Komfort podróżowania - zawieszenie |
Autor |
Wiadomość |
MARIO 100
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 09'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 87 Skąd: kolo sacza nowego
|
Wysłany: 13-10-2009, 22:10
|
|
|
Doradzicie mi mam zamiar zmienic sprezynki na nizsze na orginalnych amorkach,ma to sens :roll:zna ktos namiary na sklepy z takimi sprezynkami |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-10-2009, 22:39
|
|
|
MARIO 100 napisał/a: | Doradzicie mi mam zamiar zmienic sprezynki na nizsze na orginalnych amorkach,ma to sens :roll:zna ktos namiary na sklepy z takimi sprezynkami |
A nie lepiej zacząć od amorków? Potem dopiero sprężyny? |
|
|
|
 |
plbarti
Forumowicz

Auto: Sportback&Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 87 Skąd: biegun zimna
|
Wysłany: 13-10-2009, 23:24
|
|
|
jak z 16' zmienisz na 18' będzie twardziej , jak dalej będzie za miękko wtedy zawias modyfikuj moim zdaniem. |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-10-2009, 00:17
|
|
|
MARIO 100, napisałeś o 2 rzeczach: że na zakrętach się "wygina" oraz że przy 160-170 nie prowadzi się pewnie. Przede wszystkim co dla ciebie oznacza, że nie prowadzi się pewnie. W zakrętach przy 160? Czy na normalnej drodze? Bo jak zmienisz na 18", to na kiepskiej nawierzchni będzie Ci się prowadził jeszcze mniej pewnie (jeżeli masz na myśli jazdę na wprost np. w koleinach). Zmiana zawiasu na twardy i kół na 18" spowoduje lepsze trzymanie w zakrętach (opona się mniej odkształca) ale na dziurach i koleinach będziesz musiał mocniej trzymać kierownicę.
Ja jeżdziłem na równym "torze" na 16" ale o niższym profilu (chyba 50) i było ok (zwłaszcza że podpompowałem) ale na "dojeździe" na trasie to była masakra. Jak zmieniłem opony z powrotem na moje (205/60) dopiero dało się spokojnie jechać... |
|
|
|
 |
el_diablo
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Gru 2008 Posty: 240 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 14-10-2009, 07:56
|
|
|
MARIO 100 napisał/a: | przy predkosci niedozwolonej w naszym kraju nieprowadzi sie go pewnie-czy to normalne? |
Ale co masz na myśli? Utrzymywanie prostego toru jazdy przy wysokiej prędkości, koniczność uważnego kontrolowania położenia na pasie ruchu?
Wg mnie Lancer mógłby być trochę stabilniejszy przy wysokich prędkościach, ale nie na tyle, żeby powiedzieć, że prowadzi się niepewnie. Przejedź się dla porównania Nubirą Ale fakt, jeździłem samochodami, które lepiej radzą sobie z prędkościami "autostradowymi". |
_________________ Lancer Sportback 1.8 Invite CVT - od ponad 10 lat |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-10-2009, 12:44
|
|
|
Trzeba było kupić Intense tam masz większe stabilizatory i od tego bym zaczął. Wymienić stabilizatory na te z Intense/Instyle. A potem pomyśleć nad niskoprofilowymi oponami na felgach 17 lub 18 cali. Na pewno BARDZO się zmieni prowadzenie w zakrętach (nie będzie kład się) a przy wyższych prędkościach (pod warunkiem dobrej nawierzchni) jak po stole pojedzie. |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-10-2009, 12:47
|
|
|
W zakretach nie stwierdzilem kladzenia sie... przynajmniej u siebie... moze nie jezdze "wyczynowo", ale i tak wiekszosc zakretow przejezdza Lancerek szybciej niz inni...
co do jazdy z duza predkoscia, to Lancer nie lubi kolein... a poza nimi nie stwierdzilem nigdy zadnej niepewnosci... inna sprawa, ze mi lepiej sie prowadzi 1.5 z elektrycznym wspomaganiem niz 1.8 z hydraulicznym... mam lepsze czucie drogi i realcji auta na poruszenia kierownica... |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
Ostatnio zmieniony przez mkm 15-10-2009, 00:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 14-10-2009, 13:09
|
|
|
Lancer prowadzi się bardziej niż inni i to mi wystarczy. Nie lubi kolein prawdopodobnie ze w zględu na szerokość gum. W zakrętach wysoki profil, felga 16" , musi się przecież poddać, co daje lekkie wrażenie wyjeżdżania przodu na ciaśniejszym zakręcie. Do jazdy z większymi prędkościami zdecydowanie warto zadbać o ciśnienie w kołach, tak jak podaje to producent w tabeli na progu od strony kierowcy . Co do zawiasów tu http://stores.speedcorps..../Categories.bok , ew KYB. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
Ostatnio zmieniony przez mkm 15-10-2009, 00:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MARIO 100
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 09'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 87 Skąd: kolo sacza nowego
|
Wysłany: 14-10-2009, 19:28
|
|
|
plbarti napisał/a: | jak z 16' zmienisz na 18' będzie twardziej , jak dalej będzie za miękko wtedy zawias modyfikuj moim zdaniem. | Naprzyklad 17'-215/50 bo na takie mysle zmienic,bo na nizsze niema mowy na naszych wspanialych drogach |
|
|
|
 |
plbarti
Forumowicz

Auto: Sportback&Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 87 Skąd: biegun zimna
|
Wysłany: 14-10-2009, 19:46
|
|
|
[/quote] Naprzyklad 17'-215/50 bo na takie mysle zmienic,bo na nizsze niema mowy na naszych wspanialych drogach[/quote]
jeżeli na 17 to ten rozmiar będzie OK. dopuszczalna różnica 2% nie jest przekroczona a dokładniej -0.87% na średnicy jest to -5.6mm teoretycznie przy 50km/h bedziesz miał 49.57km/h , ładne felgi do tego o odpowiednim ofsecie i gra.
ja żeby trochę te przechyły zmniejszyć do swojego invite'a dołożyłem rozpórkę ,bo fabrycznie jest w modelu wyżej, . |
|
|
|
 |
MARIO 100
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 09'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 87 Skąd: kolo sacza nowego
|
Wysłany: 14-10-2009, 20:24
|
|
|
jaca71 napisał/a: | MARIO 100 napisał/a: | Doradzicie mi mam zamiar zmienic sprezynki na nizsze na orginalnych amorkach,ma to sens :roll:zna ktos namiary na sklepy z takimi sprezynkami |
A nie lepiej zacząć od amorków? Potem dopiero sprężyny? | sprezynki na nizsze i troche twardsze bo na orginalnych wyglada jak ;karoca;na stojaco mozna umys podwozie po zimie
[ Dodano: 14-10-2009, 20:32 ]
Naprzyklad 17'-215/50 bo na takie mysle zmienic,bo na nizsze niema mowy na naszych wspanialych drogach[/quote]
jeżeli na 17 to ten rozmiar będzie OK. dopuszczalna różnica 2% nie jest przekroczona a dokładniej -0.87% na średnicy jest to -5.6mm teoretycznie przy 50km/h bedziesz miał 49.57km/h , ładne felgi do tego o odpowiednim ofsecie i gra.
ja żeby trochę te przechyły zmniejszyć do swojego invite'a dołożyłem rozpórkę ,bo fabrycznie jest w modelu wyżej, .[/quote]Mam na oku ladne odlewy MOMO S 5 dla mnie ok. |
|
|
|
 |
plbarti
Forumowicz

Auto: Sportback&Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 87 Skąd: biegun zimna
|
Wysłany: 15-10-2009, 00:02
|
|
|
rozpórki nie zamontowałem po to by zasuwać na prostej ,ale żeby delektować się zakrętami , nie szaleję na drogach , "modyfikowanie" samochodu ,kupowanie różnych dodatków do auta to taki mój nałóg. Może nie ma potrzeby wrzucania pasjonatów marki do jednego worka z szaleńcami drogowymi . To że samochód ma możliwości nie oznacza że korzystam z nich w codziennej jeździe.
PS. Jeszcze nie sprawdzałem prędkości maksymalnej i nawet nie planuje tego robić , lancer służy mi do podróżowania z rodziną i ma szybko wyprzedzić i wrócić do normalnej prędkości. |
|
|
|
 |
|