Rama i sztywne mosty w terenówkach to przeżytek? |
Autor |
Wiadomość |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-08-2009, 15:02
|
|
|
Cytat: | Ale ja pisałem o konstrukcjach które są aktualnie produkowane. | ja takze
HZJ 76 jest produkowany obecnie. Ciezko go dostac, praktycznie w oficjalnej sprzedazy nieosiagalny.
Poza drobnymi zmianami stylistycznymi i przystosowaniem silnikow do norm europejskich to ten sam Land Cruiser co w latach 80-90 ubieglego wieku. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
KorreS
Forumowicz

Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-08-2009, 15:05
|
|
|
Właściwie tylko przód się zmienił a kierownica ma poduszkę powietrzną.
Reszta budy i wnętrza jakby zatrzymała się w czasie
Gene napisał/a: | Ciezko go dostac, praktycznie w oficjalnej sprzedazy nieosiagalny.
|
I właśnie głównie to miałem na myśli, bo pozostałe wymienione przeze mnie znajdziesz normalnie w folderze reklamowym każdego dealera |
_________________ Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'. |
|
|
|
 |
mayer
Forumowicz heja banana
Auto: Galant 2,4 GDI, Y60, 806
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 39 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-09-2009, 14:29
|
|
|
swego czasu rozgorzała tu wielka dyskusja.
Ale prosze:)
Widac wszystko:
te same warunki to samo miejsce ten sam czas. I co?
Zarówno Skot jak i opiewany tutaj wcześniej rosomak zostały porobione przez nivke jak dyletanci......
Rosomak
SKOT
Nivka i honeker |
_________________ Patrol Y60 zmotany- "Ikarus"
Patrol Y60 - w trakcie motania
Peugeot 806 - dupowóz
Galant GDI - a tak sobie mam.. |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-09-2009, 12:52
|
|
|
mayer napisał/a: |
te same warunki to samo miejsce ten sam czas. I co?
Zarówno Skot jak i opiewany tutaj wcześniej rosomak zostały porobione przez nivke jak dyletanci......
|
Tylko łącznik na miejscu kierowcy był inny. A to czasem ma zasadnicze znaczenie |
_________________
 |
|
|
|
 |
KorreS
Forumowicz

Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-09-2009, 14:38
|
|
|
Szyszkowa napisał/a: | mayer napisał/a: |
te same warunki to samo miejsce ten sam czas. I co?
Zarówno Skot jak i opiewany tutaj wcześniej rosomak zostały porobione przez nivke jak dyletanci......
|
Tylko łącznik na miejscu kierowcy był inny. A to czasem ma zasadnicze znaczenie |
Raczej była to kwestia praw fizyki.
Dlaczego?
1. Rosomak waży 22 tony (2,75 tony nacisku na 1 koło), SKOT ok.13 ton (ok. 1,6 tony nacisku na 1 koło), Niva ok. 1,2 tony (ok. 0,3 tony nacisku na 1 koło)
2. Piasek ma inną konsystencję i twardość niż błoto.
3. Im bardziej agresywny bieżnik opony tym szybciej auto zakopuje się w piasku (na piasku każda "terenoofka" na oponach zimowych robi najlepszą nawet zmotę na simexach jak tylko chce) |
_________________ Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'. |
Ostatnio zmieniony przez KorreS 28-09-2009, 08:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Berni
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero 3,0 v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 368 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-09-2009, 22:33
|
|
|
Myśle że wypowiedź kolegi mayer śmiało potraktujemy w kategorii żart -pewnie sam ją umieścił właśnie po to chociaż filmy wart było zobaczyc- kategoria fajne
żeby była jasnośc wypowiadam się o ostatnim poście czyli filmie porównującym rosomaki skoty i ładę nive |
_________________
 |
|
|
|
 |
KorreS
Forumowicz

Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-09-2009, 14:27
|
|
|
Berni napisał/a: | Myśle że wypowiedź kolegi mayer śmiało potraktujemy w kategorii żart -pewnie sam ją umieścił właśnie po to |
No dobra. Okraszę swoją wypowiedź emotkami żeby nie było że taki sztywniak jestem |
_________________ Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'. |
|
|
|
 |
miki4x4
Mitsumaniak Miki
Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 467 Skąd: KMY
|
Wysłany: 29-09-2009, 14:23
|
|
|
KorreS napisał/a: | 3. Im bardziej agresywny bieżnik opony tym szybciej auto zakopuje się w piasku (na piasku każda "terenoofka" na oponach zimowych robi najlepszą nawet zmotę na simexach jak tylko chce) |
no chyba troszkę przesadziłeś. Co do tego że BFG MT czy nawet AT powalczy z KOPIĄ SIMEX'a (ponieważ guma jest sztywna i się nie poddaje przy niskim ciśnieniu), to owszem, ale zimówka się moment "zaklajstruje" piachem i będzie jak slick. Z kolei oryginalny SIMEX bez problemu może jeździć na ciśnieniu 0,5 - 0,8, i świetnie robi w piachu. Trochę w życiu pojeździłem na simex'ie, w każdych warunkach |
_________________ Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 |
|
|
|
 |
Berni
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero 3,0 v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 368 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-09-2009, 23:31
|
|
|
miki4x4 napisał/a: | Trochę w życiu pojeździłem na simex'ie, w każdych warunkach |
I jak robią na asfalcie zimą
KorreS - po bliższym poznaniu sztywniakowstwa zarzucic Ci nie można |
_________________
 |
|
|
|
 |
KorreS
Forumowicz

Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-10-2009, 20:24
|
|
|
miki4x4 napisał/a: |
no chyba troszkę przesadziłeś. Co do tego że BFG MT czy nawet AT powalczy z KOPIĄ SIMEX'a (ponieważ guma jest sztywna i się nie poddaje przy niskim ciśnieniu), to owszem, ale zimówka się moment "zaklajstruje" piachem i będzie jak slick. Z kolei oryginalny SIMEX bez problemu może jeździć na ciśnieniu 0,5 - 0,8, i świetnie robi w piachu. Trochę w życiu pojeździłem na simex'ie, w każdych warunkach |
Nie będę się kłócił
Jednak sam widziałem krótką pojarkę jak tylko przy próbie ruszenia (a kierowca specjalnie robił to dość delikatnie) obierała kierunek
Przy większym ogniu było to samo... tylko szybciej
Piasek to takie głupie podłoże że im bardziej płaska opona tym lepiej bo się ubija a bieżnik z naciskiem punktowym (MT) rozbija go i ułatwia wymiatanie spod koła. |
_________________ Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'. |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 02-10-2009, 21:37
|
|
|
dokładnie to jest tak, ze opony na piach, są szerokie i prawie "łyse", opisał to J. Clarkson w którejś ze swoich książek w rozdziale dotyczącym rajdów po wydmach.
pozdro |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
KorreS
Forumowicz

Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-10-2009, 23:57
|
|
|
Kibloo, tej pozycji nawet nie znałem.
Ale, ale... ostatnio zdobyłem nowe doświadczenie: byłem zaskoczony jak dobrze radzi sobie na piachu oponka KUMHO KL-71
Narmalnie coraz bardziej zaczynam się do tej gumy przekonywać ze względu na jej wszechstronność:
- asfalt: cichsza od BFG MT i nie zużywa się za szybko,
- błoto: tak jak BFG MT lub nawet trochę lepiej,
- piasek: znacznie lepiej od BFG MT
- śnieg: ?-brak doświadczeń jak narazie |
_________________ Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'. |
|
|
|
 |
miki4x4
Mitsumaniak Miki
Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 467 Skąd: KMY
|
Wysłany: 06-10-2009, 23:24
|
|
|
KorreS napisał/a: | KUMHO KL-71 |
tak z ciekawości - jak głęboki jest bieżnik na "nówce" ?
ps. dobry podpis |
_________________ Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 |
|
|
|
 |
KorreS
Forumowicz

Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-10-2009, 10:33
|
|
|
miki4x4 napisał/a: | KorreS napisał/a: | KUMHO KL-71 |
tak z ciekawości - jak głęboki jest bieżnik na "nówce" ?
ps. dobry podpis |
Właśnie mało gdzie jest napisane ale ktoś mi chyba mówił że bieżnik jest nieco płytszy niż w BFG MT i wynosi 14mm (w BFG MT chyba jest 15-16mm) |
_________________ Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'. |
|
|
|
 |
miki4x4
Mitsumaniak Miki
Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 467 Skąd: KMY
|
Wysłany: 23-10-2009, 22:36
|
|
|
KorreS napisał/a: | sprężyn piórowych |
a nie resorów ?
KorreS napisał/a: | Rozwiązaniem są mosty portalowe (Unimog, Volvo C303, Muscel) |
o zwolnicach w Muscelu szczerze mówiąc to nigdy nie słyszałem ( ale może wyszła jakaś wersja o której nie wiem ) Tak na szybko co mi jeszcze przychodzi do głowy : UAZ był robiony na zwolnicach (tzw. afgany) i również LR Def Tomcat
KorreS napisał/a: | możliwość liftowania zawieszenia niezależnego (praktycznie niemożliwe) |
ależ jak najbardziej możliwe, nie ma takich możliwości liftu jak na sztywnym moście, ale kilka cm to nie problem
KorreS napisał/a: | Od 1996 Wrangler (TJ) ma przód i tył na sprężynach. Poprzedni model (YJ) i wcześniejszy (CJ) |
CJ to nie Wrangler. Wranglera produkują bodajże od 86r, pierwsze CJ (civil jeep) były robione juz od 45...
KorreS napisał/a: | jest ich niewiele: Gelenda, Defender, Wrangler Rubicon |
dorzuce jeszcze:
Suzuki Jimny Terenówka z prawdziwego zdarzenia, rama, sztywne mosty, podatna na przeróbki
no i ciagle produkowany UAZ , obecnie jako model HUNTER |
_________________ Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 |
|
|
|
 |
|