| przegub zewnetrzny | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | mikall0   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Cari 1,9 DID 102KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Maj 2009
 Posty: 121
 Skąd: Budzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2009, 16:37   przegub zewnetrzny |   
 |  
               | 
 |  
               | Moj mechanik powiedzial ze mam do wymiany przegub zewnetrzny. Cena jaka mi powiedzieli w sklepie... 400zl.popatrzylem na necie i mniej jak 350 nigdzie nie ma. Czy ktos kiedys dzialal w tym temacie i moze cos doradzic? Obdzwonilem troche sklepow polecanych ale nie wszedzie odbieraja ze wzdledu na godzine. Czy przegub ma rozroznienie na prawy i lewy? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mario mario   Mitsumaniak
 
 Auto: galant elegance combi 2,5 B
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 24 razy
 Dołączył: 12 Kwi 2009
 Posty: 727
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2009, 18:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak mechanik tak powiedział to znaczy, ze się chłop na tym zna, a może zapytaj o szczegóły i na jakiej podstawie stwierdził, że to przegub wewnętrzny. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mikall0   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Cari 1,9 DID 102KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Maj 2009
 Posty: 121
 Skąd: Budzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2009, 20:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | A za co odpowiada przegub zewnetrzny? Moglby ktos wytlumaczyc na chlopski rozum? CZy po wymianie tej czesci zmieni sie zbieznosc? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | przemekx303   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma GDI 98r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 20 Lip 2009
 Posty: 349
 Skąd: Chełm
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2009, 20:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | zbieżność na 100% ci się nie zmieni ,a przegub odpowiada z przekazywanie momentu(napędu) z pólosi na Koła czyli jak się rozleci to nigdzie nie pojedziesz , a najlepsza metoda na sprawdzenie czy sie przegub rozlatuje to skręć koła na maksa i rusz dynamicznie jak zaczną stukać, tyrkotać to do zmiany ,a jak nic nie słychać to zostawić nie ruszać chyba że guma osłaniająca (manszeta) jest pęknięta to wymień samą gumę bo pożniej przegub szlag ci trafi |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kubaaaa   Nowy Forumowicz
 
 Auto: carisma DiD '03
 Dołączył: 21 Sty 2009
 Posty: 9
 Skąd: slask
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2009, 20:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdz w intercarsie powinienes tam znalez przegub zewnetrzny spokojnie za ok150zl. pozdro
 |  
				| _________________ Diesel Power
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mikall0   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Cari 1,9 DID 102KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Maj 2009
 Posty: 121
 Skąd: Budzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-10-2009, 18:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | szukalem i nie znalazlem w tej cenie. Moze tobie chodzi o przegub do cari przed liftem to sie zgodze na ta cene. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JackD [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-10-2009, 22:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | a ja bym poszukał na alledrogo całej półoski. Co oryginał to oryginał. Dobrać zamiennik to czasem sztuka. POzdr.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Colto [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-10-2009, 11:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | mikall0 cena którą podałeś jest jak najbardziej prawidłowa. Ciesz się że jest zamiennik - do niedawna trzeba było kupować całe półośki, wtedy dopiero cena jest z kosmosu.
 Nie kombinuj z przegubami z Allegro, niektóre Cari mają zmodyfikowane półosie są one grubsze o kilka mm i możesz nie trafić na odpowiedni przegub.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bart1924   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 25 Paź 2008
 Posty: 199
 Skąd: Suchedniów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-10-2009, 16:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie nie będę otwieral nowego tematu, wiec sprawa wygląda następująco: gdy jadę po nierównościach i zacznę skręcać slychać stuki z przodu, dzieje się tak tylko jeżeli skręcam , dodam, że na równej powierzchni stuki nie występują, czy to mogą być przeguby? Od czego zacząć sprawdzanie?
 |  
				| _________________ Moja Carisma II - sprzedana
 Alfons 147 JTD 16V
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kmer   Mitsumaniak
 Arek
 
  
 Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 37 razy
 Dołączył: 29 Cze 2008
 Posty: 921
 Skąd: Jawor
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-10-2009, 16:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | bart1924, to są przeguby,właśnie tak zaczynają stukać jak są zużyte. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bart1924   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 25 Paź 2008
 Posty: 199
 Skąd: Suchedniów
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | przemekx303   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma GDI 98r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 20 Lip 2009
 Posty: 349
 Skąd: Chełm
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-10-2009, 20:52 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bart1924 napisał/a: |  	  | Panowie nie będę otwieral nowego tematu, wiec sprawa wygląda następująco: gdy jadę po nierównościach i zacznę skręcać slychać stuki z przodu, dzieje się tak tylko jeżeli skręcam , dodam, że na równej powierzchni stuki nie występują, czy to mogą być przeguby? Od czego zacząć sprawdzanie?
 | 
 
 nie ważne czy równa nawierzchnia czy nie , jeżeli przegub rozbity to będzie go słychać na każdej drodze, jeśli go nie słychać na równej to może to nie przegub, sprawdź może gumy(poduszki) drążka stabilizacyjnego. Jak chcesz spr. stan przegubów to zrób tak jak napisałem wczesniej i zwykle to się objawia podczas ruszania i pierwszego przyspiszania  na jedynce i dwójce nigdy zazwyczaj w czasie normalnej już jazdy , a odgłos to takie tyrkotanie , najczęściej jak skręcasz w prawo to przegub prawy i odwrotnie
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bart1924   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 25 Paź 2008
 Posty: 199
 Skąd: Suchedniów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-10-2009, 21:27 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | przemekx303 napisał/a: |  	  | nie ważne czy równa nawierzchnia czy nie , jeżeli przegub rozbity to będzie go słychać na każdej drodze, jeśli go nie słychać na równej to może to nie przegub, sprawdź może gumy(poduszki) drążka stabilizacyjnego. Jak chcesz spr. stan przegubów to zrób tak jak napisałem wczesniej i zwykle to się objawia podczas ruszania i pierwszego przyspiszania na jedynce i dwójce nigdy zazwyczaj w czasie normalnej już jazdy , a odgłos to takie tyrkotanie , najczęściej jak skręcasz w prawo to przegub prawy i odwrotnie | 
 
 ok, w takim razie jutro zabieram się za sprawdzanie i napszę co jest grane, pozdrawiam serdecznie!
 |  
				| _________________ Moja Carisma II - sprzedana
 Alfons 147 JTD 16V
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | przemekx303   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma GDI 98r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 20 Lip 2009
 Posty: 349
 Skąd: Chełm
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-10-2009, 21:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | najczęstsze przyczyny rozlatującego przegubu to albo uszkodzona gumowa osłona przegubu lub częste boksowanie na skręconych kołach |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kris80   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 11 Sie 2007
 Posty: 727
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-02-2011, 22:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Powiedzcie mi jeszcze jedno, czy jak zaczyna byc czasem słyszalny przegub to wyjęcie go wymycie i ponowne złożenie z nasmarowaniem cos pomoże. Może na nim juz nie ma smaru i czasem tyka? Czy to juz definitywnie oznaka że przegub do wymiany? Dodam jeszcze że jak skręcę koła w prawo to stuki są z lewej strony a nie tak jak piszecie że powiny być z prawej. |  
				| _________________ Tylko Mitsu
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |