[C54A] Zarzniety silnik? |
Autor |
Wiadomość |
wolek
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.8 D [C54A]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 9 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24-09-2009, 03:51 [C54A] Zarzniety silnik?
|
|
|
Na wstepie chcialbym sie przywitac jako ze ja nowy mitsumaniak . Niedawno po zdaniu egzaminu na prawko zakupilem Colta 1.8 D '91 rok. Jestem niedoswiadczonym kierowca a jeszcze dieslem nigdy nie jezdzilem wczesniej. Dzis zrobilem trase 120km w jedna strone, samochod postal 4 godziny i potem trasa-powrot tyle samo. Niestety w 3/4 drogi silnik zaczal chodzic jakby nie mogl, wskaznik temperatury prawie na full i mala czerwona lampka zaczela sie palic(nie jest to kontrolka oleju ani aku wiec podejrzewam plyn chlodniczy ale mam nadzieje ze mi ktos powie co to jest napewno). Zjechalem na pobocze, odczekalem 20 min i chcialem ruszyc dalej. Nie chcial zapalic bez dodawania gazu i trzymania na wysokich obrotach. przejechalem moze z 5km i zaczelo sie kopcic choc mialem nadzieje ze dojade na mete zanim to sie stanie. Zabraklo Niewiele. Nie znalazlem jeszcze manuala po angielsku chociaz (cienko u mnie z niemieckim:P). Przyznaje ze cisnalem go na wysokich obrotach wczesniej (70km/h na 2 biegu) ale nie myslalem ze az takie beda skutki. Nie mam obrotomierza na tablicy wiec jest trudniej. Max wycisnalem 140km/h. Mam nadzieje ze jakas pomoc sie znajdzie i wyrozumialosc dla poczatkujacego kierowcy.
Okazalo sie ze pekl pasek od chlodnicy. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24-09-2009, 10:35
|
|
|
Witamy nowego użytkownika forum i gratulujemy zatartego silnika
Wymiana silnika będzie najprostszym rozwiązaniem. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-09-2009, 11:14
|
|
|
Witamy...tak jak Maretzky napisał, silnik prawdopodobnie zatarłeś.
Pozostaje Ci chyba już tylko:
http://www.allegro.pl/ite...1_8_diesel.html |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
wolek
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.8 D [C54A]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 9 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24-09-2009, 22:02
|
|
|
po dokladniejszej 'obdukcji' okazalo sie jeszcze ze ulamaly sie 2 'dzwignie' te nad zaworami, nie wiem jak to sie nazywa fachowo. Jutro bedzie rozebrany silnik dokladniej zobaczymy co da sie zrobic:P . Ten silnik juz patrzylem na necie, troche daleko i nie wiem czy sie oplaca w ogole wymiana. Jest mala nadzieja ze to tylko te 'dzwigienki' i uszczelka od glowicy ale jakos mi to sie nie widzi |
|
|
|
 |
matiu
Nowy Forumowicz
Auto: Colt III C54 1800 D 1992
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 24 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-09-2009, 08:36
|
|
|
Witam. Nie lubie Cię To za zajechanie miśka
A tak na poważnie to mogę Ci podarować dźwigienki zaworowe, gdybyś był w potrzebie. Mogę też spytać kolegi czy coś ma jeszcze do tego silnika.
Dźwigienki mam ślizgowe, bo do swojego włożyłem takie na rolkach i ślizgowe mi zostały. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-09-2009, 18:17
|
|
|
Mogloby mu się przydać jakby pasek rozrzadu sie przestawił, ale niestety w tym przypadku raczej zatarł silnik, wiec pozostaje wymiana, albo kapitalny remont. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
4g63colt [Usunięty]
|
Wysłany: 25-09-2009, 19:47
|
|
|
Wysokie obroty w silniku diesla potrafią połamać dźwigienki,wiem bo sam to zrobiłem,pociągnąłem opla klienta trochę za wysoko,i jedna dźwigienka poszła się.............. |
|
|
|
 |
wolek
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.8 D [C54A]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 9 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-09-2009, 10:40
|
|
|
Caly komplet dzwigienek wymieniony i pali normalnie. W sumie lepiej niz wczesniej;P. Czekam az mi zloza go do konca i mam na testy troche pojezdzic i popatrzec czy zre olej i jak ogolnie chodzi. stare dzwigienki 2 byly polamane a reszta peknieta. Masakra.
matiu napisał/a: | Witam. Nie lubie Cię To za zajechanie miśka |
ba ja tez mam niechec do siebie teraz
matiu napisał/a: | A tak na poważnie to mogę Ci podarować dźwigienki zaworowe, gdybyś był w potrzebie. |
Dzieki, wezme to pod uwage bo jeszcze raczej nie wykrylem wszystkiego co rozwalone. |
|
|
|
 |
|