Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Komfort podróżowania - zawieszenie
Autor Wiadomość
MARIO 100 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 09'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 87
Skąd: kolo sacza nowego
Wysłany: 13-10-2009, 22:10   

Doradzicie mi mam zamiar zmienic sprezynki na nizsze na orginalnych amorkach,ma to sens :roll:zna ktos namiary na sklepy z takimi sprezynkami :?:
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-10-2009, 22:39   

MARIO 100 napisał/a:
Doradzicie mi mam zamiar zmienic sprezynki na nizsze na orginalnych amorkach,ma to sens :roll:zna ktos namiary na sklepy z takimi sprezynkami :?:

A nie lepiej zacząć od amorków? Potem dopiero sprężyny?
 
 
 
plbarti 
Forumowicz


Auto: Sportback&Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 87
Skąd: biegun zimna
Wysłany: 13-10-2009, 23:24   

jak z 16' zmienisz na 18' będzie twardziej , jak dalej będzie za miękko wtedy zawias modyfikuj moim zdaniem.
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-10-2009, 00:17   

MARIO 100, napisałeś o 2 rzeczach: że na zakrętach się "wygina" oraz że przy 160-170 nie prowadzi się pewnie. Przede wszystkim co dla ciebie oznacza, że nie prowadzi się pewnie. W zakrętach przy 160? Czy na normalnej drodze? Bo jak zmienisz na 18", to na kiepskiej nawierzchni będzie Ci się prowadził jeszcze mniej pewnie (jeżeli masz na myśli jazdę na wprost np. w koleinach). Zmiana zawiasu na twardy i kół na 18" spowoduje lepsze trzymanie w zakrętach (opona się mniej odkształca) ale na dziurach i koleinach będziesz musiał mocniej trzymać kierownicę.
Ja jeżdziłem na równym "torze" na 16" ale o niższym profilu (chyba 50) i było ok (zwłaszcza że podpompowałem) ale na "dojeździe" na trasie to była masakra. Jak zmieniłem opony z powrotem na moje (205/60) dopiero dało się spokojnie jechać...
 
 
el_diablo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 240
Skąd: Puławy
Wysłany: 14-10-2009, 07:56   

MARIO 100 napisał/a:
przy predkosci niedozwolonej w naszym kraju nieprowadzi sie go pewnie-czy to normalne?


Ale co masz na myśli? Utrzymywanie prostego toru jazdy przy wysokiej prędkości, koniczność uważnego kontrolowania położenia na pasie ruchu?
Wg mnie Lancer mógłby być trochę stabilniejszy przy wysokich prędkościach, ale nie na tyle, żeby powiedzieć, że prowadzi się niepewnie. Przejedź się dla porównania Nubirą ;) Ale fakt, jeździłem samochodami, które lepiej radzą sobie z prędkościami "autostradowymi".
_________________
Lancer Sportback 1.8 Invite CVT - od ponad 10 lat
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-10-2009, 12:44   

Trzeba było kupić Intense tam masz większe stabilizatory i od tego bym zaczął. Wymienić stabilizatory na te z Intense/Instyle. A potem pomyśleć nad niskoprofilowymi oponami na felgach 17 lub 18 cali. Na pewno BARDZO się zmieni prowadzenie w zakrętach (nie będzie kład się) a przy wyższych prędkościach (pod warunkiem dobrej nawierzchni) jak po stole pojedzie.
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-10-2009, 12:47   

W zakretach nie stwierdzilem kladzenia sie... przynajmniej u siebie... moze nie jezdze "wyczynowo", ale i tak wiekszosc zakretow przejezdza Lancerek szybciej niz inni...
co do jazdy z duza predkoscia, to Lancer nie lubi kolein... a poza nimi nie stwierdzilem nigdy zadnej niepewnosci... inna sprawa, ze mi lepiej sie prowadzi 1.5 z elektrycznym wspomaganiem niz 1.8 z hydraulicznym... mam lepsze czucie drogi i realcji auta na poruszenia kierownica...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


Ostatnio zmieniony przez mkm 15-10-2009, 00:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 14-10-2009, 13:09   

