Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY8A 2.0DID] Ubytek płynu chłodzącego - głowica do wymiany
Autor Wiadomość
krzysztof06
[Usunięty]

  Wysłany: 28-09-2009, 13:20   [CY8A 2.0DID] Ubytek płynu chłodzącego - głowica do wymiany

Czy któryś z kolegów miał podobny problem? Po 80 kkm przebiegu zostawiłem mego Lancera w serwisie w związku z koniecznością wymiany głowicy (mikropęknięcia) :cry: . Od pewnego czasu sygnalizowałem serwisowi o ubytkach (niewielkich) płynu chłodzącego. Po długich (moim zdaniem) deliberacjach i sprawdzaniem wszystkiego po kolei doszli do wniosku, że to głowica. A tak nawiasem mówiąc, już po pozostawieniu samochodu w serwisie znalazłem opis bardzo podobnej sytuacji na forum outlanderowiczów, i to sprzed roku. Wiem, że może jestem gapą, ale żeby serwis (Auto-Wache Poznań) tak długo diagnozował przyczyny? Dowiedziałem się przy okazji, zasięgając informacji w serwisie VW, że to nic dla nich, serwisu VW, nowego (a to przecież silnik VW) i dziwia sie, ze tak dlugo trwala diagnoza.
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 28-09-2009, 13:28   

Chcieli pościemniać.
Dobrze znają problem pękania głowic w tym - przepraszam - najwadliwszym silniku VW ostatnich lat.
 
 
w_dobro 
Forumowicz


Auto: Grandis 2.0 DID 2006 Raliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: Mielec
Wysłany: 28-09-2009, 14:47   

Miałem ten sam problem w Octawii 2.0 DI(2007) 140 kucyków.. ale miała tylko 5000 Km przejechane i głowica poleciała

Jak podałem symptomy koleś z ASO sprawdził tylko VIN i już mu mina zrzedła....
Tyle tylko że wymienili w ramach gwarancji
 
 
piomic 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 737
Skąd: wiesz, że ja to ja?
Wysłany: 28-09-2009, 20:43   

A jak ktoś w wątku o dieslach wspomni o pękających głowicach to Szanowni Koledzy Klekoci chcą zadziobać, bo Diesel taki super...
 
 
w_dobro 
Forumowicz


Auto: Grandis 2.0 DID 2006 Raliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: Mielec
Wysłany: 29-09-2009, 10:45   

piomic napisał/a:
A jak ktoś w wątku o dieslach wspomni o pękających głowicach to Szanowni Koledzy Klekoci chcą zadziobać, bo Diesel taki super...



Sam ma diesla Grandka.. i terenówkę innej marki... i trzeba sobie jasno powiedzieć
Diesel jest dobry
-jak jest w miarę nowy (nowe auta)
-planuje się dużo jeździć(40 tys rocznie ok)

Benzyna dla całej reszty.. można do tego (DOCELOWO) dodać benzyna hybryda....

Mam kilku mechników.. i każdy z nich ma na podwórku masę diesli. .niewiele benzyniaków.. wynika to na pewno z powszechnego sciągania z zagranicy diesli.. jednak nie przypominam sobie aby którykolwiek z benzynowych silników jakimi jeździłem spowodował u mnie wzrost ciśnienia krwi tak jak kilka diesli... a mimo to kupiłem diesla.....ehhh
 
 
Tygrys 
Nowy Forumowicz

Auto: jakieś
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 6
Skąd: Poland
Wysłany: 29-09-2009, 11:19   

a co z tym dieslem mitsubishi ,mial byc gotowy w 2009r

tekst z 2007 r

Mitsubishi zamierza przyspieszyć wprowadzenie na europejski rynek nowego 2-litrowego silnika diesla.

Jednostka wysokoprężna, która jest obecnie opracowywana, wejdzie do produkcji w fabryce silników w Kioto na początku 2009 roku – rok wcześniej, niż zakładano. Po europejskiej prezentacji, silnik zostanie wprowadzony również na inne rynki.

Stworzony wspólnie z Mitsubishi Heavy Industries turbodoładowany diesel ma spełniać normy emisji spalin Euro 5*. Dzięki nowej technologii analitycznej będzie miał efektywną charakterystykę spalania.

Nowa jednostka wysokoprężna jest – obok technologii pojazdów elektrycznych – głównym elementem programu na rzecz ochrony środowiska naturalnego „Mitsubishi Motors Environment Initiative Program 2010” („EIP 2010”). Przyspieszenie wprowadzenia na rynek jednostki wysokoprężnej następnej generacji pozwoli koncernowi na spełnienie wymagań rosnącej liczby świadomych ekologicznie klientów.
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 30-09-2009, 20:38   

Obecie głowice w tych silnikach ot tak sobie nie pękają. Ubytek płynu zazwyczaj jest spowodowany inną drobną usterką. Dlatego bardzo ważną rzeczą jest przestrzeganie interwałów serwisowych ( to uwaga na zaś dla tych co uważają sie za najmądrzejszych)
...i owszem, głowica pęknie jeżeli ktoś pojeździ bez płynu lub na chipie....
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-09-2009, 23:53   

jaceksu25 napisał/a:
Obecie głowice w tych silnikach ot tak sobie nie pękają.

