| 
		Przerobka hamulcow tyl | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 qattro18  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: E32A 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 58 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-10-2009, 20:29   Przerobka hamulcow tyl
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | mam dawce E33 z hamulcami tarczowymi,czy mozna je zaadaptowac do mego E32?co musze przelozyc? i czy to wogole ma sens?dziekuje za kazda sugestie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dvl  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: mitsubishi galant 2.0 DOHC 91r 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 13 Skąd: kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-10-2009, 13:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Myslałem kiedyś nad tym w moim poprzednim galu kiedy sie okazało ze dawca jest lepszy od obecnego. Zamierzałem przełozyc wszystko razem z belką - wydawało mi sie ze to najlepszy sposób. Nie wiem tylko czy pompka jest taka sama i czy daje podobne cisnienie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bartek  		  
		 
         Mitsumaniak friendly admin
  
  
                  Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-10-2009, 06:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie ma sensu - wybierając budę dla swojego GTi - szukałem E32 ze zwględu na sporo lepsze hamulce z tyłu. Ręczny przy tarczach praktycznie nie występuje (wystarcza, żeby przejść badania techniczne, ale do niczego więcej się nie nadaje) | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
MITSUMANIAK Bartek
 
 
Outlander III '14
 
Galant 1600 L '82
 
Legnum VR-4 '99
 
Space Star '14
 
Space Wagon '99 V6 - 24    sprzedany   
 
 
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 qattro18  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: E32A 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 58 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-10-2009, 08:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dzieki za wyleczenie mnie z tego pomyslu ! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 siudii  		  
		 
         Mitsumaniak 01221/KMM
  
  
                  Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-10-2009, 13:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bartek napisał/a: | 	 		  | Ręczny przy tarczach praktycznie nie występuje | 	  
 
Będę polemizował. 
 
Mam z tyłu już dość mocno zużyte hamulce i nie ma problemu z zatrzaśnięciem tylnych kół przy pomocy ręcznego. Przegląd przechodzi oczywiście bez żadnych zastrzeżeń odnośnie hamulców. Podczas jazdy też nigdy żadnych problemów ani spadków skuteczności hamowania nie było. 
 
Zawsze w samochodach miałem problemy z bębnami z tyłu, więc moja ocena może jest trochę mało obiektywna. 
 
Jak mnie pamięć nie myli to wszystkie mocniejsze Galanty od e33a przez wszystkie GTI, e38-39a na VR4 kończąc miały tarcze z tyłu więc widocznie według konstruktorów były skuteczniejsze. | 
             
						
				_________________ Mój Galant
 
Moja strona o Galancie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 qattro18  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: E32A 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 58 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-10-2009, 18:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | I mnie sie tak wydawalo a ze stoje przed koniecznoscia remontu hamulcow tylu wiec wpadlem na pomysl wymiany na tarczowe lecz na forum spotkalem sie z niepochlebnymi opiniami o tarczach tylnych w galu i stad moj post - czy wymieniac czy nie? jak na razie jeden glos za a jeden przeciw a brak wypowiedzi czy to sie uda ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-10-2009, 07:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Bartek ma racje co do bebnow i tarcz w E3x. Szczegolnie reczny w przypadku bebnow jest rewelacyjny! Naprawde przynajmniej 2x mocniejszy.
 
A zaniedbane tarcze (co jest naprawde latwe - wystarczy spojrzec jak wygladaja tarcze w wiekszosci E3x z tylu - wiekszosc pordzewiala i hamuje jakies 30% ich powierzchni) sa trudniejsze w naprawie niz zaniedbane bebny (tzn. w zaniedbanych bebnach nic sie nie dzieje). | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 qattro18  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: E32A 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 58 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-10-2009, 19:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | 2:1 dla bebnow - zostaja ze mna! dzieki za zainteresowanie ! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Serek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Grand Voyager Limited AWD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-10-2009, 14:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zgadzam się z opinią o kiepskim tyle na tarczach. Bębny zdecydowanie sluteczniejsze i tańsze w eksploatacji. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mitsu_pl  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Subaru Forester 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-10-2009, 00:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ale za to tarcze są prostsze w obsłudze    Jak sobie pomyśle, że mam wymieniać szczęki wraz z zestawem naprawczym to aż krew we mnie wrze! Wymieniając klocuszki, robisz"pyk pyk" i problem z głowy    | 
             
						
				_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
 
Subaru Forester SF - 1999r.
 
Subaru Outback BI - 2005r.
 
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-10-2009, 06:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               tydzien temu dokladnie wymienialem szczeki w Colcie i na 1 kolo jakies 45 minut - od wyjecia podnosnika do dociagniecia nakretek w kole
 
fakt, ze to duzo dluzej niz tylne klocki, ale w Colcie mam jeszcze stary system mocowania szczek - zamiast 3 sprezyn mam blaszki, druty i pelno innych smieci   , wiec normalne szczeki jeszcze szybciej sie wymienia
 
no i przyznam, ze po 300 000 km szczeki byly zuzyte mniej wiecej w polowie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Serek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Grand Voyager Limited AWD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-10-2009, 14:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | mitsu_pl napisał/a: | 	 		  ale za to tarcze są prostsze w obsłudze    Jak sobie pomyśle, że mam wymieniać szczęki wraz z zestawem naprawczym to aż krew we mnie wrze! Wymieniając klocuszki, robisz"pyk pyk" i problem z głowy    | 	  
 
 
Nikt tu nie mówi o klocuszkach. Tylne zaciski na prowadnicy tłoczka (system hamulca ręcznego) zachodzą syfem, gumki pękają. Rozbieranie tego bez narzędzi trwa znacznie dłużej niż rozebranie bębna. Jedynie sam system jest prosty w oparciu o sprężynę, gwint, ... | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-10-2009, 15:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no wlasnie - Seweryn poruszyl dobra kwestie recznego, ktory tez jest zrealizowany na mini-bebnie wewnatrz tarczy i tez ma szczeki i to dosc skomplikowane
 
ponadto tych szczek nie widzialem jako zamiennikow, wiec pozostaja drogie oryginaly
 
(na szczescie - dopoki ktos nie krzysta z recznego podczas jazdy - to sie nie zuzywaja   ) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Serek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Grand Voyager Limited AWD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-10-2009, 09:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Krzyżak, na myśli masz system z modeli EAx ? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-10-2009, 10:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Serek napisał/a: | 	 		  | Krzyżak, na myśli masz system z modeli EAx ? | 	  
 
a w E3x tarczobebny na tyl nie sa stosowane? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |