Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Colt 1.3 92r] CHECK ENGINE i związane z nim kłopoty.
Autor Wiadomość
Jassmina 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CJ0 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Kwi 2008
Posty: 1448
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 28-09-2009, 09:26   [Colt 1.3 92r] CHECK ENGINE i związane z nim kłopoty.

Przyszła jesień, a z nią kłopociki z Colcikiem...
Traumatyczne wydarzenia miały miejsce w sobotę....
Jechaliśmy do kolegi na grilla i w pewnym momencie zapalił mi sie check engine, a samochód po zredukowaniu biegów i zmniejszeniu obrotów (np przy dojeżdzie do skrzyżowania) po prostu gasł.
Jakoś dowlekliśmy się na miejsce i kolega podłączył ECU pod tester.
Wywaliło 5 błędów, które na zdrowy rozsądek nie miały nic wspólnego z takim zachowaniem auta na drodze (czujnik temperatury silnika ?? ? :shock: )
Wywaliło też ponadto sondę lambdę i krokowy , co też jest dla mnie totalną bzdurą, gdyż jak wiecie krokowy wymieniałam kilka m-cy temu i byłam bardzo zadowolona.
I jestem.
Co do sondy lambdy...może to faktycznie jej wina?

Kolega (swoją drogą też Mitsumaniak) postawił na kondensatory w ECU.

Jak myślicie co się dzieje i od czego zacząć?

Dzięki.
_________________
Nasze Wariaty : Colt CJ0 1.3 "Bonifacy", Galant EA5W
 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-09-2009, 09:34   Re: [Colt 1.3 92r] CHECK ENGINE i związane z nim kłopoty.

Jassmina napisał/a:
kondensatory w ECU.

Częsta przypadłość w CA0 więc zacząłbym od tego :)
_________________
7,60/100
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 28-09-2009, 10:09   

Mnie się zdawa, że niemożność komunikacji ECU-PC też może wskazywać na niedomaganie ECU.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-09-2009, 10:12   Re: [Colt 1.3 92r] CHECK ENGINE i związane z nim kłopoty.

Jassmina napisał/a:
Jechaliśmy do kolegi na grilla i w pewnym momencie zapalił mi sie check engine


Swoją drogą niezły grill, dwa samochody uszkodzone :lol:
_________________
7,60/100
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-09-2009, 10:49   

Jassmina, wywalenie kilku bledow naraz (szczegolnie ze soba niepowiazanych; lub powiazanych np. wspolnym zasilaniem przez ECU) to w 99% ECU - czas na kondensatory (na poczatek)
 
 
Jassmina 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CJ0 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Kwi 2008
Posty: 1448
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 28-09-2009, 11:24   

Dziękuję bardzo Panowie.
Zaczniemy od tych nieszczęsnych kondensatorów i mam nadzieję, że na nich się skończy śledztwo....
Będę informować na bieżąco :)
_________________
Nasze Wariaty : Colt CJ0 1.3 "Bonifacy", Galant EA5W
 
 
 
TRAWOR76 
Mitsumaniak
DESTRUKTOR


Auto: Lancer VIII, Colt CZ30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 380
Skąd: Otwock
Wysłany: 05-10-2009, 22:06   

kondesatory były oglądane ,ale nie wymienione ,nie mogę się dogadać z majstrami ze względu na czas (stwierdzono ze nie są wybrzuszone i są w dobrym stanie) auto nie odpala
Po wszystkim zauważyłem przewód masowy dołączony do regulacji linki gazu ,który był urwany ,pomyśleć ze to awaria :idea: ....po podłaczeniu odpalił ,ale nie ma wolnych obrotów ,czasami ma...,czasami się przydusza na 3sek i dalej łapie;
następnego dnia odpaliłem chcąc sprawdzic co sie dzieje i podmienic silniczek krokowy - okazuje sie ze auto odpala i nie pracuje na wszystkie cylindry ,pełny gaz i prawie gaśnie strzela w tłumik i filltr powietrza...co dzień inne objawy ...
po powrocie z trasy dalsze działania ...wymienię ten silniczek bo zacząłem ...ale mam obawy że to coś innego...możliwe że komp lub cewka w aparacie...oczywiście zajmę sie na początek już kondesatorami...
 
 
 
Jassmina 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CJ0 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Kwi 2008
Posty: 1448
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 10-10-2009, 18:50   

Kondensatory wymienione.
Wielkie dzięki dla Bartka!!!!! :prayer:
Hultaj niestety dalej nie bangla.
Następny krok- wymiana pompy paliwa, świec.....

Coraz częściej myślę o swapie...Taki strzał do muchy z armaty....
_________________
Nasze Wariaty : Colt CJ0 1.3 "Bonifacy", Galant EA5W
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11197
Skąd: Radomsko
Wysłany: 10-10-2009, 20:56   

Mnie to wygląda na czujnik położenia wału :roll:
_________________

 
 
 
Bartek3g 
Forumowicz
Już mgr inż. :)

Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 216
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-10-2009, 07:36   

a do tego lambda i moze okrutnie zalewa
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2009, 14:37   

obracaj silnikiem z wlaczonym zaplonem i sluchaj czy odzywa sie pompa paliwa, czy jest iskra i czy dzialaja wtryskiwacze. Mysle ze jacek11 ma racje.
 
 
Jassmina 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CJ0 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Kwi 2008
Posty: 1448
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 12-10-2009, 10:18   

Dzięki bardzo Chłopaki!
Oddałam dziś samochód do mechanika, bo nawet Traworowi ręce opadły...
Zobaczymy co będzie.
CDN....
_________________
Nasze Wariaty : Colt CJ0 1.3 "Bonifacy", Galant EA5W
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2009, 11:41   

Obstawiałbym układ elektryczny (palec, kopulka, aparat zapłonowy - raczej cewka). Co do czujnika położenia wału czy walka rozrządu - z tego, co kojarzę, mielibyśmy do czynienia z trybem zero-jedynkowym (albo działa, albo nie).
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-10-2009, 12:13   

Jassmina, a czy Grzes sprawdzil czy nie ma iskry lub czy nie ma paliwa? Od tego powinien zaczac zamiast myslec o wymianie pompy paliwa na przyklad.
Tak jak mu pisalem na PW - aparat od Colta 1.5 nie pasuje.
Jak nie ma iskry to pewnie modul (cewka) lub czujnik polozenia walu.
Jak nie ma paliwa to moze byc pompa albo przekaznik glowny (jak pompy nie slychac, zeby sie wlaczala).
POWODZENIA!
 
 
Jassmina 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CJ0 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Kwi 2008
Posty: 1448
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 12-10-2009, 12:24   

Dziękuje Darku.
Grzesiek wczoraj gmerał przy Colcie.
Iskra jest, paliwo jest.
Colt przy pierwszym odpaleniu kręci bardzo dobrze i momentami wskakuje w obroty, jednak po chwili słabnie i kolejne próby ożywienia spełzają na niczym.
Brak czasu (Grzegorz dziś na Niemcy ruszył) zmusił nas jednak do oddania Colta do mechanika.
Dołączyliśmy pompę paliwa w razie gdyby panowie stwierdzili że to ona jest przyczyną tego stanu rzeczy i chcieli ją wymienić....
Najgorsze, że mam przeczucie iż to jakieś totalne "gówienko" tam nie domaga, jakaś spalona kostka, czy urwany przewód, coś zaśniedziło a sprawa ciągnie się już 2-gi tydzień!
:(
_________________
Nasze Wariaty : Colt CJ0 1.3 "Bonifacy", Galant EA5W
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.