Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:45
Silniczek od reg.świateł
Autor Wiadomość
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 28-09-2009, 19:17   Silniczek od reg.świateł

Witam! Mam taki problemik,jak włączę światła to lewy silniczek wogóle nie chodzi a prawy za to cały czas kręci,i obniżyło mi prawe światło na maxa do dołu i cały czas chce dalej obniżać.Zwarcie jakieś czy co? :( Co tam sprawdzić i gdzie?
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 28-09-2009, 20:04   

Qrcze nie ma tego na schemacie elektryki :/.

Przy reflektorach masz wtyki 3 pinowe wchodzący z boku. jest na nim +12V, masa i sygnał. Sprawdź te wtyki , czy nie zaśniedziały. Przeczyść i zdaj relację, ale jak nie pomoże to nie widzę innej opcji jak podpiąć inne reflektory ,żeby się upewnić że to nie one padły zanim się rozbebeszy deskę.

Jutro może będę miał chwile to pomierzę jakie wartości powinny być na wtykach.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 28-09-2009, 20:14   

UUUUU deski to ja nie będę ruszał! :shock: Ale odpinałem ten wtyk no to rzecz jasna silniczek przestał chodzić,ale jak podpiąłem z powrotem to dalej opuszcza,chyba będę musiał reflektor wyjąć,albo co.Innych reflektorów nie podepnę bo u nas sigmolota ze świecą szukać niestety.
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 28-09-2009, 20:53   

W warszawie ktoś z sigmą jest chyba??

Z deski musiałbyś tylko osłonę kolumny kierowniczej zdjąć i chyba jest już dostęp do przełącznika(nie pamiętam dokładnie). Zresztą to ostateczność bo objawy wskazują na coś z wiązką/ wtykiem/ reflektorem.

A z tymi wtykami próbowałeś odpiąć lewy?? jak lewy zrobił zwarcie bo padł to prawy będzie przez niego szalał.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 28-09-2009, 21:01   

Zajc3w.Ja tam mam 100km. jestem zza Siedlec.Po moją sztukę jechałem właśnie w twoje strony,do Stargardu Szczecińskiego.

[ Dodano: 28-09-2009, 21:06 ]
Widzisz odpinałem tylko prawy,lewego nie ruszałem.Jutro jak trochę czasu łapnę to się za to zabiorę bo dzisiaj już ciemno było .Dzięki bardzo za podpowiedź,bo w elektryce to noga jestem.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 28-09-2009, 21:09   

Dziwne to wszystko troszkę. Z tego co się zdążyłem zorientować na schemacie to cały układ sterujący siedzi w reflektorze. Pokrętło służy tylko do ustawienia "referencyjnego" napięcia dla układu sterującego. Powiem szczerze że zamotali to trochę i nie wiem czy problem tkwi w reflektorach czy w przełączniku. Podejrzewam raczej to pierwsze. Sprawdź te trójkątne 3 pinowe wtyczki - być może tylko coś przyśniedziało i dlatego to wszystko wariuje. Jak coś to podrzucę schemat systemu ale nie wiem czy da się dużo wyznać z tego.

PS. Ale walnąłem babola - miałem na myśli że siadło na reflektorach a napisałem tak że wyszło że na wyłączniku :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 28-09-2009, 22:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 28-09-2009, 22:36   

Łukasz a czasem napięcie odniesienia nie jest wspólne dla obu reflektorów??
Zapodaj schemat do mnie - spróbuje wydedukować jakie napięcia powinny być.
Na schemacie,który mam nie ma tego wcale(albo znowu szukać nie umiem :D )
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 28-09-2009, 22:37   

Tak jest to wspólne połączone razem. Wyślę Ci ten PDF na PW.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 28-09-2009, 22:38   

adpiekar napisał/a:
Zajc3w.Ja tam mam 100km. jestem zza Siedlec.Po moją sztukę jechałem właśnie w twoje strony,do Stargardu Szczecińskiego.


Wiem - znalazłem te Mordy twoje :D

Ja po swoją, do Trzcianki jechałem ,w dodatku to był impuls, miałm Omegę kupić, ale mnie rudzielec 150 km dalej pognał :D

Łukasz to masz odpowiedź - siadło na wtyczkach albo w reflektorze. Gdyby padł przełącznik to oba by wariowały tak samo :D

[ Dodano: 28-09-2009, 22:45 ]
Już wszystko wiem. Jutro obadam dokładne wartości.

