Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprężarka dla ludu ?
Autor Wiadomość
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3271
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 24-09-2009, 09:51   Sprężarka dla ludu ?

Nareszcie wszyscy ci co mają za mało mocy będą mogli dodać powera swoim pojazdom ! :wink:
Jak to wpłynie choćby na sprzęgło czy hamulce , to już inna sprawa .Klik
_________________

 
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-09-2009, 10:41   

jak ktoś się zna na motoryzacji, i wie, że za każdą modyfikacją stoi kilka innych, czy jakUwex, napisał sprzęgło, cały układ przeniesienia napędu (półośki itd) oraz hamulce to będzie bardzo fajnie.
Reszta będzie wyklinać ten wynalazek
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 24-09-2009, 10:53   

nie wierze w te 50% momentu. Ale ogólnie fajny wynalazek :) ciekawe ile pobiera pradu
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-09-2009, 11:02   

bo to pewnie chodzi o 50% przy najniższych obrotach gdzie moment jest bardzo malutki :)
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-09-2009, 11:06   

Totalna bzdura. Ciekawe jakie obciążenie to daje na alternator? Pewnie zysk z turbiny idzie na napędzanie alternatora, który znacznie obciążony padnie pewnie bardzo szybko. Więcej powietrza,a co z większą ilością paliwa? Trzeba dodać jakąś elektronikę aby to wysterowała, większe wtryski, wydajniejsza pompa. Inaczej będzie ubogo i można ładnie stopić tłoki. Ogólnie, nie da się podnieść mocy takimi tanimi sposobami...
 
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3271
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 24-09-2009, 13:46   

Nie wiem czy bzdura ? robi to poważna firma - tutaj więcej info .
_________________

 
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-09-2009, 14:02   

No i co z tego, że "poważna firma" ? Oni produkują same sprężarki, czy montują je do pojazdów? W każdym razie kup taką sprężarkę i samodzielnie ją zamontuj, nie ingerując w ECU i zobaczymy jak to będzie jeździło. Moim zdaniem, bez dodatkowych modyfikacji to nie ma prawa działać...
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-09-2009, 16:30   

viader napisał/a:
Ciekawe jakie obciążenie to daje na alternator? Pewnie zysk z turbiny idzie na napędzanie alternatora


Kompresory dziłają identycznie generują bardzo duży opór ale dają jeszcze więcej niż zabierają.

viader napisał/a:
który znacznie obciążony padnie pewnie bardzo szybko.


Może padnie a może nie. Turbina nie musi się kręcić cały czas z pełną mocą. Dodatkowo właśnie w tym sęk że jak to zrobili to pewnie dość efektywnie to działa. Edit: Hahah teraz widzę drugi link przy pełnej mocy 350A :shock: no bez wymiany alternatora chyba się nie obejdzie.

viader napisał/a:
Więcej powietrza,a co z większą ilością paliwa? Trzeba dodać jakąś elektronikę aby to wysterowała, większe wtryski, wydajniejsza pompa. Inaczej będzie ubogo i można ładnie stopić tłoki. Ogólnie, nie da się podnieść mocy takimi tanimi sposobami...


Nie mówię że się da bez problemu to zamontować ale. Wysteruje sonda lambda i przepływomierz... (przecież od tego są lamba bada ilość tlenu w rurze jak jest dużo to zwiększa dawkę a przepływomierz mierzy przed silnikiem ile przez niego powietrza przepływa dobierając ilość paliwa) Wtryski zawsze mają zapas tak samo pompa.

Problemy raczej mogą się pokazać przy niedostosowanym układzie dolotowym do wyższego ciśnienia...
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2009, 17:15   

krzychu napisał/a:


Nie mówię że się da bez problemu to zamontować ale. Wysteruje sonda lambda i przepływomierz... (przecież od tego są lamba bada ilość tlenu w rurze jak jest dużo to zwiększa dawkę a przepływomierz mierzy przed silnikiem ile przez niego powietrza przepływa dobierając ilość paliwa) Wtryski zawsze mają zapas tak samo pompa.

Problemy raczej mogą się pokazać przy niedostosowanym układzie dolotowym do wyższego ciśnienia...


Są 2 problemy. Po pierwsze sonda lambda zazwyczaj działa do określonych obrotów np 4tys potem komputer nie korzysta z sondy. Po drugie przepływka ma ograniczony zakres pracy dla danych obrotów i powietrza zazwyczaj + 15%, jak jest więcej powietrza włączy się tryb awaryjny. Nie ma szans żeby komputer na tyle wydłużył czas wtrysku żeby mógł zapewnić aż taki przyrost momentu. Ogólnie bez dość poważnych przeróbek na niewiele się przyda ten zresztą wcale nie nowatorski wynalazek.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 25-09-2009, 08:57   

jak zawsze najgorzej bedzie wystroić :)
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-09-2009, 10:32   

mugen napisał/a:
Po drugie przepływka ma ograniczony zakres pracy dla danych obrotów i powietrza zazwyczaj + 15%, jak jest więcej powietrza włączy się tryb awaryjny. Nie ma szans żeby komputer na tyle wydłużył czas wtrysku żeby mógł zapewnić aż taki przyrost momentu.
Wszystko zależy od inteligencji sprężarki i jej integracji z istniejącą inteligencją samochodu. Jesli tylko regulacja doładowanie nie będzie polegała na kręceniu potencjometrem na desce to będzie ok. W niskich obrotach zapas na wtryskach jest spory. Ideą takiego wynalazku jest poprawienie charakterystyki momentu głownie na dole.
 
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3271
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 25-09-2009, 10:59   

jaca71 napisał/a:
Ideą takiego wynalazku jest poprawienie charakterystyki momentu głownie na dole.


czyli idealne do Lancera :lol:
_________________

 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 25-09-2009, 12:27   

Dla taksówkarzy :) I dla wielu japońcow które maja słaby dół.
Ciekawe jaka będzie cena :D
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2009, 14:46   

jaca71 napisał/a:
Wszystko zależy od inteligencji sprężarki i jej integracji z istniejącą inteligencją samochodu. Jesli tylko regulacja doładowanie nie będzie polegała na kręceniu potencjometrem na desce to będzie ok. W niskich obrotach zapas na wtryskach jest spory. Ideą takiego wynalazku jest poprawienie charakterystyki momentu głownie na dole.

Tak czy inaczej komputer ma ograniczone możliwości regulacji mieszanki, chcąc osiągnąć jakieś sensowne przyrosty nie obędzie się bez ingerencji w oprogramowanie.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-11-2009, 13:05   

Komp do przemapowania od zaraz, plus całą seria modów by ustabilizować choćby afr. A to tylko fragment modów.
I jak to niby ma pracować z silnikami turbo w dolocie, np. TD05 w Evo? Tam już jest od 1 bara w górę, a ta sprężareczka jakoś licho wygląda.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.