Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] zaczelo sie od dziurki w chlodnicy
Autor Wiadomość
Trusek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 17
Skąd: Bierzwnik k. Gorzowa Wlkp
Wysłany: 07-10-2009, 23:32   [CA4A 1.6] zaczelo sie od dziurki w chlodnicy

otoz tak, jak napisalem w temacie, wracam ze sklepu a tu para spod maski, otwieram i patrze ze woda pod cisnieniem ucieka z chlodnicy przez mala dziurke... kupilem wiec proszek K2 do chlodnic po czym wsypalem... dziura niby sie zakleila.. przejechalem sie, kiedy znow zrobilo sie cisnienie przez dziure znow zaczela uciekac woda... pomyslalem moze uszczelka pod glowica? ale weze itd byly miekkie wiec zglupialem.. usunalem z obiegu termostat, bo pomyslalem ze felerny i nie otwiera sie, po tym zrobilo sie lepiej... zrobilem 50 km i teraz patrze ze woda znow ucieka ta dziura... prosze wiec o rade i jakas diagnoze bo nawet nie wiem jak przedstawic sprawe mechanikom... jakie sa objawy peknietej uszczelki pod glowica? a jesli to nie to, to skad takie cisnienie w uladzie chlodzenia??? z gory dziekuje za porade :)
Ostatnio zmieniony przez karolgt 09-10-2009, 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-10-2009, 00:21   

Trusek, chłodnicy czas już nadszedł.
_________________

 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 08-10-2009, 01:28   

Trusek, wymień chłodnice i nie wymyślaj cudów ;)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-10-2009, 01:48   

Mnie leciała para z pod maski i niewiedziałem co to bo nie widziałem wycieku z chłodnicy, aż jak jechał mój ojciec to momentalnie w ciągu minuty temp silnika skoczyła na samą góre. i Wtedy się dowiedziałem, że chłodnice trzeba wymienić. Nie życzę Ci takich wspomnień, i wymień teraz
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
Trusek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 17
Skąd: Bierzwnik k. Gorzowa Wlkp
Wysłany: 08-10-2009, 07:43   

czyli zakladacie ze termostat ok i kiedy wymienie chlodnice wszystkie dziwne przypadki znikna??? :)

[ Dodano: 08-10-2009, 09:24 ]
Termostat do kitu, wrzucilem do wrzatku i ani nie pomyslal o otwarciu sie ;/ wiec czeka mnie wymiana chlodnicy i temostatu... teraz gdyby mi ktos podpowiedzial jak dobrze dobrac chlodnice do mojego 1.6? i czy termostat w 1.3 i 1.6 jest taki sam??
 
 
 
Romano 
Nowy Forumowicz
Naprawiacz amator

Auto: Passat B5 1.9 TDI AFN
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-10-2009, 11:17   

Gdybyś miał uszkodzony termostat to nie gotowała by Ci się woda w chłodnicy bo nie otwierał by obiegu! Ja Ci odradzam jakiekolwiek uszczelnianie chłodnicy. Poprzedni właściciel uszczelnił jakimś specyfikiem chłodnice w moim aucie i fakt, przestało się z niej sączyć, ale przy większych prędkościach samochód się grzał, a podczas miejskiej jazdy wentylator bardzo często się załączał. W międzyczasie zmieniłem termostat, pompe wody. Dopiero teraz po wymianie chłodnicy wszystko powróciło do normy. Auto nie grzeje się przy większych prędkościach, a wentylator podczas miejskiej jazdy włącza się zdecydowanie rzadziej. Zmieniaj chłodnice!
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 08-10-2009, 12:01   

Trusek, termostat i chłodnica w 1,6 są inne jak w 1,3.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Trusek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 17
Skąd: Bierzwnik k. Gorzowa Wlkp
Wysłany: 08-10-2009, 14:45   

Chłodnice juz mam w polowie zakupiona, tak jak termostat :) czytam i czytam po innych forach i sie schizuje ta uszczelka pod glowica ;\ bo niby cisnienie wypycha wode z chlodnicy, ale zadnych oznak oleju w wodzie czy na odwrot nie ma, a weze tez miekkie... mam nadzieje ze chlodnica to bedzie strzal w 10!!! :) szkoda tylko ze tak duzo kosztuje :( dzieki chlopaki za pomoc! czas na troche wlasnej inicjatywy i powinno byc ok :) wymiana chlodnicy to chyba nie jakas wymyslna robota? bo mam zamiar zrobic to sam :) jesli macie jeszcze jakies haczyki w tej kwestii to prosze pisac, moze czegos jeszcze nie wiem :P pozdro mitsumaniaki!
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-10-2009, 17:25   

Trusek napisał/a:
czytam i czytam po innych forach i sie schizuje ta uszczelka pod glowica ;\
Jak masz za dużo pieniędzy to możesz niepotrzebnie wymienić uszczelkę pod głowicą :wink: . Bez urazy. Ja tylko żartowałem.
Trusek napisał/a:
wymiana chlodnicy to chyba nie jakas wymyslna robota?
Choć nigdy nie wymieniałem w żadnym aucie, ale miałem takiego Colta jak Ty i jej wymiana to będzie czysta przyjemność. Max. 1 godz. roboty.
 
 
Muri 
Forumowicz
Żółtodziób

Auto: Colt 1.6 '93
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 45
Skąd: Bytom
Wysłany: 08-10-2009, 19:54   

Ja też miałem wyciek z chłodnicy, ale pojechałem do takiego speca, który zajmuje się klejeniem tego typu ustrojstw, do teraz działa :D Kosztowało mnie to 20 zł, a chłodnica była prawie jak sito, przynajmniej ten fachowiec tak twierdził ;)


Pozdro
 
 
Trusek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 17
Skąd: Bierzwnik k. Gorzowa Wlkp
Wysłany: 09-10-2009, 07:41   

ja juz swoja wyciagnalem... masakra! w sumie ma prawo jak na 16 lat :P teraz czekam na nowa i montuje :D i masz racje HUGO jezeli demontaz sprawil mi tyle przyjemnosci to co bedzie z montazem :D oby pozniej wszystko wrocilo do normy.. tak sie zastanawialem... moze cos nie tak z pompa wody dodatkowo? obiegu nie ma albo cos? skoro termostat dobry?? :roll:
_________________
Colt GLXi 1.6 16V '93 113 KM
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 09-10-2009, 08:05   

Trusek, tak wygladala moja chlodnica.



Dziur jeszcze nie bylo takich, zeby sie woda lała, a i tak czasami silnik lapal zbyt wysoka temperature.
Jakbym jeszcze na niej pojezdzil skonczyloby sie tak jak u Ciebie.
Zaloz chlodnice, odpowietrz uklad i ma byc dobrze.
Bedzie zle (i to tez niekoniecznie) jak:
1. Dlugo jezdziles na „gotujacym” silniku i go przegrzales.
2. Dolewales zimna wode na goracy silnik.
3. Zamiast jednego opakowania uszczelniacza, wsypales ich kilka.
4. Nie odpowietrzysz ukladu.
 
 
lukaszpl 
Mitsumaniak
..::Grim Reaper::..


Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 178
Skąd: LDZ
Wysłany: 09-10-2009, 10:31   

Pompę teoretycznie powinno się wymieniać z rozrządem, dodatkowo wirnik pompy chyba jest aluminiowy więc nie powinno się nic z nim dziać.
Stawiałbym raczej na przytkaną chłodnicę, przez co płyn wolniej krążył.
_________________
Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P. :(

 
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 09-10-2009, 11:54   

Polecam wymianę chłodnicy na nowa (nie uzywana)
Ja kupilem do swojego colta chłodnice do GTI za 270zl czyli nie majatek a mam gwarancje i nowa chlodnice Koyo.
Mialem podobne problemy jak ty chodz moja chlodnica byla szczelna- silnik sie gotowal na wyzszych obrotach.
Okazalo sie ze chlodnica jest juz za mocno uszkodzona i jej sprwnosc spadla ponizej akceptowalnej. Po wymianie niestety okazalo sie ze dodatkowo mialem przedmuch na uszcelce do ukladu chlodzenia co powodowalo gotowanie sie ukladu przy wiekszych predkosciach.

Po wymianie uszczelki wszytko wrocilo do normy. Jesli boisz sie ze masz przedmuch na cylindrze wykrec swiece- bedziesz widzial czy ci sie cos dzieje.
Jesli zrobisz to na goracym silniku bedziesz slyszal czy plyn paruje do cylindra (u mnie w 1 cylindrze bylo az mokro)
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
Trusek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 17
Skąd: Bierzwnik k. Gorzowa Wlkp
Wysłany: 09-10-2009, 14:22   

Cytat:
Ja kupilem do swojego colta chłodnice do GTI za 270zl czyli nie majatek a mam gwarancje i nowa chlodnice Koyo.


Ja tez kupilem koyo za 280 z czego sie bardzo ciesze :)


Cytat:
Bedzie zle (i to tez niekoniecznie) jak:
1. Dlugo jezdziles na „gotujacym” silniku i go przegrzales.
2. Dolewales zimna wode na goracy silnik.
3. Zamiast jednego opakowania uszczelniacza, wsypales ich kilka.
4. Nie odpowietrzysz ukladu.


1. Wskaźnik temperatury nie przekroczyl 3/4 skali, wiec chyba bedzie ok
2. Na gorący silnik dolewalem cieplą wode, na poczatku dolewalem zimna, ale auto stalo jakies 15 min, wiec mysle ze tez nie bedzie problemu??
3.wsypalem 1 opakowanie, ktore nie pomoglo.. pozniej wsypalem 1/5 nowego opakowania ktore poskutkowalo choc na te 50 km
4. Uklad powinienem odpowietrzyc dobrze, bo juz kilka razy to robilem :)

Mimo wszystko zyje nadzieja ze wymiana wystarczy :) jesli nie to na bank bede pisal i bedziemy szukac przyczyny dalej :)

[ Dodano: 09-10-2009, 14:26 ]
A i dzwonilem do poprzedniego wlasciciela... Pompa wody byla wymieniana z rozrzadem jakies 4 miesiace temu :) wiec pompa raczej ok :)
_________________
Colt GLXi 1.6 16V '93 113 KM
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.