[Colt 1.3 92r] CHECK ENGINE i związane z nim kłopoty. |
Autor |
Wiadomość |
Jassmina
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CJ0 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Kwi 2008 Posty: 1448 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 28-09-2009, 09:26 [Colt 1.3 92r] CHECK ENGINE i związane z nim kłopoty.
|
|
|
Przyszła jesień, a z nią kłopociki z Colcikiem...
Traumatyczne wydarzenia miały miejsce w sobotę....
Jechaliśmy do kolegi na grilla i w pewnym momencie zapalił mi sie check engine, a samochód po zredukowaniu biegów i zmniejszeniu obrotów (np przy dojeżdzie do skrzyżowania) po prostu gasł.
Jakoś dowlekliśmy się na miejsce i kolega podłączył ECU pod tester.
Wywaliło 5 błędów, które na zdrowy rozsądek nie miały nic wspólnego z takim zachowaniem auta na drodze (czujnik temperatury silnika ?? ? )
Wywaliło też ponadto sondę lambdę i krokowy , co też jest dla mnie totalną bzdurą, gdyż jak wiecie krokowy wymieniałam kilka m-cy temu i byłam bardzo zadowolona.
I jestem.
Co do sondy lambdy...może to faktycznie jej wina?
Kolega (swoją drogą też Mitsumaniak) postawił na kondensatory w ECU.
Jak myślicie co się dzieje i od czego zacząć?
Dzięki. |
_________________ Nasze Wariaty : Colt CJ0 1.3 "Bonifacy", Galant EA5W
 |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-09-2009, 09:34 Re: [Colt 1.3 92r] CHECK ENGINE i związane z nim kłopoty.
|
|
|
Jassmina napisał/a: | kondensatory w ECU. |
Częsta przypadłość w CA0 więc zacząłbym od tego |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 28-09-2009, 10:09
|
|
|
Mnie się zdawa, że niemożność komunikacji ECU-PC też może wskazywać na niedomaganie ECU. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-09-2009, 10:12 Re: [Colt 1.3 92r] CHECK ENGINE i związane z nim kłopoty.
|
|
|
Jassmina napisał/a: | Jechaliśmy do kolegi na grilla i w pewnym momencie zapalił mi sie check engine |
Swoją drogą niezły grill, dwa samochody uszkodzone |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-09-2009, 10:49
|
|
|
Jassmina, wywalenie kilku bledow naraz (szczegolnie ze soba niepowiazanych; lub powiazanych np. wspolnym zasilaniem przez ECU) to w 99% ECU - czas na kondensatory (na poczatek) |
|
|
|
 |
Jassmina
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CJ0 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Kwi 2008 Posty: 1448 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 28-09-2009, 11:24
|
|
|
Dziękuję bardzo Panowie.
Zaczniemy od tych nieszczęsnych kondensatorów i mam nadzieję, że na nich się skończy śledztwo....
Będę informować na bieżąco |
_________________ Nasze Wariaty : Colt CJ0 1.3 "Bonifacy", Galant EA5W
 |
|
|
|
 |
TRAWOR76
Mitsumaniak DESTRUKTOR

Auto: Lancer VIII, Colt CZ30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Wrz 2006 Posty: 380 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 05-10-2009, 22:06
|
|
|
kondesatory były oglądane ,ale nie wymienione ,nie mogę się dogadać z majstrami ze względu na czas (stwierdzono ze nie są wybrzuszone i są w dobrym stanie) auto nie odpala
Po wszystkim zauważyłem przewód masowy dołączony do regulacji linki gazu ,który był urwany ,pomyśleć ze to awaria ....po podłaczeniu odpalił ,ale nie ma wolnych obrotów ,czasami ma...,czasami się przydusza na 3sek i dalej łapie;
następnego dnia odpaliłem chcąc sprawdzic co sie dzieje i podmienic silniczek krokowy - okazuje sie ze auto odpala i nie pracuje na wszystkie cylindry ,pełny gaz i prawie gaśnie strzela w tłumik i filltr powietrza...co dzień inne objawy ...
po powrocie z trasy dalsze działania ...wymienię ten silniczek bo zacząłem ...ale mam obawy że to coś innego...możliwe że komp lub cewka w aparacie...oczywiście zajmę sie na początek już kondesatorami... |
|
|
|
 |
Jassmina
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CJ0 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Kwi 2008 Posty: 1448 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 10-10-2009, 18:50
|
|
|
Kondensatory wymienione.
