Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:45 |
Silniczek od reg.świateł |
Autor |
Wiadomość |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 28-09-2009, 19:17 Silniczek od reg.świateł
|
|
|
Witam! Mam taki problemik,jak włączę światła to lewy silniczek wogóle nie chodzi a prawy za to cały czas kręci,i obniżyło mi prawe światło na maxa do dołu i cały czas chce dalej obniżać.Zwarcie jakieś czy co? Co tam sprawdzić i gdzie? |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 28-09-2009, 20:04
|
|
|
Qrcze nie ma tego na schemacie elektryki :/.
Przy reflektorach masz wtyki 3 pinowe wchodzący z boku. jest na nim +12V, masa i sygnał. Sprawdź te wtyki , czy nie zaśniedziały. Przeczyść i zdaj relację, ale jak nie pomoże to nie widzę innej opcji jak podpiąć inne reflektory ,żeby się upewnić że to nie one padły zanim się rozbebeszy deskę.
Jutro może będę miał chwile to pomierzę jakie wartości powinny być na wtykach. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 28-09-2009, 20:14
|
|
|
UUUUU deski to ja nie będę ruszał! Ale odpinałem ten wtyk no to rzecz jasna silniczek przestał chodzić,ale jak podpiąłem z powrotem to dalej opuszcza,chyba będę musiał reflektor wyjąć,albo co.Innych reflektorów nie podepnę bo u nas sigmolota ze świecą szukać niestety. |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 28-09-2009, 20:53
|
|
|
W warszawie ktoś z sigmą jest chyba??
Z deski musiałbyś tylko osłonę kolumny kierowniczej zdjąć i chyba jest już dostęp do przełącznika(nie pamiętam dokładnie). Zresztą to ostateczność bo objawy wskazują na coś z wiązką/ wtykiem/ reflektorem.
A z tymi wtykami próbowałeś odpiąć lewy?? jak lewy zrobił zwarcie bo padł to prawy będzie przez niego szalał. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 28-09-2009, 21:01
|
|
|
Zajc3w.Ja tam mam 100km. jestem zza Siedlec.Po moją sztukę jechałem właśnie w twoje strony,do Stargardu Szczecińskiego.
[ Dodano: 28-09-2009, 21:06 ]
Widzisz odpinałem tylko prawy,lewego nie ruszałem.Jutro jak trochę czasu łapnę to się za to zabiorę bo dzisiaj już ciemno było .Dzięki bardzo za podpowiedź,bo w elektryce to noga jestem. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-09-2009, 21:09
|
|
|
Dziwne to wszystko troszkę. Z tego co się zdążyłem zorientować na schemacie to cały układ sterujący siedzi w reflektorze. Pokrętło służy tylko do ustawienia "referencyjnego" napięcia dla układu sterującego. Powiem szczerze że zamotali to trochę i nie wiem czy problem tkwi w reflektorach czy w przełączniku. Podejrzewam raczej to pierwsze. Sprawdź te trójkątne 3 pinowe wtyczki - być może tylko coś przyśniedziało i dlatego to wszystko wariuje. Jak coś to podrzucę schemat systemu ale nie wiem czy da się dużo wyznać z tego.
PS. Ale walnąłem babola - miałem na myśli że siadło na reflektorach a napisałem tak że wyszło że na wyłączniku |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 28-09-2009, 22:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 28-09-2009, 22:36
|
|
|
Łukasz a czasem napięcie odniesienia nie jest wspólne dla obu reflektorów??
Zapodaj schemat do mnie - spróbuje wydedukować jakie napięcia powinny być.
Na schemacie,który mam nie ma tego wcale(albo znowu szukać nie umiem ) |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-09-2009, 22:37
|
|
|
Tak jest to wspólne połączone razem. Wyślę Ci ten PDF na PW. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 28-09-2009, 22:38
|
|
|
adpiekar napisał/a: | Zajc3w.Ja tam mam 100km. jestem zza Siedlec.Po moją sztukę jechałem właśnie w twoje strony,do Stargardu Szczecińskiego. |
Wiem - znalazłem te Mordy twoje
Ja po swoją, do Trzcianki jechałem ,w dodatku to był impuls, miałm Omegę kupić, ale mnie rudzielec 150 km dalej pognał
Łukasz to masz odpowiedź - siadło na wtyczkach albo w reflektorze. Gdyby padł przełącznik to oba by wariowały tak samo
[ Dodano: 28-09-2009, 22:45 ]
Już wszystko wiem. Jutro obadam dokładne wartości.
Adpiekar masz u siebie jakiś sklepik z częściami elektronicznymi? Ewentualnie serwis RTV? Bo będą potrzebne rezystory do sprawdzenia reflektorów. Jakie zmierzę jutro i ze stosownymi fotkami opiszę co i jak. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 29-09-2009, 13:39
|
|
|
Zajc3w, U mnie to też był impuls,bo napaliłem się na Citoena XM ale szwagier mi znalazł na necie moją miśkę i pojechaliśmy w ciemno na drugi koniec Polski. Jakiś sklepik to się znajdzie,tylko z czasem nie bardzo,dzisiaj rano resetowałem komputer ale się nic nie zminiło. Głupio troche jeździć z takimi światłami,bo jedno patrzy w dół a drugie w górę.Może żle napisałem poprzednio,bo chodzi na okrągło ten silniczek koło akumulatora,a do tamtej wtyczki nie mogłem się dostać bo czas do roboty już było zmykać,tam jest taka gruba wiącha kabli i zasłania ten trójkątny wtyk,no nie mogłem go wyciągnąć grube graby mam po prostu.Pozdrawiam
W sumie i tak nie jest żle pierwsza awaria od trzech lat,myślałem że będzie gorzej.
Czyściłem styki i w jednym i w drugim,i.......nic. Jak zrobić aby podnieść to oko do góry,i odłączyć?W sumie i tak tego nie używałem.
[ Dodano: 30-09-2009, 19:35 ]
lukasz12, Witam.Mógłbyś podpiąć ten schemat,spróbuję coś zdziałać w sobotę.Patrzyłem dzisiaj przełącznik,nic tam nie widać,próbowałem na krótko podnieść oko do góry i bezpiecznik wywaliło.Z góry dziękuję. |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 01-10-2009, 00:04
|
|
|
Sorry że dopiero dzisiaj.
widok gniazda w reflektorze:
niebieski - masa
Czerwony +12V
zielony sygnał - wpinasz rezystor miedzy zielony i niebieski. Dla 100 Omów poszedł na maksa do góry. dla 1kiloOma zjechał ostro w dół.
Jak masz czym to pomierz oporność na wtyczce - między masą a sygnałem powinno być coś pomiędzy 100omów a 2-3kiloomów.
Edit(po trzecim spojrzeniu w schemat):
Teoretycznie do podnoszenia wystarczy zwarcie sygnału do masy, nie spali na 99,99%, ale nie wiem czy zabezpieczenie przed brakiem sygnału, zwarcia też nie wykrywa. Nie testowałem tego, a reflektor już schowałem. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
Ostatnio zmieniony przez Zajc3w 01-10-2009, 00:36, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 01-10-2009, 00:29
|
|
|
Schemat systemu poziomowania 1 raz: http://wyslijplik.pl/download.php?sid=7VgDa8d5 |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
and.lukas
Forumowicz
Auto: Mitsu Sigma kombi '95
Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 54 Skąd: Mszczonów
|
Wysłany: 01-10-2009, 09:50
|
|
|
Nie wiem dlaczego wszyscy się uczepiliście się elektryki, a prawdopodobnie pęknięty jest element z tworzywa sztucznego pomiędzy silniczkiem a odblaskiem. Silnik jest w stanie go odepchnąć, a uszkodzony element uniemożliwia jego powrot. Kilka razy spodkałem się z takim przypadkiem. Proponuję obejrzeć problem od tej strony.
Pozdr. and.,lukas |
_________________ Powymyślali te durackie maszyny, bo siły w rękach nie mieli...
Kazimierz Pawlak (ten od Kargula) |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 01-10-2009, 09:53
|
|
|
Dzięki bardzo!! teorię wydrukowałem i będę śledził kabelki w sobotę.Jeszcze raz dzieki.
Bo juz myslalem ze zapomnieliscie o mnie. |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 01-10-2009, 10:38
|
|
|
fakt ,czesto sie sledzi elektryke a mechanika jest walnieta - tyle że elektronike łatw sprawdzic bez rozbierania |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
|