Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C54A] Zarzniety silnik?
Autor Wiadomość
wolek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.8 D [C54A]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 9
Skąd: Szczecin
  Wysłany: 24-09-2009, 03:51   [C54A] Zarzniety silnik?

Na wstepie chcialbym sie przywitac jako ze ja nowy mitsumaniak :D . Niedawno po zdaniu egzaminu na prawko zakupilem Colta 1.8 D '91 rok. Jestem niedoswiadczonym kierowca a jeszcze dieslem nigdy nie jezdzilem wczesniej. Dzis zrobilem trase 120km w jedna strone, samochod postal 4 godziny i potem trasa-powrot tyle samo. Niestety w 3/4 drogi silnik zaczal chodzic jakby nie mogl, wskaznik temperatury prawie na full i mala czerwona lampka zaczela sie palic(nie jest to kontrolka oleju ani aku wiec podejrzewam plyn chlodniczy ale mam nadzieje ze mi ktos powie co to jest napewno). Zjechalem na pobocze, odczekalem 20 min i chcialem ruszyc dalej. Nie chcial zapalic bez dodawania gazu i trzymania na wysokich obrotach. przejechalem moze z 5km i zaczelo sie kopcic choc mialem nadzieje ze dojade na mete zanim to sie stanie. Zabraklo Niewiele. Nie znalazlem jeszcze manuala po angielsku chociaz (cienko u mnie z niemieckim:P). Przyznaje ze cisnalem go na wysokich obrotach wczesniej (70km/h na 2 biegu) ale nie myslalem ze az takie beda skutki. Nie mam obrotomierza na tablicy wiec jest trudniej. Max wycisnalem 140km/h. Mam nadzieje ze jakas pomoc sie znajdzie i wyrozumialosc dla poczatkujacego kierowcy.


Okazalo sie ze pekl pasek od chlodnicy.
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-09-2009, 10:35   

Witamy nowego użytkownika forum i gratulujemy zatartego silnika :)
Wymiana silnika będzie najprostszym rozwiązaniem.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-09-2009, 11:14   

Witamy...tak jak Maretzky napisał, silnik prawdopodobnie zatarłeś.
Pozostaje Ci chyba już tylko:
http://www.allegro.pl/ite...1_8_diesel.html
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
wolek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.8 D [C54A]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-09-2009, 22:02   

po dokladniejszej 'obdukcji' okazalo sie jeszcze ze ulamaly sie 2 'dzwignie' te nad zaworami, nie wiem jak to sie nazywa fachowo. Jutro bedzie rozebrany silnik dokladniej zobaczymy co da sie zrobic:P . Ten silnik juz patrzylem na necie, troche daleko i nie wiem czy sie oplaca w ogole wymiana. Jest mala nadzieja ze to tylko te 'dzwigienki' i uszczelka od glowicy ale jakos mi to sie nie widzi :roll:
 
 
 
matiu 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt III C54 1800 D 1992
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-09-2009, 08:36   

Witam. Nie lubie Cię :axe: To za zajechanie miśka :biggrin:
A tak na poważnie to mogę Ci podarować dźwigienki zaworowe, gdybyś był w potrzebie. Mogę też spytać kolegi czy coś ma jeszcze do tego silnika.
Dźwigienki mam ślizgowe, bo do swojego włożyłem takie na rolkach i ślizgowe mi zostały.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-09-2009, 18:17   

Mogloby mu się przydać jakby pasek rozrzadu sie przestawił, ale niestety w tym przypadku raczej zatarł silnik, wiec pozostaje wymiana, albo kapitalny remont.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
4g63colt
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2009, 19:47   

Wysokie obroty w silniku diesla potrafią połamać dźwigienki,wiem bo sam to zrobiłem,pociągnąłem opla klienta trochę za wysoko,i jedna dźwigienka poszła się..............
 
 
wolek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.8 D [C54A]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-09-2009, 10:40   

Caly komplet dzwigienek wymieniony i pali normalnie. W sumie lepiej niz wczesniej;P. Czekam az mi zloza go do konca i mam na testy troche pojezdzic i popatrzec czy zre olej i jak ogolnie chodzi. stare dzwigienki 2 byly polamane a reszta peknieta. Masakra.
matiu napisał/a:
Witam. Nie lubie Cię :axe: To za zajechanie miśka :biggrin:

ba ja tez mam niechec do siebie teraz
matiu napisał/a:
A tak na poważnie to mogę Ci podarować dźwigienki zaworowe, gdybyś był w potrzebie.

Dzieki, wezme to pod uwage :D bo jeszcze raczej nie wykrylem wszystkiego co rozwalone.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.