Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Problemy z odpalaniem- od czego zacząć??
Autor Wiadomość
pruslaw 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 44
Skąd: Koszalin
Wysłany: 30-09-2009, 08:08   [CA1A 1.3] Problemy z odpalaniem- od czego zacząć??

W moim przypadku pojawia się problem z odpalaniem gdy silnik jest zimny- zwłaszcza rano. Kręcę go około 3-4s. Odpala ale nie może wejść na obroty i po 2 sekundach gaśnie. Za drugim razem już odpala dobrze. Po dodaniu gazu załącza się ssanie, potem obroty lekko falują. Jeszcze w czasie jazdy (ale tylko chwilę po tym jak go odpaliłem z problemami) potrafi się dusić po dodaniu gazu. Jak się już rozgrzeje wszystko jest OK. Później również odpala dobrze. Dodam jeszcze tylko, że problem pojawił się po tym jak mechanik wymienił mi skrzynię biegów, chociaż wiem, że to nie powinno mieć najmniejszego wpływu.
Proszę o pomoc. Boję się w ciemno oddawać do warsztatu.

[ Dodano: 30-09-2009, 09:02 ]
A może to, że odłączyli mi akumulator coś spowodowało??
Ostatnio zmieniony przez karolgt 02-10-2009, 13:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
oko_81 
Mitsumaniak


Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 83
Skąd: Rybnik
Wysłany: 30-09-2009, 17:45   

Wcześniej nie było żadnych problemów z odpalaniem ?
Zapalał bez problemu na zimnym silniku i normalnie wchodził na obroty ?
Może mechanik podczas wymiany skrzyni biegów jakąs wtyczke odpiął i spowrotem nie podłączył , może przez przypadek jakaś mu sie odpieła więc sprawdz czy nie masz jakiś lużnych przewodów...
 
 
 
pruslaw 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 44
Skąd: Koszalin
Wysłany: 30-09-2009, 20:20   

Wczesniej bylo ok. Obejrzalem kable i wtyczki i wydaje sie byc ok. Wybralem sie rowniez do owego mechanika. Majster obejrzal cos podokrecal i stwierdzil, ze jest wszyrtko dobrze. Stwierdzil, ze to byc moze od ochlodzenia w ostatnich dniach i wykluczyl ich wine. Boje sie dac nastepnemu bo jakos do nich nie mam zaufania. Narazie zabieram sie za wymiane kondensatorow, to napewno nie zaszkodzi a jutro napisze czy to cos pomoglo.
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 30-09-2009, 20:32   

czy zrobiłeś po odłączeniu akumulatora( naukę komputera).Jeśli nie to wyłącz wszystkie odbiorniki prądu -np radio nie kręć nawet kierownicą odpal samochód i czekaj aż się nagrzeje, włączy się wentylator chłodnicy ,wyłączy i jeszcze raz włączy .W tym czasie nie ruszamy niczym ,nawet kierownicą .Po tym czasie komputer jest już po nauce i powinno być dobrze .
 
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-09-2009, 22:38   

regulacja zaworów powinna pomóc...........
_________________
Michał Kraków
 
 
pruslaw 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 44
Skąd: Koszalin
Wysłany: 01-10-2009, 08:35   

Jaki to mniej więcej koszt regulacja zaworów??
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-10-2009, 08:39   

ok 50 - 100 zl
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-10-2009, 11:35   

Spróbuj zresetowac komputer i tak jak kolega wyżej napisał cały proces po resetowaniu. Mi samochód szalał kiedyś po tym jak akumulator ładowałem.
 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-10-2009, 11:50   

Kokos napisał/a:
regulacja zaworów powinna pomóc...........

Dokładnie. Jeżeli na ciepłym nie ma problemów a na zimnym obroty falują lub nawet silnik gaśnie to jest najbardziej oczywista i najprostsza sprawa do zrobienia. Oddaj na regulację. Wartości 0,20 ssące i 0,25 wylotoqwe. Pozdrawiam :)
_________________
7,60/100
 
 
 
Muri 
Forumowicz
Żółtodziób

Auto: Colt 1.6 '93
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 45
Skąd: Bytom
Wysłany: 01-10-2009, 17:11   

A nie czasem 0,15? ;P
I żeby nie było niedomówień poinformuj mechanika żeby regulował na rozgrzanym silniku :D (różnie to z nimi bywa :mrgreen: )


Pozdro
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 01-10-2009, 17:30   

Muri napisał/a:
nie czasem 0,15? ;P
Pexu dobrze gada - dolot 0,20 a wydech 0,25.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
pruslaw 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 44
Skąd: Koszalin
Wysłany: 02-10-2009, 13:04   

Wymieniłem kondensatory w ECU i to nie pomogło (ale i nie zaszkodziło- zwłaszcza przy tych kosztach). Tak więc zabiorę się za regulacje zaworów.
Tylko ciągle mnie zastanawia fakt, że przed wymianą tej nieszczęsnej skrzyni problemu nie było. Czy przychodzi komus do głowy jaki czujnik ewentualnie mógłby jeszcze za to odpowiadać??
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-10-2009, 22:10   

pruslaw, obejrzyj polozenie aparatu zaplonowego - jest dokladnie nad skrzynia, wiec moze komus reka zeszla i cos przestawil...
 
 
pruslaw 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 44
Skąd: Koszalin
Wysłany: 14-10-2009, 00:53   

Trochę ostatnio nie miałem czasu zajrzeć.
A na co mam zwrócić szczególną uwagę oglądając aparat?? Wiem jak wygląda i gdzie się znajduje ale nawet jakby ktoś przestawił to nie wiem czy to zauważę.
Ostatnio jak jechałem przez miasto to stszelił mi w filtr powietrza i zgasł. Wyjąłem filtr przeczyściłem bo były jakieś delikatne paprochy założyłem i jest jak było. Może to da jakiś trop???
Dodam jeszcze, że zrobiłem diagnozę błędów ECU i jest OK.
Tak na marginesie Krzyżak to jesteś poniekąd mój ziomek bo również pochodzę z Malborka :o

Czekam na jakieś pomysły.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 14-10-2009, 11:28   

Cytat:
jak jechałem przez miasto to stszelił mi w filtr powietrza i zgasł


zapłon :?: jest gaz w aucie :?:

Być może Krzyzak, trafił z aparatem. Jak masz nie myty/wycierany silnik to jeżeli mechanik przestawił to może zobaczysz czy jest inne położenie.

A "resetowałeś" i "uczyłeś kompa" jak tttwm, pisał :?:

Jest falowanie obrotów :?:
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.