| Zamknięty przez: mkm 19-01-2011, 00:07
 | Moja Carisma 1.8 GDI | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | gigant87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: BMW 3GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 15 Gru 2005
 Posty: 1877
 Skąd: OOL & DW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-09-2009, 16:17   Moja Carisma 1.8 GDI | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak już część z Was wie i widziała na zlocie w Beskidach od dwóch miesięcy jestem posiadaczem srebrnej Carismy 1.8 GDI EXE z 1999 roku- drugiej srebrnej na podjeździe przed domem   Zanim zacznę opisywać nabyty z początkiem lipca samochód, chciałbym serdecznie podziękować:
 Matejko za tysiące przejrzanych ofert podsyłanych przeze mnie na gg
 cns80 i Piwor za obejrzenie samochodu w Warszawie
 i wszystkim innym znoszącym moje telefony (Kmer, Soldi)
   
 Samochód znalazłem po kilkutygodniowych poszukiwaniach, świeżo sprowadzony, po opłatach.
 Jak go zobaczyłem w komisie, od razu chciałem go kupić, stan idealny, wszystkie plastiki jak z salonu.
 Zgasł w czasie oględzin, jak się okazało po miesiącu- zaczynała padać już pompa paliwa, jednak nie przejąlem się tym, bo po czasie znów odpalił.
 Później szybka debata i decyzja o kupnie. Dzień później rejestracja i ubezpieczenie, wyglądał wtedy tak:
 
 
       
 Samochód z ksiażką serwisową do 80 tyś km. Kupiłem z przebiegiem 159500. Nowe opony letnie, cały zadbany, więc wymieniłem tylko radio i spalone podświetlenie klimatronica. Poza tym nic więcej.
 Prawie miesiąc się cieszyłem samochodem, gdy pewnego ranka nie odpalił- po diagnozie (znów podziękowania dla Matejki i Kmera za rady przez telefon) wyszła usterka pompy paliwowej. Tak więc kupiłem nową pompę paliwową u Japaneze, ponadto dokupiłem komplet świec NGK i filtr paliwa, który czeka na wymianę.
 W zeszłym tygodniu kupiłem części do wymiany rozrządu, olej i filtr oleju. Jestem umowiony na wymianę wszystkiego na początek października. Jednak wczoraj (15 września- po 2 miesiącach i 3300km) podczas powrotu do domu rodzinnego facet w bmw postanowił delikatnie skrócić tył mojej Carismy. Całe szczęście, że nic się nam nie stało, spisaliśmy oświadczenie i sie rozjechaliśmy. Szkoda już zgłoszona i jutro jadę na wycenę.
 Wygląda to tak:
 
 
         
 
         
 Mam kilka planów co do dalszych modyfikacji samochodu, ale zobaczymy na ile finanse pozwolą.
 Gdy tylko coś się zmieni zamieszczę nowe fotki.
 
 
 
 poprawilem fotki
 |  
				| _________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
 
 Obecnie: F34
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez mkm 07-01-2010, 12:12, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ZEROSUPER   Mitsumaniak
 MastaOfDiseasta
 
  
 Auto: Space Star 1.8GDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 13 Lut 2009
 Posty: 420
 Skąd: Jelenia Góra
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gigant87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: BMW 3GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 15 Gru 2005
 Posty: 1877
 Skąd: OOL & DW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-09-2009, 12:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | bezsporna kwota odszkodowania to 3080 zł zaproponowano mi wypłatę 12100 zł za auto
   wartość auta po uszkodzeniu 9020 zł
 
 tak wg PZU, jednak robię bezgotówkowo, więc dla mnie to nieprzydatna informacja- choć teraz żałuję, bo pewnie byłbym kilka stówek do przodu
 |  
				| _________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
 
 Obecnie: F34
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ZEROSUPER   Mitsumaniak
 MastaOfDiseasta
 
  
 Auto: Space Star 1.8GDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 13 Lut 2009
 Posty: 420
 Skąd: Jelenia Góra
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gigant87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: BMW 3GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 15 Gru 2005
 Posty: 1877
 Skąd: OOL & DW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-10-2009, 09:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | Samochód wreszcie odebrany. Nie podoba mi się, że bagażnik się ciężej otwiera i zamyka :/
 Postaram się coś z tym zrobić.
 Poza tym wszystko ok.
 
 Trochę się przesunęło- blacharza oszukał sprzedający i przysłał klapę od innego auta ;]
 
 Teraz tylko kupno zimówek pozostało, nie kupuję drugiego kompletu felg, widzę, że u Taty w samochodzie sprawdza się takie rozwiązanie całkiem dobrze, a przynajmniej auto cały czas na alufelgach.
 
 W tygodniu jestem umówiony na wymianę oleju i filtra oleju, wymianę paska rozrządu (i całej reszty), wymianę filtra paliwa i czyszczenie dolotu z nagaru, który zauważyłem podczas czyszczenia przepustnicy. Wybierałem go łyżeczką, ale nie udało się usunąć wszystkiego.
 