Adpiekar masz u siebie jakiś sklepik z częściami elektronicznymi? Ewentualnie serwis RTV? Bo będą potrzebne rezystory do sprawdzenia reflektorów. Jakie zmierzę jutro i ze stosownymi fotkami opiszę co i jak.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 29-09-2009, 13:39   

Zajc3w, U mnie to też był impuls,bo napaliłem się na Citoena XM ale szwagier mi znalazł na necie moją miśkę i pojechaliśmy w ciemno na drugi koniec Polski. Jakiś sklepik to się znajdzie,tylko z czasem nie bardzo,dzisiaj rano resetowałem komputer ale się nic nie zminiło. Głupio troche jeździć z takimi światłami,bo jedno patrzy w dół a drugie w górę.Może żle napisałem poprzednio,bo chodzi na okrągło ten silniczek koło akumulatora,a do tamtej wtyczki nie mogłem się dostać bo czas do roboty już było zmykać,tam jest taka gruba wiącha kabli i zasłania ten trójkątny wtyk,no nie mogłem go wyciągnąć grube graby mam po prostu.Pozdrawiam

W sumie i tak nie jest żle pierwsza awaria od trzech lat,myślałem że będzie gorzej. :lol:

Czyściłem styki i w jednym i w drugim,i.......nic. Jak zrobić aby podnieść to oko do góry,i odłączyć?W sumie i tak tego nie używałem.

[ Dodano: 30-09-2009, 19:35 ]
lukasz12, Witam.Mógłbyś podpiąć ten schemat,spróbuję coś zdziałać w sobotę.Patrzyłem dzisiaj przełącznik,nic tam nie widać,próbowałem na krótko podnieść oko do góry i bezpiecznik wywaliło.Z góry dziękuję.
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 01-10-2009, 00:04   

Sorry że dopiero dzisiaj.

widok gniazda w reflektorze:


niebieski - masa
Czerwony +12V
zielony sygnał - wpinasz rezystor miedzy zielony i niebieski. Dla 100 Omów poszedł na maksa do góry. dla 1kiloOma zjechał ostro w dół.

Jak masz czym to pomierz oporność na wtyczce - między masą a sygnałem powinno być coś pomiędzy 100omów a 2-3kiloomów.


Edit(po trzecim spojrzeniu w schemat):
Teoretycznie do podnoszenia wystarczy zwarcie sygnału do masy, nie spali na 99,99%, ale nie wiem czy zabezpieczenie przed brakiem sygnału, zwarcia też nie wykrywa. Nie testowałem tego, a reflektor już schowałem.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
Ostatnio zmieniony przez Zajc3w 01-10-2009, 00:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 01-10-2009, 00:29   

Schemat systemu poziomowania 1 raz: http://wyslijplik.pl/download.php?sid=7VgDa8d5
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
and.lukas 
Forumowicz

Auto: Mitsu Sigma kombi '95
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 54
Skąd: Mszczonów
Wysłany: 01-10-2009, 09:50   

Nie wiem dlaczego wszyscy się uczepiliście się elektryki, a prawdopodobnie pęknięty jest element z tworzywa sztucznego pomiędzy silniczkiem a odblaskiem. Silnik jest w stanie go odepchnąć, a uszkodzony element uniemożliwia jego powrot. Kilka razy spodkałem się z takim przypadkiem. Proponuję obejrzeć problem od tej strony.

Pozdr. and.,lukas
_________________
Powymyślali te durackie maszyny, bo siły w rękach nie mieli...
Kazimierz Pawlak (ten od Kargula)
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 01-10-2009, 09:53   

Dzięki bardzo!! teorię wydrukowałem i będę śledził kabelki w sobotę.Jeszcze raz dzieki.
Bo juz myslalem ze zapomnieliscie o mnie.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 01-10-2009, 10:38   

fakt ,czesto sie sledzi elektryke a mechanika jest walnieta :) - tyle że elektronike łatw sprawdzic bez rozbierania :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.