Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rama i sztywne mosty w terenówkach to przeżytek?
Autor Wiadomość
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-08-2009, 15:02   

Cytat:
Ale ja pisałem o konstrukcjach które są aktualnie produkowane. ;)
ja takze :wink:
HZJ 76 jest produkowany obecnie. Ciezko go dostac, praktycznie w oficjalnej sprzedazy nieosiagalny.
Poza drobnymi zmianami stylistycznymi i przystosowaniem silnikow do norm europejskich to ten sam Land Cruiser co w latach 80-90 ubieglego wieku. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
KorreS 
Forumowicz


Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-08-2009, 15:05   

Właściwie tylko przód się zmienił a kierownica ma poduszkę powietrzną. ;)
Reszta budy i wnętrza jakby zatrzymała się w czasie ;)

Gene napisał/a:
Ciezko go dostac, praktycznie w oficjalnej sprzedazy nieosiagalny.

I właśnie głównie to miałem na myśli, bo pozostałe wymienione przeze mnie znajdziesz normalnie w folderze reklamowym każdego dealera :D
_________________
Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'.
 
 
mayer 
Forumowicz
heja banana

Auto: Galant 2,4 GDI, Y60, 806
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 39
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-09-2009, 14:29   

swego czasu rozgorzała tu wielka dyskusja.
Ale prosze:)
Widac wszystko:
te same warunki to samo miejsce ten sam czas. I co?
Zarówno Skot jak i opiewany tutaj wcześniej rosomak zostały porobione przez nivke jak dyletanci......
Rosomak
SKOT
Nivka i honeker
_________________
Patrol Y60 zmotany- "Ikarus"
Patrol Y60 - w trakcie motania
Peugeot 806 - dupowóz
Galant GDI - a tak sobie mam..
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-09-2009, 12:52   

mayer napisał/a:

te same warunki to samo miejsce ten sam czas. I co?
Zarówno Skot jak i opiewany tutaj wcześniej rosomak zostały porobione przez nivke jak dyletanci......


Tylko łącznik na miejscu kierowcy był inny. A to czasem ma zasadnicze znaczenie :)
_________________

 
 
KorreS 
Forumowicz


Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-09-2009, 14:38   

Szyszkowa napisał/a:
mayer napisał/a:

te same warunki to samo miejsce ten sam czas. I co?
Zarówno Skot jak i opiewany tutaj wcześniej rosomak zostały porobione przez nivke jak dyletanci......


Tylko łącznik na miejscu kierowcy był inny. A to czasem ma zasadnicze znaczenie :)


Raczej była to kwestia praw fizyki. :mrgreen:
Dlaczego?
1. Rosomak waży 22 tony (2,75 tony nacisku na 1 koło), SKOT ok.13 ton (ok. 1,6 tony nacisku na 1 koło), Niva ok. 1,2 tony (ok. 0,3 tony nacisku na 1 koło)
2. Piasek ma inną konsystencję i twardość niż błoto.
3. Im bardziej agresywny bieżnik opony tym szybciej auto zakopuje się w piasku (na piasku każda "terenoofka" na oponach zimowych robi najlepszą nawet zmotę na simexach jak tylko chce) :badgrin:
_________________
Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'.
Ostatnio zmieniony przez KorreS 28-09-2009, 08:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Berni 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero 3,0 v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 368
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-09-2009, 22:33   

Myśle że wypowiedź kolegi mayer śmiało potraktujemy w kategorii żart -pewnie sam ją umieścił właśnie po to :D chociaż filmy wart było zobaczyc- kategoria fajne

żeby była jasnośc wypowiadam się o ostatnim poście czyli filmie porównującym rosomaki skoty i ładę nive
_________________

 
 
 
KorreS 
Forumowicz


Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-09-2009, 14:27   

Berni napisał/a:
Myśle że wypowiedź kolegi mayer śmiało potraktujemy w kategorii żart -pewnie sam ją umieścił właśnie po to

No dobra. Okraszę swoją wypowiedź emotkami żeby nie było że taki sztywniak jestem :D
_________________
Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'.
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 29-09-2009, 14:23   

KorreS napisał/a:
3. Im bardziej agresywny bieżnik opony tym szybciej auto zakopuje się w piasku (na piasku każda "terenoofka" na oponach zimowych robi najlepszą nawet zmotę na simexach jak tylko chce)


no chyba troszkę przesadziłeś. Co do tego że BFG MT czy nawet AT powalczy z KOPIĄ SIMEX'a (ponieważ guma jest sztywna i się nie poddaje przy niskim ciśnieniu), to owszem, ale zimówka się moment "zaklajstruje" piachem i będzie jak slick. Z kolei oryginalny SIMEX bez problemu może jeździć na ciśnieniu 0,5 - 0,8, i świetnie robi w piachu. Trochę w życiu pojeździłem na simex'ie, w każdych warunkach :)
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
Berni 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero 3,0 v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 368
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-09-2009, 23:31   

miki4x4 napisał/a:
Trochę w życiu pojeździłem na simex'ie, w każdych warunkach :)