 Ponadto na opróżnienie baku czeka środek Shell'a do czyszczenia wtryskiwaczy.
 |  
				| _________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
 
 Obecnie: F34
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkm   Forumowicz
 
 Auto: Colty
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 187 razy
 Dołączył: 26 Lut 2008
 Posty: 14126
 Skąd: Krakow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-10-2009, 13:03 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | gigant87 napisał/a: |  	  | Ponadto na opróżnienie baku czeka środek Shell'a do czyszczenia wtryskiwaczy. | 
 Najlepiej zalej go przed jakims wyjazdem „za miasto”. W trasie czyści się dokładniej.
 Napisz potem jakie wrazenia, bo tego specyfiku nie używałem.
 Sam leje STP, przynajmniej raz w roku.
 
 
  	  | gigant87 napisał/a: |  	  | Nie podoba mi się, że bagażnik się ciężej otwiera i zamyka :/ 
 | 
 WD-40 lub inne „smarujaco-penetrujace” i sprobuj rozruszac, a jak to nie pomoze to niech blacharz poprawia.
 Klape kupowałeś z zawiasami?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gigant87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: BMW 3GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 15 Gru 2005
 Posty: 1877
 Skąd: OOL & DW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-10-2009, 13:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | To na tym środku można jeździć? Na opakowaniu pisze, by silnik popracował kilka minut, a później zalać benzyną. Co radzicie? Ktoś używał tego środka już?
 
 
 Co do zamka to już jest lepiej. Musiał się chyba ułożyć. Chodziło mi o to, że ciężej się naciskało ten zamek, by podnieść klapę bagażnika i że trzeba go puszczać na większej wysokości. Teraz jest OK.
 |  
				| _________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
 
 Obecnie: F34
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkm   Forumowicz
 
 Auto: Colty
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 187 razy
 Dołączył: 26 Lut 2008
 Posty: 14126
 Skąd: Krakow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-10-2009, 13:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | gigant87, na STP jeździsz, bo dolewasz go wg. zalecen normalnie do benzyny. "Twoj" srodek troche mnie zdziwil... Jaka jest pelna nazwa tego preparatu Shell-a?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gigant87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: BMW 3GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 15 Gru 2005
 Posty: 1877
 Skąd: OOL & DW
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkm   Forumowicz
 
 Auto: Colty
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 187 razy
 Dołączył: 26 Lut 2008
 Posty: 14126
 Skąd: Krakow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-10-2009, 14:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdz dokladnie, a ja bym jeszcze zapytal w dziale „carismy”… Masz w koncu to GDI, a wszyscy twierdza, ze to silniki czule na paliwo. Na tym specyfiku chwile silnik jednak będzie pracowal, wiec żeby Ci jakis bledow nie nałapał.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ZEROSUPER   Mitsumaniak
 MastaOfDiseasta
 
  
 Auto: Space Star 1.8GDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 13 Lut 2009
 Posty: 420
 Skąd: Jelenia Góra
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gigant87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: BMW 3GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 15 Gru 2005
 Posty: 1877
 Skąd: OOL & DW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-10-2009, 16:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | filtr paliwa będę niedługo wymieniał, więc może zaleję go przed wymianą? 
 Sprawdzę jeszcze raz opis i dam znać w tym temacie. W sumie to przyszło mi do głowy teraz, by wyczyścić bak... Robił już to ktoś? Warto było? Ma to sens?
 |  
				| _________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
 
 Obecnie: F34
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ZEROSUPER   Mitsumaniak
 MastaOfDiseasta
 
  
 Auto: Space Star 1.8GDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 13 Lut 2009
 Posty: 420
 Skąd: Jelenia Góra
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gigant87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: BMW 3GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 15 Gru 2005
 Posty: 1877
 Skąd: OOL & DW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-10-2009, 12:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tak jak pamiętałem nakrętka jest czerwona. 
 Na etykiecie pisze:
 "Silnie skoncentrowany dodatek czyszczący przeznaczony do wszelkich typów benzyny. Usuwa osady z zaworów, gaźnika i systemu wtryskowego. Przywraca pełną sprawność silnika. Czyszcząć silnik wpływa na oszczędność paliwa. Zapobiega korozji.
 Dozowanie: Wlać bezpośrednio do prawie pustego zbiornika paliwa uruchomić silnik na ok. 10 min."
 
 Co o tym myślicie?
 |  
				| _________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
 
 Obecnie: F34
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pelo99   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Lip 2009
 Posty: 95
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-10-2009, 13:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | gigant87, kolego ja czyściłem bak i faktycznie to była masakra. polecam od czasu do czasu taki zabieg, było tyle szlamu, że strach pomyśleć na czym to te nasze samochody śmigają ... |  
				| _________________ Moje GDI na forum:
 http://forum.mitsumaniaki...p=522041#522041
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |