu na ulicy robotniczej. Chłopaki zrobili to tak "fachowo", że zerwali mi połowę gwintu, na który nakręca się filtr oleju. Efektem tego jest powolne sączenie się, które nie wpływa korzystnie na poziom oleju. Szkoda tylko, że nie wziąłem rachunku, ale co zrobić? Mądry Polak po stracie. Czy wie ktoś, czy da się nagwintować jakoś te aluminiowe rurki raz jeszcze, albo ewentualnie gdzie kopić w dobrej cenie.
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 17:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 22-09-2009, 23:35   

O ile pamiętam dobrze to filtr oleju nakręca się na M20x1.5.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 26-01-2010, 21:26   [EA6A/W 2.0TD] Uszkodzona podstawa filtra

Witam. Mam taki problem z podstawą filtra, a więc okazało się dziś, że jest właśnie tam zerwany na samym początku kawałek gwintu co utrudnia zakręcenie filtra. Nie wiem jak ktoś mógł takie coś zrobić, ale mniejsza o to... I moje pytanie, czy da radę taką podstawę zakupić gdzieś, czy można to u jakiegoś speca dorobić??? Dodam, że to jest zrobione z aluminium. Pozdrawiam.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-01-2010, 21:55   

andrew84, zdemontuj podstawe filtra i sprawdź gwint na całej rureczce, jeżeli tylko na samym początku jest felerny, to mozna to naprawić, jeżeli cały gwint bedzie popierniczony, to musisz poszukac takiej podstawy na alledrogo, tłumaczyc Ci nie musze ze te silniki nie były montowane tylko w EA ;-) czasami się tak zdarza ze ta rurka z gwintem jest wymienna, w tym wypadku niestety nie wiem jak jest, ale wydaje mi sie ze powinna byc wymienna, gdyz rurka jest metalowa, a podstawa aluminiowe. Powodzenia :wink:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 26-01-2010, 22:43   

robertdg, dzięki wielkie. Z tego wszystkiego to nie zobaczyłem czy ta rurka jest wykręcalna :shock: Ale prawie pół rurki ma zjechany gwint i wygląda na to, że dalsza część gwintu jest lekko krzywo zakręcona. Jak myślisz dałoby radę takie coś wytoczyć i zrobić nowy gwint? Poszukam jutro na necie może znajdę. Pozdrawiam.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-01-2010, 09:30   

andrew84 napisał/a:
Jak myślisz dałoby radę takie coś wytoczyć i zrobić nowy gwint?
Jeżeli masz tylko dobrego tokarza, to nie ma problemu ;-) Dla przykladu ja mam takiego tokarza co mi dotoczył mocowanie piasty i nakretke w koparce CAT-a ;-) także nie ma rzeczy niemozliwych, a na cuda trzeba troche poczekać :mrgreen:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 27-01-2010, 09:33   

robertdg, wielkie dzięki za pomoc. Dam ogłoszenie w dziale Kupie, może będzie odzew jak nie to trzeba coś pokombinować :D

[ Dodano: 27-01-2010, 17:42 ]
Dzwoniłem dziś do JAPANEZE, no i nowa podstawa kosztuje 1200PLN :roll: Trochę dużo, ale jakoś dam radę. Polak potrafi jak to się mówi :)
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15-04-2010, 20:36   

Od jakiegoś czasu mam problem z wyciekiem oleju... mechanik uszczelniał mi już wszystko i mówi, że jedyne co mogło zostać to podstawa filtra oleju. Teraz mam kilka pytań:
-z tego co udało mi się zaobserwować to na puszkę filtra oleju kapie olej z góry i spływa po obudowie, więc czy jest możliwe że to wina podstawy? Próbuje to jakoś wziąć na chłopski rozum i czy możliwe jest żeby z zepsutego gwintu olej tryskał pod ciśnieniem do góry po czym kapał później na filtr?
-andrew84 udało Ci się to zrobić?
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 16-04-2010, 07:41   

wilk88 mi ciekł olej, ale ewidentnie spod filtra, gdyż miałem filtr z najniższej półki. I działo się tak pod wpływem dużego mrozu.
wilk88 napisał/a:
z tego co udało mi się zaobserwować to na puszkę filtra oleju kapie olej z góry i spływa po obudowie, więc czy jest możliwe że to wina podstawy?

Skoro kapie gdzieś z góry jak piszesz, to nie wydaje mi się, że to podstawa. Dodam, że nie jest ją łatwo dostać...
Porób może zdjęcia jak możesz gdzie ten wyciek ma początek i pomyślimy wspólnie co i jak.
Moja podstawa czeka na zmianę do wymiany oleju. Przepisowo jeszcze niecałe 500 km :mrgreen:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-04-2010, 09:39   

wilk88 napisał/a:
mechanik uszczelniał mi już wszystko i mówi, że jedyne co mogło zostać to podstawa filtra oleju


wilk88, zmień mechanika. Uszczelnia wszystko bo nie wie skąd cieknie? Jedź na mycie silnika, a po kilkudziesięciu km jedź na kanał sprawdzić gdzie cieknie.
 
 
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16-04-2010, 19:15   

Byłem u mechanika i jest kicha...jednak nie podstawa. Prawdopodobnie zapieczony pierścień na tłoku albo, nie daj borze, pęknięty...
Jak do tego doszli, wyciągnęli bagnet i trochę przygazowali w efekcie z tego otworu na bagnet trysnął z wielkim ciśnieniem olej. Czyli przypuszczalnie przez to za wysokie ciśnienie wyrzuca mi olej jakimś najsłabszym punktem. Zostawiłem u nich samochód na prosty zabieg (mój ojciec już to kiedyś robił w toyocie), spuszczą olej z silnika, po czym zaleją cylindry mieszanką nafty,ropy i czegoś jeszcze, w celu rozpuszczenia nagaru. Jeśli pierścień nie jest pęknięty to powinno pomóc...

Ponadto stwierdzili, że turbo mi powoli siada, bo na łożysku jest odchylenie o jakieś 3mm. Orientujecie się może ile mniej więcej kosztuje regeneracja turbiny? Wiem, że zależy od miasta ale tak na oko.
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 16-04-2010, 20:07   

wilk88 napisał/a:
Orientujecie się może ile mniej więcej kosztuje regeneracja turbiny?
800-1200 PLN.
wilk88 napisał/a:
Czyli przypuszczalnie przez to za wysokie ciśnienie wyrzuca mi olej jakimś najsłabszym punktem.

Nie wiem jak to w dieslu się przedstawia, ale w colcie miałem problem z wywalaniem oleju na zimnym silniku przez uszczelkę pod głowicą. Co się okazało było za dużo ciśnienie oleju. Ktoś wcześniej dłubał w pompie oleju. Mechanikiem nie jestem, ale może i taka sytuacja i w dieslu może mieć miejsce...

[ Dodano: 16-04-2010, 20:27 ]
Wrzucam zdjęcia podstawy filtra:


A teraz pytanie odnośnie podstawy. Czy ktoś podczas wymiany filtra przyglądał się jak wygląda gwint na niej?

Chodzi mi właśnie o ten odcinek zaznaczony na zdjęciu, bo na podstawie, którą kupiłem jest właśnie taki odcinek minimalnie przegwintowany, a później zaczyna się normalny gwint. Czy ktoś u siebie się temu przyglądał???
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.