Tak, a ludziska na forach VW, AUDI, Skody, SEATa i Mitsubishi pękające głowice sobie wyssali z palca?
W AM&S był test długodystansowy Passata - po 60Kkm pojawiły się pierwsze mikropęknięcia, nawet VWAG się tego nie wypiera ale pan jaceksu25 wie lepiej ;)
Jedynie rozwiązanie tego problemu przez VWAG jes do dupy - wymieniają głowice tylko na gwarancji, po niej maja klienta w dużym poszanowaniu. Swego czasu Toyota miała problem z pierwszą serią silnika 1.8 VVTi w pierwszej generacji Avensisa (brał olej w ilościach hurtowych) i zachowali się ok to znaczy wymieniali niezależnie od wieku jedynym limitem był przebieg 150 czy 200 kkm.
 
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 02-10-2009, 20:08   

jaca71 napisał/a:
ale pan jaceksu25 wie lepiej


powiedzmy, że się wogóle nie znam....
 
 
Realista 
Forumowicz
Realista


Auto: Lancer Sportback 2.0 Diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 87
Skąd: Chorzów
Wysłany: 02-10-2009, 21:46   

Czytam, czytam o tych pękających głowicach i tak się zastanawiam co robić bo miałem zamiar wrzucić do mojego autka z motorem 2.0 chociażby box-a.
W poprzednim autku miałem silnik VW o nieco mniejszej pojemności bo 1,9 Diesel podkręcony na chipie i zrobił 230 tys km bez problemu. Brzmiał pięknie, zużycie paliwa nie było znacząco większe i nic się nie stało z głowicą.
Czy problemy z pękającymi głowicami to wyłącznie przypadłość silników 2.0 ?
_________________
Realista
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 03-10-2009, 18:53   

Realista napisał/a:
Czytam, czytam o tych pękających głowicach i tak się zastanawiam co robić bo miałem zamiar wrzucić do mojego autka z motorem 2.0 chociażby box-a.
W poprzednim autku miałem silnik VW o nieco mniejszej pojemności bo 1,9 Diesel podkręcony na chipie i zrobił 230 tys km bez problemu. Brzmiał pięknie, zużycie paliwa nie było znacząco większe i nic się nie stało z głowicą.
Czy problemy z pękającymi głowicami to wyłącznie przypadłość silników 2.0 ?


Niestety ale tak jest, że 2.0TDI PD tylko mają ten problem.
W 1.9TDI tego problemu nie było więc swoim poprzednim doświadczeniem kierować się nie możesz.
A radzę tylko obserwować silnik (dymienie z rury, ubytki oleju, itp).
 
 
Realista 
Forumowicz
Realista


Auto: Lancer Sportback 2.0 Diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 87
Skąd: Chorzów
Wysłany: 04-10-2009, 21:56   

kaeres napisał/a:
Realista napisał/a:
Czytam, czytam o tych pękających głowicach i tak się zastanawiam co robić bo miałem zamiar wrzucić do mojego autka z motorem 2.0 chociażby box-a.
W poprzednim autku miałem silnik VW o nieco mniejszej pojemności bo 1,9 Diesel podkręcony na chipie i zrobił 230 tys km bez problemu. Brzmiał pięknie, zużycie paliwa nie było znacząco większe i nic się nie stało z głowicą.
Czy problemy z pękającymi głowicami to wyłącznie przypadłość silników 2.0 ?


Niestety ale tak jest, że 2.0TDI PD tylko mają ten problem.
W 1.9TDI tego problemu nie było więc swoim poprzednim doświadczeniem kierować się nie możesz.
A radzę tylko obserwować silnik (dymienie z rury, ubytki oleju, itp).


No to mnie kolego pocieszyłeś. Chyba od jutra bedę podświadomie mniej naciskał na gaz.
Mam nakręcone 30 kkm - ile mi jeszcze zostało do pierwszych wizyt ?
_________________
Realista
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 04-10-2009, 22:19   

Realista napisał/a:
Chyba od jutra bedę podświadomie mniej naciskał na gaz.
Mam nakręcone 30 kkm
No to naciskaj ile możesz póki masz jeszcze gwarancję :mrgreen:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2009, 09:43   

Realista napisał/a:

No to mnie kolego pocieszyłeś. Chyba od jutra bedę podświadomie mniej naciskał na gaz.
Mam nakręcone 30 kkm - ile mi jeszcze zostało do pierwszych wizyt ?

Nie znam do końca tego problemu ale na pewno jest tak, że nie wszystkie 2.0TDI PD mają tą wadę.
Tym tematem radzę zainteresować się na forum VAG. Tam może będą wiedzieli dokładnie które silniki (z którego rocznika) były objęte tą wadą.
Może też są zalecenia jak uniknąć ew. kłopotów.
Fora są lepsze od ASO - to jest pewne :)
 
 
smarekxy 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 14
Skąd: B-y
Wysłany: 05-10-2009, 19:09   

Witam Forumowiczów!

I ja też mam pytanie odnośnie Diesli - wszystkie w/w problemy opisujecie w odniesieniu do diesla 2.0 DID opartego na technologii pompowtryskiwaczów? (bo skrót PD to chyba pompowtryskiwacze?) I - jeśli tak - to czy silniki diesla oparte na technologii common rail również mają podobne problemy??? Czy do tej pory nikt tego nie zaobserwował/ nie ma doświadczeń wobec tych silników? Pytam, bo mam właśnie okazję kupić diesla 2.0 CR... I trochę się obawiam tej technologii, bo jedyne, co mi wiadomo to to, że trzeba lać naprawdę czyste paliwo...

Pozdrawiam!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.