I jak robią na asfalcie zimą :wink:

KorreS
- po bliższym poznaniu sztywniakowstwa zarzucic Ci nie można :mrgreen:
_________________

 
 
 
KorreS 
Forumowicz


Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-10-2009, 20:24   

miki4x4 napisał/a:

no chyba troszkę przesadziłeś. Co do tego że BFG MT czy nawet AT powalczy z KOPIĄ SIMEX'a (ponieważ guma jest sztywna i się nie poddaje przy niskim ciśnieniu), to owszem, ale zimówka się moment "zaklajstruje" piachem i będzie jak slick. Z kolei oryginalny SIMEX bez problemu może jeździć na ciśnieniu 0,5 - 0,8, i świetnie robi w piachu. Trochę w życiu pojeździłem na simex'ie, w każdych warunkach :)


Nie będę się kłócił ;)
Jednak sam widziałem krótką pojarkę jak tylko przy próbie ruszenia (a kierowca specjalnie robił to dość delikatnie) obierała kierunek

Przy większym ogniu było to samo... tylko szybciej :mrgreen:

Piasek to takie głupie podłoże że im bardziej płaska opona tym lepiej bo się ubija a bieżnik z naciskiem punktowym (MT) rozbija go i ułatwia wymiatanie spod koła.
_________________
Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'.
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-10-2009, 21:37   

dokładnie to jest tak, ze opony na piach, są szerokie i prawie "łyse", opisał to J. Clarkson w którejś ze swoich książek w rozdziale dotyczącym rajdów po wydmach.

pozdro
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
KorreS 
Forumowicz


Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-10-2009, 23:57   

Kibloo, tej pozycji nawet nie znałem.
Ale, ale... ostatnio zdobyłem nowe doświadczenie: byłem zaskoczony jak dobrze radzi sobie na piachu oponka KUMHO KL-71 :shock:

Narmalnie coraz bardziej zaczynam się do tej gumy przekonywać ze względu na jej wszechstronność:
- asfalt: cichsza od BFG MT i nie zużywa się za szybko,
- błoto: tak jak BFG MT lub nawet trochę lepiej,
- piasek: znacznie lepiej od BFG MT
- śnieg: ?-brak doświadczeń jak narazie
_________________
Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'.
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 06-10-2009, 23:24   

KorreS napisał/a:
KUMHO KL-71


tak z ciekawości - jak głęboki jest bieżnik na "nówce" ?

ps. dobry podpis :D
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
KorreS 
Forumowicz


Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-10-2009, 10:33   

miki4x4 napisał/a:
KorreS napisał/a:
KUMHO KL-71


tak z ciekawości - jak głęboki jest bieżnik na "nówce" ?

ps. dobry podpis :D


Właśnie mało gdzie jest napisane ale ktoś mi chyba mówił że bieżnik jest nieco płytszy niż w BFG MT i wynosi 14mm (w BFG MT chyba jest 15-16mm)
_________________
Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'.
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 23-10-2009, 22:36   

KorreS napisał/a:
sprężyn piórowych


a nie resorów ?

KorreS napisał/a:
Rozwiązaniem są mosty portalowe (Unimog, Volvo C303, Muscel)


o zwolnicach w Muscelu szczerze mówiąc to nigdy nie słyszałem ( ale może wyszła jakaś wersja o której nie wiem ) Tak na szybko co mi jeszcze przychodzi do głowy : UAZ był robiony na zwolnicach (tzw. afgany) i również LR Def Tomcat

KorreS napisał/a:
możliwość liftowania zawieszenia niezależnego (praktycznie niemożliwe)


ależ jak najbardziej możliwe, nie ma takich możliwości liftu jak na sztywnym moście, ale kilka cm to nie problem

KorreS napisał/a:
Od 1996 Wrangler (TJ) ma przód i tył na sprężynach. Poprzedni model (YJ) i wcześniejszy (CJ)


CJ to nie Wrangler. Wranglera produkują bodajże od 86r, pierwsze CJ (civil jeep) były robione juz od 45...

KorreS napisał/a:
jest ich niewiele: Gelenda, Defender, Wrangler Rubicon


dorzuce jeszcze:

Suzuki Jimny ;) Terenówka z prawdziwego zdarzenia, rama, sztywne mosty, podatna na przeróbki

no i ciagle produkowany UAZ , obecnie jako model HUNTER
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.