Sprężarka dla ludu ? |
Autor |
Wiadomość |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3271 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 24-09-2009, 09:51 Sprężarka dla ludu ?
|
|
|
Nareszcie wszyscy ci co mają za mało mocy będą mogli dodać powera swoim pojazdom !
Jak to wpłynie choćby na sprzęgło czy hamulce , to już inna sprawa .Klik |
_________________
 |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-09-2009, 10:41
|
|
|
jak ktoś się zna na motoryzacji, i wie, że za każdą modyfikacją stoi kilka innych, czy jakUwex, napisał sprzęgło, cały układ przeniesienia napędu (półośki itd) oraz hamulce to będzie bardzo fajnie.
Reszta będzie wyklinać ten wynalazek |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 24-09-2009, 10:53
|
|
|
nie wierze w te 50% momentu. Ale ogólnie fajny wynalazek ciekawe ile pobiera pradu |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-09-2009, 11:02
|
|
|
bo to pewnie chodzi o 50% przy najniższych obrotach gdzie moment jest bardzo malutki |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24-09-2009, 11:06
|
|
|
Totalna bzdura. Ciekawe jakie obciążenie to daje na alternator? Pewnie zysk z turbiny idzie na napędzanie alternatora, który znacznie obciążony padnie pewnie bardzo szybko. Więcej powietrza,a co z większą ilością paliwa? Trzeba dodać jakąś elektronikę aby to wysterowała, większe wtryski, wydajniejsza pompa. Inaczej będzie ubogo i można ładnie stopić tłoki. Ogólnie, nie da się podnieść mocy takimi tanimi sposobami... |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3271 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 24-09-2009, 13:46
|
|
|
Nie wiem czy bzdura ? robi to poważna firma - tutaj więcej info . |
_________________
 |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24-09-2009, 14:02
|
|
|
No i co z tego, że "poważna firma" ? Oni produkują same sprężarki, czy montują je do pojazdów? W każdym razie kup taką sprężarkę i samodzielnie ją zamontuj, nie ingerując w ECU i zobaczymy jak to będzie jeździło. Moim zdaniem, bez dodatkowych modyfikacji to nie ma prawa działać... |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-09-2009, 16:30
|
|
|
viader napisał/a: | Ciekawe jakie obciążenie to daje na alternator? Pewnie zysk z turbiny idzie na napędzanie alternatora |
Kompresory dziłają identycznie generują bardzo duży opór ale dają jeszcze więcej niż zabierają.
viader napisał/a: | który znacznie obciążony padnie pewnie bardzo szybko. |
Może padnie a może nie. Turbina nie musi się kręcić cały czas z pełną mocą. Dodatkowo właśnie w tym sęk że jak to zrobili to pewnie dość efektywnie to działa. Edit: Hahah teraz widzę drugi link przy pełnej mocy 350A no bez wymiany alternatora chyba się nie obejdzie.
viader napisał/a: | Więcej powietrza,a co z większą ilością paliwa? Trzeba dodać jakąś elektronikę aby to wysterowała, większe wtryski, wydajniejsza pompa. Inaczej będzie ubogo i można ładnie stopić tłoki. Ogólnie, nie da się podnieść mocy takimi tanimi sposobami... |
Nie mówię że się da bez problemu to zamontować ale. Wysteruje sonda lambda i przepływomierz... (przecież od tego są lamba bada ilość tlenu w rurze jak jest dużo to zwiększa dawkę a przepływomierz mierzy przed silnikiem ile przez niego powietrza przepływa dobierając ilość paliwa) Wtryski zawsze mają zapas tak samo pompa.
Problemy raczej mogą się pokazać przy niedostosowanym układzie dolotowym do wyższego ciśnienia... |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 24-09-2009, 17:15
|
|
|
krzychu napisał/a: |
Nie mówię że się da bez problemu to zamontować ale. Wysteruje sonda lambda i przepływomierz... (przecież od tego są lamba bada ilość tlenu w rurze jak jest dużo to zwiększa dawkę a przepływomierz mierzy przed silnikiem ile przez niego powietrza przepływa dobierając ilość paliwa) Wtryski zawsze mają zapas tak samo pompa.
Problemy raczej mogą się pokazać przy niedostosowanym układzie dolotowym do wyższego ciśnienia... |
Są 2 problemy. Po pierwsze sonda lambda zazwyczaj działa do określonych obrotów np 4tys potem komputer nie korzysta z sondy. Po drugie przepływka ma ograniczony zakres pracy dla danych obrotów i powietrza zazwyczaj + 15%, jak jest więcej powietrza włączy się tryb awaryjny. Nie ma szans żeby komputer na tyle wydłużył czas wtrysku żeby mógł zapewnić aż taki przyrost momentu. Ogólnie bez dość poważnych przeróbek na niewiele się przyda ten zresztą wcale nie nowatorski wynalazek. |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 25-09-2009, 08:57
|
|
|
jak zawsze najgorzej bedzie wystroić |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-09-2009, 10:32
|
|
|
mugen napisał/a: | Po drugie przepływka ma ograniczony zakres pracy dla danych obrotów i powietrza zazwyczaj + 15%, jak jest więcej powietrza włączy się tryb awaryjny. Nie ma szans żeby komputer na tyle wydłużył czas wtrysku żeby mógł zapewnić aż taki przyrost momentu. | Wszystko zależy od inteligencji sprężarki i jej integracji z istniejącą inteligencją samochodu. Jesli tylko regulacja doładowanie nie będzie polegała na kręceniu potencjometrem na desce to będzie ok. W niskich obrotach zapas na wtryskach jest spory. Ideą takiego wynalazku jest poprawienie charakterystyki momentu głownie na dole. |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3271 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 25-09-2009, 10:59
|
|
|
jaca71 napisał/a: | Ideą takiego wynalazku jest poprawienie charakterystyki momentu głownie na dole. |
czyli idealne do Lancera |
_________________
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 25-09-2009, 12:27
|
|
|
Dla taksówkarzy I dla wielu japońcow które maja słaby dół.
Ciekawe jaka będzie cena |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 25-09-2009, 14:46
|
|
|
jaca71 napisał/a: | Wszystko zależy od inteligencji sprężarki i jej integracji z istniejącą inteligencją samochodu. Jesli tylko regulacja doładowanie nie będzie polegała na kręceniu potencjometrem na desce to będzie ok. W niskich obrotach zapas na wtryskach jest spory. Ideą takiego wynalazku jest poprawienie charakterystyki momentu głownie na dole. |
Tak czy inaczej komputer ma ograniczone możliwości regulacji mieszanki, chcąc osiągnąć jakieś sensowne przyrosty nie obędzie się bez ingerencji w oprogramowanie. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-11-2009, 13:05
|
|
|
Komp do przemapowania od zaraz, plus całą seria modów by ustabilizować choćby afr. A to tylko fragment modów.
I jak to niby ma pracować z silnikami turbo w dolocie, np. TD05 w Evo? Tam już jest od 1 bara w górę, a ta sprężareczka jakoś licho wygląda. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|