Wielkie dzięki dla Bartka!!!!!
Hultaj niestety dalej nie bangla.
Następny krok- wymiana pompy paliwa, świec.....
Coraz częściej myślę o swapie...Taki strzał do muchy z armaty.... |
_________________ Nasze Wariaty : Colt CJ0 1.3 "Bonifacy", Galant EA5W
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11197 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 10-10-2009, 20:56
|
|
|
Mnie to wygląda na czujnik położenia wału |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek3g
Forumowicz Już mgr inż. :)
Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 216 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-10-2009, 07:36
|
|
|
a do tego lambda i moze okrutnie zalewa |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2009, 14:37
|
|
|
obracaj silnikiem z wlaczonym zaplonem i sluchaj czy odzywa sie pompa paliwa, czy jest iskra i czy dzialaja wtryskiwacze. Mysle ze jacek11 ma racje. |
|
|
|
 |
Jassmina
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CJ0 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Kwi 2008 Posty: 1448 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 12-10-2009, 10:18
|
|
|
Dzięki bardzo Chłopaki!
Oddałam dziś samochód do mechanika, bo nawet Traworowi ręce opadły...
Zobaczymy co będzie.
CDN.... |
_________________ Nasze Wariaty : Colt CJ0 1.3 "Bonifacy", Galant EA5W
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2009, 11:41
|
|
|
Obstawiałbym układ elektryczny (palec, kopulka, aparat zapłonowy - raczej cewka). Co do czujnika położenia wału czy walka rozrządu - z tego, co kojarzę, mielibyśmy do czynienia z trybem zero-jedynkowym (albo działa, albo nie). |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-10-2009, 12:13
|
|
|
Jassmina, a czy Grzes sprawdzil czy nie ma iskry lub czy nie ma paliwa? Od tego powinien zaczac zamiast myslec o wymianie pompy paliwa na przyklad.
Tak jak mu pisalem na PW - aparat od Colta 1.5 nie pasuje.
Jak nie ma iskry to pewnie modul (cewka) lub czujnik polozenia walu.
Jak nie ma paliwa to moze byc pompa albo przekaznik glowny (jak pompy nie slychac, zeby sie wlaczala).
POWODZENIA! |
|
|
|
 |
Jassmina
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CJ0 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Kwi 2008 Posty: 1448 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 12-10-2009, 12:24
|
|
|
Dziękuje Darku.
Grzesiek wczoraj gmerał przy Colcie.
Iskra jest, paliwo jest.
Colt przy pierwszym odpaleniu kręci bardzo dobrze i momentami wskakuje w obroty, jednak po chwili słabnie i kolejne próby ożywienia spełzają na niczym.
Brak czasu (Grzegorz dziś na Niemcy ruszył) zmusił nas jednak do oddania Colta do mechanika.
Dołączyliśmy pompę paliwa w razie gdyby panowie stwierdzili że to ona jest przyczyną tego stanu rzeczy i chcieli ją wymienić....
Najgorsze, że mam przeczucie iż to jakieś totalne "gówienko" tam nie domaga, jakaś spalona kostka, czy urwany przewód, coś zaśniedziło a sprawa ciągnie się już 2-gi tydzień!
|
_________________ Nasze Wariaty : Colt CJ0 1.3 "Bonifacy", Galant EA5W
 |
|
|
|
 |
|