[CA1A 1.3] Problemy z odpalaniem- od czego zacząć?? |
Autor |
Wiadomość |
pruslaw
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 44 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 30-09-2009, 08:08 [CA1A 1.3] Problemy z odpalaniem- od czego zacząć??
|
|
|
W moim przypadku pojawia się problem z odpalaniem gdy silnik jest zimny- zwłaszcza rano. Kręcę go około 3-4s. Odpala ale nie może wejść na obroty i po 2 sekundach gaśnie. Za drugim razem już odpala dobrze. Po dodaniu gazu załącza się ssanie, potem obroty lekko falują. Jeszcze w czasie jazdy (ale tylko chwilę po tym jak go odpaliłem z problemami) potrafi się dusić po dodaniu gazu. Jak się już rozgrzeje wszystko jest OK. Później również odpala dobrze. Dodam jeszcze tylko, że problem pojawił się po tym jak mechanik wymienił mi skrzynię biegów, chociaż wiem, że to nie powinno mieć najmniejszego wpływu.
Proszę o pomoc. Boję się w ciemno oddawać do warsztatu.
[ Dodano: 30-09-2009, 09:02 ]
A może to, że odłączyli mi akumulator coś spowodowało?? |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 02-10-2009, 13:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
oko_81
Mitsumaniak

Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2005 Posty: 83 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 30-09-2009, 17:45
|
|
|
Wcześniej nie było żadnych problemów z odpalaniem ?
Zapalał bez problemu na zimnym silniku i normalnie wchodził na obroty ?
Może mechanik podczas wymiany skrzyni biegów jakąs wtyczke odpiął i spowrotem nie podłączył , może przez przypadek jakaś mu sie odpieła więc sprawdz czy nie masz jakiś lużnych przewodów... |
|
|
|
 |
pruslaw
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 44 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 30-09-2009, 20:20
|
|
|
Wczesniej bylo ok. Obejrzalem kable i wtyczki i wydaje sie byc ok. Wybralem sie rowniez do owego mechanika. Majster obejrzal cos podokrecal i stwierdzil, ze jest wszyrtko dobrze. Stwierdzil, ze to byc moze od ochlodzenia w ostatnich dniach i wykluczyl ich wine. Boje sie dac nastepnemu bo jakos do nich nie mam zaufania. Narazie zabieram sie za wymiane kondensatorow, to napewno nie zaszkodzi a jutro napisze czy to cos pomoglo. |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 30-09-2009, 20:32
|
|
|
czy zrobiłeś po odłączeniu akumulatora( naukę komputera).Jeśli nie to wyłącz wszystkie odbiorniki prądu -np radio nie kręć nawet kierownicą odpal samochód i czekaj aż się nagrzeje, włączy się wentylator chłodnicy ,wyłączy i jeszcze raz włączy .W tym czasie nie ruszamy niczym ,nawet kierownicą .Po tym czasie komputer jest już po nauce i powinno być dobrze . |
|
|
|
 |
Kokos
Forumowicz

Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 175 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-09-2009, 22:38
|
|
|
regulacja zaworów powinna pomóc........... |
_________________ Michał Kraków |
|
|
|
 |
pruslaw
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 44 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 01-10-2009, 08:35
|
|
|
Jaki to mniej więcej koszt regulacja zaworów?? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-10-2009, 08:39
|
|
|
ok 50 - 100 zl |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-10-2009, 11:35
|
|
|
Spróbuj zresetowac komputer i tak jak kolega wyżej napisał cały proces po resetowaniu. Mi samochód szalał kiedyś po tym jak akumulator ładowałem. |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-10-2009, 11:50
|
|
|
Kokos napisał/a: | regulacja zaworów powinna pomóc........... |
Dokładnie. Jeżeli na ciepłym nie ma problemów a na zimnym obroty falują lub nawet silnik gaśnie to jest najbardziej oczywista i najprostsza sprawa do zrobienia. Oddaj na regulację. Wartości 0,20 ssące i 0,25 wylotoqwe. Pozdrawiam |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
Muri
Forumowicz Żółtodziób
Auto: Colt 1.6 '93
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 45 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 01-10-2009, 17:11
|
|
|
A nie czasem 0,15? ;P
I żeby nie było niedomówień poinformuj mechanika żeby regulował na rozgrzanym silniku (różnie to z nimi bywa )
Pozdro |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 01-10-2009, 17:30
|
|
|
Muri napisał/a: | nie czasem 0,15? ;P | Pexu dobrze gada - dolot 0,20 a wydech 0,25. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
pruslaw
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 44 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 02-10-2009, 13:04
|
|
|
Wymieniłem kondensatory w ECU i to nie pomogło (ale i nie zaszkodziło- zwłaszcza przy tych kosztach). Tak więc zabiorę się za regulacje zaworów.
Tylko ciągle mnie zastanawia fakt, że przed wymianą tej nieszczęsnej skrzyni problemu nie było. Czy przychodzi komus do głowy jaki czujnik ewentualnie mógłby jeszcze za to odpowiadać?? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-10-2009, 22:10
|
|
|
pruslaw, obejrzyj polozenie aparatu zaplonowego - jest dokladnie nad skrzynia, wiec moze komus reka zeszla i cos przestawil... |
|
|
|
 |
pruslaw
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 44 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 14-10-2009, 00:53
|
|
|
Trochę ostatnio nie miałem czasu zajrzeć.
A na co mam zwrócić szczególną uwagę oglądając aparat?? Wiem jak wygląda i gdzie się znajduje ale nawet jakby ktoś przestawił to nie wiem czy to zauważę.
Ostatnio jak jechałem przez miasto to stszelił mi w filtr powietrza i zgasł. Wyjąłem filtr przeczyściłem bo były jakieś delikatne paprochy założyłem i jest jak było. Może to da jakiś trop???
Dodam jeszcze, że zrobiłem diagnozę błędów ECU i jest OK.
Tak na marginesie Krzyżak to jesteś poniekąd mój ziomek bo również pochodzę z Malborka
Czekam na jakieś pomysły. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 14-10-2009, 11:28
|
|
|
Cytat: | jak jechałem przez miasto to stszelił mi w filtr powietrza i zgasł |
zapłon jest gaz w aucie
Być może Krzyzak, trafił z aparatem. Jak masz nie myty/wycierany silnik to jeżeli mechanik przestawił to może zobaczysz czy jest inne położenie.
A "resetowałeś" i "uczyłeś kompa" jak tttwm, pisał
Jest falowanie obrotów |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
|