Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:45
sworzeń wahacza
Autor Wiadomość
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-11-2008, 15:53   

Herdi, w Hipolu powinni już wiedzieć co i jak bo im info sprzedałem ;)
Te niby-do-sigmy sworznie mają mniejszą średnicę.
A jak ja kupowałem to do sonaty... nie pamiętam której, w każdym razie 3.0 V6
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 24-11-2008, 16:00   

Maretzky85 napisał/a:
Herdi, w Hipolu powinni już wiedzieć co i jak bo im info sprzedałem ;)
Te niby-do-sigmy sworznie mają mniejszą średnicę.
A jak ja kupowałem to do sonaty... nie pamiętam której, w każdym razie 3.0 V6

Oki doki, to jeszcze tylko te amortyzatory bo mi klapa na łeb leci :badgrin:
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 24-11-2008, 23:05   

Od której sonaty, bo kupiłem niby do Sigmy i lipa :(

Od sonaty 3.0 V6 muszą pasować. Wybrałem w katalogu intercars i dałem producenta OEM. Cena około 40 zł. Wlasnie niby do Sigmy to nie będą pasowac w katalogu jest błąd - są za luźne
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 25-11-2008, 08:29   

lukasz12 napisał/a:
Od której sonaty, bo kupiłem niby do Sigmy i lipa :(

Od sonaty 3.0 V6 muszą pasować. Wybrałem w katalogu intercars i dałem producenta OEM. Cena około 40 zł. Wlasnie niby do Sigmy to nie będą pasowac w katalogu jest błąd - są za luźne


plasteliny upcham :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
Piotr Z 
Mitsumaniak


Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 293
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-09-2009, 13:50   

jak większość z nas zdazyła się już przekonać sworzeń w katalogu intercars do sigmy jest za mały, jak pisali koledzy pasuje od sonaty z roczkiów 93-95 numer katalogowy intercars CBKH - 14 J 10503CTR
_________________
Pozdrawiam
Piotr

pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 23-09-2009, 18:22   

A ja dodam od siebie (wzbudzając pewnie ferment), że mój nadworny mechanik powiedział iż w wahaczach "głęboko tłoczonych" nie powinno się wymieniać sworzni bo już na dzień dobry taki sworzeń wstawiony słabiej siedzi i jest bardziej podatny na luzy u zużycie. Powinno wymieniać się cały wahacz.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 23-09-2009, 18:28   

Wszystko fajnie tylko po prostu innej możliwości sensownej kosztowo nie ma. Wiele rzeczy się powinno - wkładać oryginalne kable, nie przejeżdżać na czerwonym świetle etc. Niestety jak się nie ma tego co się lubi to się lubi to co się ma. Serwisówka mitsubishi przewiduje o dziwo wymianę albo wyciągnie sworzni choć same sworznie nie występują jako część zamienna - są całe wahacze ze sworzniami. Jedna rzecz mnie trochę zastanawia - czy całe wahacze od Sonaty 3.0 V6 by pasowały bo z wyglądu są bardzo podobne ale to trzeba by zweryfikować próbując zakładać je w miejsce oryginałów, są jacyś ochotnicy ? :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23-09-2009, 22:07   

kosior podobno ma całe nowe wachacze tanio :) - ja wymieniałem na GMB i jest ok - treraz sie cos tłucze ale nie wiem co jeszce wiec niedlugo napisze czy to przypadkiem sworznie po 20 tys sie nie posypaly :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 23-09-2009, 22:28   

lukasz12, już pisałem o tym wahacze od sonaty nie pasują maja tylna śrubę dłuższa na tylna tuleje i przez to nie wchodzą w gniazda oryginalnie w sigmie przerabiałem ten temat,BartekWu, to masz fajnego mechanika tylko powiedz mi dlaczego występują w sprzedaży nowe sworznie i dlaczego serwisówka przewiduje wymianę tych sworzni ja jakoś na co dzień wymieniam te sworznie i działa wszystko ok ale warunek jest ze należy je wyciskać na prasie pod odpowiednim kontem a nie młotkiem.Po za tym sworznie i wahacze są przystosowane do tego by je wymieniać
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 23-09-2009, 23:26   

Kosior no bo on nie powiedział że pod żadnym pozorem nie wolno, tylko że lepszym rozwiązaniem jest wymiana wahacza to raz, a dwa powiedział też że wymieniać same sworznie to w zasadzie powinno się w wahaczach żeliwnych.
Myślę że zdanie Łukasza w tej sprawie wyjaśnia istotę rzeczy.
Żeby było jasne - nie promuję "jedynie słusznej opcji" a tylko przedstawiam punkt widzenia gościa który zajmuje się akurat moim samochodem - przecież każdy może robić jak uważa i to co uważa, że jest dobre dla jego furki nie ?;)
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2009, 14:55   

BartekWu, punkt widzenia jak najbardziej tylko ze kolejna pomyłka bo bardzo często w żeliwnych wahaczach właśnie sworzni nie wymienia się a to dlatego ze przy wyciskaniu na prasie żeliwo pod delikatnym naprężeniem pęka przykład nie wymienne sworznie wahacza w galancie od 96 => roku tam właśnie wymienia się cale wahacze
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 24-09-2009, 15:43   

true :]
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 24-09-2009, 17:57   

kosior1975 napisał/a:
BartekWu, punkt widzenia jak najbardziej tylko ze kolejna pomyłka bo bardzo często w żeliwnych wahaczach właśnie sworzni nie wymienia się a to dlatego ze przy wyciskaniu na prasie żeliwo pod delikatnym naprężeniem pęka przykład nie wymienne sworznie wahacza w galancie od 96 => roku tam właśnie wymienia się cale wahacze


No nie wiem nie wiem, nie kłócę się - przekazuję tylko co mówi mechanik z 30-letnim stażem i który zajmuje się głównie modyfikacjami silników i układów zawieszenia. Ja osobiście jeszcze sworzni nie musiałem wymieniać, wahaczy zresztą też nie :)
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2009, 07:50   

BartekWu, ja tu bron boże nie mam żadnych aluzji ani pretensji do Ciebie bo przecież Ty nie musisz się znać na mechanice , ale Twój mechanik może jest i dobry w tym co robi nie mnie to oceniać, ale troszkę błędnie się wypowiada i nie zgodzę się z nim, bo moim zdaniem opowiada troszkę głupoty ludziom którzy na mechanice się nie znają

[ Dodano: 25-09-2009, 07:57 ]
A jeśli zaś chodzi o sama wymianę wahacza to to co piszesz to wnioskuje ze jest to trochę lenistwo z jego strony bo po co wymieniać sworzeń jak można cały wahacz kilka śrubek odkręcić i po zabawie dla niego mniej roboty i lepszy zarobek, a tak dochodziło by mu jeszcze robota z wymienianiem sworznia i to na prasie, więcej straconego czasu i mniejsza kasa , a przecież nie chodzi tutaj o zdzieranie z klienta tylko o zadowolenie (tanio i dobrze wykonaną usługę)
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 25-09-2009, 12:57   

Kosior mechanik przedstawił pewną teorię, a sworznie same wymienia, zreszta także w Sigmie. Intencji raczej nie miał złych bo wyjął mój wahacz, sprawdził sworzeń sobie znanym sposobem i założył wahacz spowrotem uznając że nie wymaga wymiany. A mógł uznać inaczej chcąc zarobić nie ?:) I kończe wywody na ten temat bo robimy off topic.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.