Lancer prowadzi się bardziej niż inni i to mi wystarczy. Nie lubi kolein prawdopodobnie ze w zględu na szerokość gum. W zakrętach wysoki profil, felga 16" , musi się przecież poddać, co daje lekkie wrażenie wyjeżdżania przodu na ciaśniejszym zakręcie. Do jazdy z większymi prędkościami zdecydowanie warto zadbać o ciśnienie w kołach, tak jak podaje to producent w tabeli na progu od strony kierowcy . Co do zawiasów tu http://stores.speedcorps..../Categories.bok , ew KYB.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
Ostatnio zmieniony przez mkm 15-10-2009, 00:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MARIO 100 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 09'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 87
Skąd: kolo sacza nowego
Wysłany: 14-10-2009, 19:28   

plbarti napisał/a:
jak z 16' zmienisz na 18' będzie twardziej , jak dalej będzie za miękko wtedy zawias modyfikuj moim zdaniem.
Naprzyklad 17'-215/50 bo na takie mysle zmienic,bo na nizsze niema mowy na naszych wspanialych drogach
 
 
plbarti 
Forumowicz


Auto: Sportback&Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 87
Skąd: biegun zimna
Wysłany: 14-10-2009, 19:46   

[/quote] Naprzyklad 17'-215/50 bo na takie mysle zmienic,bo na nizsze niema mowy na naszych wspanialych drogach[/quote]

jeżeli na 17 to ten rozmiar będzie OK. dopuszczalna różnica 2% nie jest przekroczona a dokładniej -0.87% na średnicy jest to -5.6mm teoretycznie przy 50km/h bedziesz miał 49.57km/h , ładne felgi do tego o odpowiednim ofsecie i gra.
ja żeby trochę te przechyły zmniejszyć do swojego invite'a dołożyłem rozpórkę ,bo fabrycznie jest w modelu wyżej, .
 
 
MARIO 100 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 09'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 87
Skąd: kolo sacza nowego
Wysłany: 14-10-2009, 20:24   

jaca71 napisał/a:
MARIO 100 napisał/a:
Doradzicie mi mam zamiar zmienic sprezynki na nizsze na orginalnych amorkach,ma to sens :roll:zna ktos namiary na sklepy z takimi sprezynkami :?:

A nie lepiej zacząć od amorków? Potem dopiero sprężyny?
sprezynki na nizsze i troche twardsze bo na orginalnych wyglada jak ;karoca;na stojaco mozna umys podwozie po zimie :)

[ Dodano: 14-10-2009, 20:32 ]
plbarti napisał/a:
Naprzyklad 17'-215/50 bo na takie mysle zmienic,bo na nizsze niema mowy na naszych wspanialych drogach[/quote]

jeżeli na 17 to ten rozmiar będzie OK. dopuszczalna różnica 2% nie jest przekroczona a dokładniej -0.87% na średnicy jest to -5.6mm teoretycznie przy 50km/h bedziesz miał 49.57km/h , ładne felgi do tego o odpowiednim ofsecie i gra.
ja żeby trochę te przechyły zmniejszyć do swojego invite'a dołożyłem rozpórkę ,bo fabrycznie jest w modelu wyżej, .[/quote]Mam na oku ladne odlewy MOMO S 5 dla mnie ok.
 
 
plbarti 
Forumowicz


Auto: Sportback&Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 87
Skąd: biegun zimna
Wysłany: 15-10-2009, 00:02   

rozpórki nie zamontowałem po to by zasuwać na prostej ,ale żeby delektować się zakrętami , nie szaleję na drogach , "modyfikowanie" samochodu ,kupowanie różnych dodatków do auta to taki mój nałóg. Może nie ma potrzeby wrzucania pasjonatów marki do jednego worka z szaleńcami drogowymi . To że samochód ma możliwości nie oznacza że korzystam z nich w codziennej jeździe.
PS. Jeszcze nie sprawdzałem prędkości maksymalnej i nawet nie planuje tego robić , lancer służy mi do podróżowania z rodziną i ma szybko wyprzedzić i wrócić do normalnej prędkości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.