Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
19-01-2011, 00:07
Moja Carisma 1.8 GDI
Autor Wiadomość
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 16-09-2009, 17:17   Moja Carisma 1.8 GDI

Jak już część z Was wie i widziała na zlocie w Beskidach od dwóch miesięcy jestem posiadaczem srebrnej Carismy 1.8 GDI EXE z 1999 roku- drugiej srebrnej na podjeździe przed domem :D
Zanim zacznę opisywać nabyty z początkiem lipca samochód, chciałbym serdecznie podziękować:
Matejko za tysiące przejrzanych ofert podsyłanych przeze mnie na gg
cns80 i Piwor za obejrzenie samochodu w Warszawie
i wszystkim innym znoszącym moje telefony (Kmer, Soldi) :D

Samochód znalazłem po kilkutygodniowych poszukiwaniach, świeżo sprowadzony, po opłatach.
Jak go zobaczyłem w komisie, od razu chciałem go kupić, stan idealny, wszystkie plastiki jak z salonu.
Zgasł w czasie oględzin, jak się okazało po miesiącu- zaczynała padać już pompa paliwa, jednak nie przejąlem się tym, bo po czasie znów odpalił.
Później szybka debata i decyzja o kupnie. Dzień później rejestracja i ubezpieczenie, wyglądał wtedy tak:



Samochód z ksiażką serwisową do 80 tyś km. Kupiłem z przebiegiem 159500. Nowe opony letnie, cały zadbany, więc wymieniłem tylko radio i spalone podświetlenie klimatronica. Poza tym nic więcej.
Prawie miesiąc się cieszyłem samochodem, gdy pewnego ranka nie odpalił- po diagnozie (znów podziękowania dla Matejki i Kmera za rady przez telefon) wyszła usterka pompy paliwowej. Tak więc kupiłem nową pompę paliwową u Japaneze, ponadto dokupiłem komplet świec NGK i filtr paliwa, który czeka na wymianę.
W zeszłym tygodniu kupiłem części do wymiany rozrządu, olej i filtr oleju. Jestem umowiony na wymianę wszystkiego na początek października. Jednak wczoraj (15 września- po 2 miesiącach i 3300km) podczas powrotu do domu rodzinnego facet w bmw postanowił delikatnie skrócić tył mojej Carismy. Całe szczęście, że nic się nam nie stało, spisaliśmy oświadczenie i sie rozjechaliśmy. Szkoda już zgłoszona i jutro jadę na wycenę.
Wygląda to tak:





Mam kilka planów co do dalszych modyfikacji samochodu, ale zobaczymy na ile finanse pozwolą.
Gdy tylko coś się zmieni zamieszczę nowe fotki.



poprawilem fotki
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
Ostatnio zmieniony przez mkm 07-01-2010, 12:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
ZEROSUPER 
Mitsumaniak
MastaOfDiseasta


Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 420
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 17-09-2009, 14:59   

Ładna Cari, długo polowałem na grill od EXE do swojej bo jest chyba najładniejszyz z wszystkich możliwych :)
Miałem identycznie przemodelowany tył w mojej Cari, PZU orzekło szkode całkowitą. Wypłacili mi 5400zł i zostawili auto. Naprawa wyniosła z 1500zł a reszta była przyjemna nadwyżka :)
_________________
Space Star GDI:
http://forum.mitsumaniaki...1024356#1024356

Carisma GDI:
http://forum.mitsumaniaki...p=512513#512513

http://www.polskajazda.pl...i/Carisma/77098
 
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 28-09-2009, 13:57   

bezsporna kwota odszkodowania to 3080 zł
zaproponowano mi wypłatę 12100 zł za auto :)
wartość auta po uszkodzeniu 9020 zł

tak wg PZU, jednak robię bezgotówkowo, więc dla mnie to nieprzydatna informacja- choć teraz żałuję, bo pewnie byłbym kilka stówek do przodu
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
ZEROSUPER 
Mitsumaniak
MastaOfDiseasta


Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 420
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29-09-2009, 07:13   

Oni zawsze tak wycenią szkodę abyś dostał jak najmniej :evil:
Do tego licza według Eurotaksu a tam nie ma wyliczonej Carismy GDI tylko jest 1.8SOHC, nie uwzględniają wyposażenia auta itd. No i też sporo wycenili Ci "wrak"
Najważniejsze jednak że i tak pare złotych zostanie po naprawie. :mrgreen:
_________________
Space Star GDI:
http://forum.mitsumaniaki...1024356#1024356

Carisma GDI:
http://forum.mitsumaniaki...p=512513#512513

http://www.polskajazda.pl...i/Carisma/77098
 
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 03-10-2009, 10:20   

Samochód wreszcie odebrany.
Nie podoba mi się, że bagażnik się ciężej otwiera i zamyka :/
Postaram się coś z tym zrobić.
Poza tym wszystko ok.

Trochę się przesunęło- blacharza oszukał sprzedający i przysłał klapę od innego auta ;]

Teraz tylko kupno zimówek pozostało, nie kupuję drugiego kompletu felg, widzę, że u Taty w samochodzie sprawdza się takie rozwiązanie całkiem dobrze, a przynajmniej auto cały czas na alufelgach.

