[CJxA] Piszczenie przy skręcie |
Autor |
Wiadomość |
k777
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3, 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-06-2009, 19:35 [CJxA] Piszczenie przy skręcie
|
|
|
Witam,
Mam maly problem z piszczeniem przedniego koła. Jakieś 5 tys km temu wymieniłem klocki i tarcze. Teraz na rozgrzanych hamulcach podczas skrętu (tylko w prawo) słychać piszczenie- jakby tarcie metal-metal. Bardzo rzadko podobne piszczenie wydobywa się podczas hamowania.
Co może być powodem?i ewentualnie jak usunąć przyczynę?
Czy z powodu tego piszczenia felgi mogą być mocno nagrzane? po jeździe w trasie gdzie nie hamuje się często wydaje mi się dość dziwne, że felgi są tak ciepłe.
Pozdrawiam i z góry dzięki za wskazówki |
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 18-11-2009, 18:22, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
vtec
Forumowicz Motoamator

Auto: Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-06-2009, 21:17
|
|
|
moze lozysko? kto wie....podjedz na stacje diagnostyczna najlpeiej. |
|
|
|
 |
Kaleid
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Lip 2006 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-06-2009, 23:59
|
|
|
Jakie łożysko? To piszczy klocek hamulcowy. Najprawdopodobniej jeden zacisk czasami nie odbija do końca. Zdemontować zacisk i przeczyścić prowadnicę. |
_________________ Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu. |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-06-2009, 00:02
|
|
|
Kaleid napisał/a: | Jakie łożysko? To piszczy klocek hamulcowy. Najprawdopodobniej jeden zacisk czasami nie odbija do końca. |
I zapewne stąd
k777 napisał/a: | felgi mogą być mocno nagrzane |
|
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
k777
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3, 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-06-2009, 09:00
|
|
|
Wielkie dzięki za odpowiedź. W tym tygodniu się za to zabiore. Podpowiedzcie proszę jeszcze tylko czy te prowadnice po wyczyszczeniu powinienem czyms nasmarowac, jesli tak to jakim smarem najlepiej? |
|
|
|
 |
Kaleid
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Lip 2006 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-06-2009, 11:36
|
|
|
Wydmuchaj syf sprężonym powietrzem, a "twardszy" brud (jeśli będzie) przeczyść benzyną ekstrakcyjną. Prowadnicę przesmaruj smarem odpornym na wysokie temperatury (np ceramicznym). |
_________________ Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-06-2009, 12:31
|
|
|
Kaleid napisał/a: | Prowadnicę przesmaruj smarem odpornym na wysokie temperatury (np ceramicznym). |
prowadnice hamulcow smaruje sie smarem miedzianym |
|
|
|
 |
andrewbb [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2009, 20:26
|
|
|
k777 napisał/a: | Wielkie dzięki za odpowiedź. W tym tygodniu się za to zabiore. Podpowiedzcie proszę jeszcze tylko czy te prowadnice po wyczyszczeniu powinienem czyms nasmarowac, jesli tak to jakim smarem najlepiej? |
hejka, i jak się potoczyła sprawa tego piszczenia? u mnie jest właśnie to samo, piszczy przy skręcaniu w prawo i przestaje jak wciskam hamulec . |
|
|
|
 |
cadavar
Mitsumaniak
Auto: COLT 1.3 GL 97 4G13/CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 32 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 14-10-2009, 22:56
|
|
|
mam podobny problem tylko u mnie pojawia się to w czasie opadów śniegu lub deszczu. Wydaję mi się, że piszczenie dochodzi z okolic przedniego koła od strony pasażera. Nie jest wina chyba dźwięk pasków klinowych, były wymieniane miesiąc temu, ale tę dolegliwość zauważyłem podczas deszczu i to dopiero teraz (wczoraj i dzisiaj-obfite opady deszczu). Macie jakiś pomysł co to może być? |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-10-2009, 23:36
|
|
|
cadavar, jesteś pewny, że to na pewno z tyłu są te dźwięki
Bo dziwne dźwięki w trakcie deszczu to tył lubi wydawać i jest to niestety norma w CJ0. Aczkolwiek dość hmmm dziwna. |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
Qbatcz
Mitsumaniak life is good!!

Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 136 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 14-10-2009, 23:37
|
|
|
cadavar, paski były wymieniane miesiąc temu... więc naciągnij je bardziej... ja też muszę bo mi się zaczęły ślizgać... pogoda raczej nie ma wpływu na piszczenie hamulców bo przy hamowaniu temperatura sprawia że są suche.. ale mogę się mylić |
_________________ jak mogę to pomogę.. jak nie.. to nie
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
cadavar
Mitsumaniak
Auto: COLT 1.3 GL 97 4G13/CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 32 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 15-10-2009, 07:26
|
|
|
Raczej te piszczenie występuję z przodu i jest to dzwięk taki jak przyślizganiu pasków, ale udalo mi się zaobserwować to tylko podczas deszczu. Postaram się poobserwować, ale występuję to rzadko. Jeżeli z tyłu to dzwięk też jest piszczący? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-10-2009, 12:32
|
|
|
cadavar napisał/a: | piszczenie występuję z przodu i jest to dzwięk taki jak przyślizganiu pasków | To je naciągnij, bo napewno sa luźne. cadavar napisał/a: | Jeżeli z tyłu to dzwięk też jest piszczący? | Nie. Typowo "stukający" |
|
|
|
 |
cadavar
Mitsumaniak
Auto: COLT 1.3 GL 97 4G13/CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 32 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 15-10-2009, 14:15
|
|
|
Więc to raczej pasek, widocznie trzeba go naciągnąć. Wyczytałem gdzieś, że ten pisk może być spowodowany np. dużą wilgotnością (tak jak w moim przypadku) i stosuję się np. WD40? Co tym myślicie? Druga sprawa to wymiana płynu chłodniczego. Chcę spuścić stary płyn, gdzie szukać korków? Z instrukcji serwisowej wynika, że jeden znajduję się na dole chłodnicy, a drugi na dole bloku silnika. Czy po opróżnieniu trzeba odpowietrzać ten układ?Nie wiem co jest wlane do chłodnicy, a nie chcę się w zimę niemile rozczarować |
|
|
|
 |
k777
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3, 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-10-2009, 20:35
|
|
|
mi na pewno piszczały blaszki trzymające klocki. dość mocno starte juz nawet były. wszytsko wyczyściłem i przesmarowałem- działa jak należy:) |
|
|
|
 |
|