[Cari 1.9TD] Carisma 1.9 TD - pytanie o silnik |
Autor |
Wiadomość |
Pelpus
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9TD 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2009 Posty: 3 Skąd: Sławsk
|
Wysłany: 15-10-2009, 22:32 [Cari 1.9TD] Carisma 1.9 TD - pytanie o silnik
|
|
|
Witam wszystkich Mitsumaniaków
Mam pytanko odnośnie silnika Carismy 1.9TD.
W tym modelu jest silnik Renault czy ktoś wie może w jakich modelach Renault były one montowane?
Będę wdzięczny za pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez glina 22-01-2013, 08:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
|
|
|
 |
Pelpus
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9TD 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2009 Posty: 3 Skąd: Sławsk
|
Wysłany: 16-10-2009, 01:58
|
|
|
Sorki ale nie ma tam nic poza piszczącymi klockami i paroma innymi usterkami które się trafiają w tym modelu. |
|
|
|
 |
maciej_edi
Mitsumaniak

Auto: LANCER CS "06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 82 Skąd: siedlce
|
Wysłany: 16-10-2009, 07:24
|
|
|
1.9td F8QT siedział w poczciwej 19-stce chyba w megance i volvo s/v 40 |
_________________ Lancer Invite+ CS3W 2006 1,6 z Grafix-u
Carisma 2000 1,9TD - klekocik sprzedany
 |
|
|
|
 |
pamar
Mitsumaniak Kainamustim

Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 4173 Skąd: Andrespol/Radków
|
|
|
|
 |
Pelpus
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9TD 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2009 Posty: 3 Skąd: Sławsk
|
Wysłany: 18-10-2009, 13:48
|
|
|
Dzięki za pomoc. Już wiem wszystko co potrzebowałem.
Pytałem o te silniki bo poszukiwałem czujnika prędkości, ale okazało się, że te od "renuwek" nie bardzo się nadają. Niby z wyglądu te same(gabaryty te same) ale generują trochę inny sygnał bo po włożeniu do Carismy prędkościomierz pokazuje znacznie większą szybkość. Mam już namiary na taki czujnik bezpośrednio od Carismy także po zamianie mam nadzieję, że wszystko wróci do normy. |
|
|
|
 |
miszka1
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2009 Posty: 1 Skąd: bialystok
|
Wysłany: 09-11-2009, 13:11
|
|
|
jak drogi jest ten czujnik
[ Dodano: 09-11-2009, 13:42 ]
mam problem jak jest zimy silnik to bardzo zle palila jak odpali to ledwo i puszca ostra hmure dymu czarnego wymienilem swiece to odpalila ale nie miala takiej mocy co zawsze odpowietrzylem i niechce odpali a ktos ma moze zdjecie przewodow do wtryskiwaczy car 1.9z silnikiem od renauta |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 09-11-2009, 14:11
|
|
|
Zacznij od czytania błędów opis w dziale faq bo może czujnik padł.
w sumie każdą naprawę tak się zaczyna w silnikach z ecu.
Co do mocy to obstawiał bym jakoś paliwa czy nie zalałeś np letniego diesla przy niskich temperaturach wytrąca się parafina .
Nie wiem czy jest grzałka w baku a jak jest czy działa.
Sprawdź egr jak dobrze pamiętam na zimnym załącza się wcześniej i może się zacina. |
|
|
|
 |
goblin_85
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 TD, Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 37 Skąd: GD
|
Wysłany: 15-03-2010, 12:29
|
|
|
Witam, mam podobny problem z silnikiem TD . Kupilem nowe swiece (Denso) i problem nie zniknal. Rano zawsze jak odpalam to bardzo ciezko mu to idzie. Świece dzialaja, zwykle jakies 14 sekund sie rozgrzewaja. Jak silnik się nagrzeje to nie ma problemow ani z odpalaniem ani z jazda. Zawsze leje BP Diesel Ultimate. Co moze sie dziac?
Mam jeszcze poboczne pytanie: jestem po wymianie uszczelki pod glowica, rozrzadu, paska klinowego, swiec etc. Po odebraniu autka od mechanika zauwazylem ze pali mi wiecej niz przez remontem- co moze byc przyczyna? pali 1-1,5 litra ropy wiecej
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
LEWY
Mitsumaniak

Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 516 Skąd: Prabuty/Gdynia
|
Wysłany: 15-03-2010, 12:47
|
|
|
nie osądzam mechanika ale może źle złożył ten rozrząd i stąd problemy z odpalaniem i zwiększone spalanie,
u mnie było podobno 2tysiące znaków porobionych na rolkach, może Masz ten sam problem że mechanik pomylił się o ząbek. |
_________________
 |
|
|
|
 |
goblin_85
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 TD, Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 37 Skąd: GD
|
Wysłany: 15-03-2010, 12:55
|
|
|
Dzięki za odpowiedź, mam nadzieję że to tylko to a nie coś większego.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 13:17
|
|
|
goblin_85, sprawdź czy się znaki zgadzają na rozrządzie, być może jest źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu i stąd problemy z rozruchem... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 16-03-2010, 18:18
|
|
|
kąt wyprzedzenia zapłonu to jest w silniku benzynowym
w silniku diesla jest to kąt wyprzedzenia wtrysku
w przypadku naszych miśków można nazwać statyczny kąt wtrysku.
Obowiązkowo się to sprawdza w każdej ingerencji w pasek rozrządu. |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 18:22
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | w silniku diesla jest to kąt wyprzedzenia wtrysku | przepraszam omyłkowo wpisałem "zapłonu"
Pozdrawiam. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
goblin_85
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 TD, Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 37 Skąd: GD
|
Wysłany: 17-03-2010, 09:49
|
|
|
byłem w zeszłym tygodniu u mechanika, przedmuchal uklad chlodzacy i auto grzalo w srodku jak szalone:P
Jeżeli chodzi o utrudnienia z porannym odpalaniem- był to źle ustawiony kąt wstrysku. Dodatkowo okazalo sie ze swiece sa do wymiany, bo wogole nie grzeja (byly pokryte czarnym osadem). Dziwi mnie fakt ze tak szybko mogly sie popsuc (zalozylem je niespelna miesiac temu, myslalem ze firma Denso jednak dluzej wytrzyma). |
|
|
|
 |
|