W tygodniu jestem umówiony na wymianę oleju i filtra oleju, wymianę paska rozrządu (i całej reszty), wymianę filtra paliwa i czyszczenie dolotu z nagaru, który zauważyłem podczas czyszczenia przepustnicy. Wybierałem go łyżeczką, ale nie udało się usunąć wszystkiego.

Ponadto na opróżnienie baku czeka środek Shell'a do czyszczenia wtryskiwaczy.
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 04-10-2009, 14:03   

gigant87 napisał/a:
Ponadto na opróżnienie baku czeka środek Shell'a do czyszczenia wtryskiwaczy.

Najlepiej zalej go przed jakims wyjazdem „za miasto”. W trasie czyści się dokładniej.
Napisz potem jakie wrazenia, bo tego specyfiku nie używałem.
Sam leje STP, przynajmniej raz w roku.

gigant87 napisał/a:
Nie podoba mi się, że bagażnik się ciężej otwiera i zamyka :/

WD-40 lub inne „smarujaco-penetrujace” i sprobuj rozruszac, a jak to nie pomoze to niech blacharz poprawia.
Klape kupowałeś z zawiasami?
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 04-10-2009, 14:34   

To na tym środku można jeździć?
Na opakowaniu pisze, by silnik popracował kilka minut, a później zalać benzyną. Co radzicie? Ktoś używał tego środka już?


Co do zamka to już jest lepiej. Musiał się chyba ułożyć. Chodziło mi o to, że ciężej się naciskało ten zamek, by podnieść klapę bagażnika i że trzeba go puszczać na większej wysokości. Teraz jest OK.
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 04-10-2009, 14:49   

gigant87, na STP jeździsz, bo dolewasz go wg. zalecen normalnie do benzyny.
"Twoj" srodek troche mnie zdziwil... Jaka jest pelna nazwa tego preparatu Shell-a?
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 04-10-2009, 15:18   

Coś jak to
http://hand-all.pl/sklep/...z02l-p-293.html

Choć na stacji Shell'a kosztowało 12 zł... no i chyba ma czerwoną nakrętkę. Jak przyjadę do Wrocławia to zobaczę dokładnie.
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 04-10-2009, 15:26   

Sprawdz dokladnie, a ja bym jeszcze zapytal w dziale „carismy”… Masz w koncu to GDI, a wszyscy twierdza, ze to silniki czule na paliwo.
Na tym specyfiku chwile silnik jednak będzie pracowal, wiec żeby Ci jakis bledow nie nałapał.
 
 
ZEROSUPER 
Mitsumaniak
MastaOfDiseasta


Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 420
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 04-10-2009, 16:19   

Do tego bał bym sie to zalewać. W baku jest masa osadzonego syfu, ale jak go rozpuścisz, to obawiał bym się o życie filtrów paliwa, pompy (zwłaszcza tej wysokiego ciśnienia) i wtrysków. Ja bym nie ryzykował takich eksperymentów w GDI.

Pozdro
_________________
Space Star GDI:
http://forum.mitsumaniaki...1024356#1024356

Carisma GDI:
http://forum.mitsumaniaki...p=512513#512513

http://www.polskajazda.pl...i/Carisma/77098
 
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 04-10-2009, 17:36   

filtr paliwa będę niedługo wymieniał, więc może zaleję go przed wymianą?

Sprawdzę jeszcze raz opis i dam znać w tym temacie. W sumie to przyszło mi do głowy teraz, by wyczyścić bak... Robił już to ktoś? Warto było? Ma to sens?
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
ZEROSUPER 
Mitsumaniak
MastaOfDiseasta


Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 420
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 04-10-2009, 19:08   

Ktoś na forum czyścił bak przy okazji wymiany pompy niskiego ciśnienia, czy tam filtra w baku. I mówił że to co mamy w bakach to masakra :)
_________________
Space Star GDI:
http://forum.mitsumaniaki...1024356#1024356

Carisma GDI:
http://forum.mitsumaniaki...p=512513#512513

http://www.polskajazda.pl...i/Carisma/77098
 
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 05-10-2009, 13:31   

Tak jak pamiętałem nakrętka jest czerwona.

Na etykiecie pisze:
"Silnie skoncentrowany dodatek czyszczący przeznaczony do wszelkich typów benzyny. Usuwa osady z zaworów, gaźnika i systemu wtryskowego. Przywraca pełną sprawność silnika. Czyszcząć silnik wpływa na oszczędność paliwa. Zapobiega korozji.
Dozowanie: Wlać bezpośrednio do prawie pustego zbiornika paliwa uruchomić silnik na ok. 10 min."

Co o tym myślicie?
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
pelo99 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 95
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-10-2009, 14:44   

gigant87, kolego ja czyściłem bak i faktycznie to była masakra. polecam od czasu do czasu taki zabieg, było tyle szlamu, że strach pomyśleć na czym to te nasze samochody śmigają ...
_________________
Moje GDI na forum:
http://forum.mitsumaniaki...p=522041#522041
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.