przegub zewnetrzny |
Autor |
Wiadomość |
mikall0
Mitsumaniak

Auto: Cari 1,9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 121 Skąd: Budzów
|
Wysłany: 16-10-2009, 17:37 przegub zewnetrzny
|
|
|
Moj mechanik powiedzial ze mam do wymiany przegub zewnetrzny. Cena jaka mi powiedzieli w sklepie... 400zl.popatrzylem na necie i mniej jak 350 nigdzie nie ma. Czy ktos kiedys dzialal w tym temacie i moze cos doradzic? Obdzwonilem troche sklepow polecanych ale nie wszedzie odbieraja ze wzdledu na godzine. Czy przegub ma rozroznienie na prawy i lewy? |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 16-10-2009, 19:23
|
|
|
Jak mechanik tak powiedział to znaczy, ze się chłop na tym zna, a może zapytaj o szczegóły i na jakiej podstawie stwierdził, że to przegub wewnętrzny. |
|
|
|
 |
mikall0
Mitsumaniak

Auto: Cari 1,9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 121 Skąd: Budzów
|
Wysłany: 16-10-2009, 21:19
|
|
|
A za co odpowiada przegub zewnetrzny? Moglby ktos wytlumaczyc na chlopski rozum? CZy po wymianie tej czesci zmieni sie zbieznosc? |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 16-10-2009, 21:25
|
|
|
zbieżność na 100% ci się nie zmieni ,a przegub odpowiada z przekazywanie momentu(napędu) z pólosi na Koła czyli jak się rozleci to nigdzie nie pojedziesz , a najlepsza metoda na sprawdzenie czy sie przegub rozlatuje to skręć koła na maksa i rusz dynamicznie jak zaczną stukać, tyrkotać to do zmiany ,a jak nic nie słychać to zostawić nie ruszać chyba że guma osłaniająca (manszeta) jest pęknięta to wymień samą gumę bo pożniej przegub szlag ci trafi |
_________________
 |
|
|
|
 |
kubaaaa
Nowy Forumowicz
Auto: carisma DiD '03
Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 9 Skąd: slask
|
Wysłany: 16-10-2009, 21:37
|
|
|
Sprawdz w intercarsie powinienes tam znalez przegub zewnetrzny spokojnie za ok150zl.
pozdro |
_________________ Diesel Power |
|
|
|
 |
mikall0
Mitsumaniak

Auto: Cari 1,9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 121 Skąd: Budzów
|
Wysłany: 18-10-2009, 19:56
|
|
|
szukalem i nie znalazlem w tej cenie. Moze tobie chodzi o przegub do cari przed liftem to sie zgodze na ta cene. |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2009, 23:23
|
|
|
a ja bym poszukał na alledrogo całej półoski. Co oryginał to oryginał. Dobrać zamiennik to czasem sztuka.
POzdr. |
|
|
|
 |
Colto [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2009, 12:50
|
|
|
mikall0 cena którą podałeś jest jak najbardziej prawidłowa.
Ciesz się że jest zamiennik - do niedawna trzeba było kupować całe półośki, wtedy dopiero cena jest z kosmosu.
Nie kombinuj z przegubami z Allegro, niektóre Cari mają zmodyfikowane półosie są one grubsze o kilka mm i możesz nie trafić na odpowiedni przegub. |
|
|
|
 |
bart1924
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 199 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: 19-10-2009, 17:37
|
|
|
Panowie nie będę otwieral nowego tematu, wiec sprawa wygląda następująco:
gdy jadę po nierównościach i zacznę skręcać slychać stuki z przodu, dzieje się tak tylko jeżeli skręcam , dodam, że na równej powierzchni stuki nie występują, czy to mogą być przeguby? Od czego zacząć sprawdzanie? |
_________________ Moja Carisma II - sprzedana
Alfons 147 JTD 16V
 |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 19-10-2009, 17:47
|
|
|
bart1924, to są przeguby,właśnie tak zaczynają stukać jak są zużyte. |
|
|
|
 |
bart1924
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 199 Skąd: Suchedniów
|
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 19-10-2009, 21:52
|
|
|
bart1924 napisał/a: | Panowie nie będę otwieral nowego tematu, wiec sprawa wygląda następująco:
gdy jadę po nierównościach i zacznę skręcać slychać stuki z przodu, dzieje się tak tylko jeżeli skręcam , dodam, że na równej powierzchni stuki nie występują, czy to mogą być przeguby? Od czego zacząć sprawdzanie? |
nie ważne czy równa nawierzchnia czy nie , jeżeli przegub rozbity to będzie go słychać na każdej drodze, jeśli go nie słychać na równej to może to nie przegub, sprawdź może gumy(poduszki) drążka stabilizacyjnego. Jak chcesz spr. stan przegubów to zrób tak jak napisałem wczesniej i zwykle to się objawia podczas ruszania i pierwszego przyspiszania na jedynce i dwójce nigdy zazwyczaj w czasie normalnej już jazdy , a odgłos to takie tyrkotanie , najczęściej jak skręcasz w prawo to przegub prawy i odwrotnie |
_________________
 |
|
|
|
 |
bart1924
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 199 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: 19-10-2009, 22:27
|
|
|
przemekx303 napisał/a: | nie ważne czy równa nawierzchnia czy nie , jeżeli przegub rozbity to będzie go słychać na każdej drodze, jeśli go nie słychać na równej to może to nie przegub, sprawdź może gumy(poduszki) drążka stabilizacyjnego. Jak chcesz spr. stan przegubów to zrób tak jak napisałem wczesniej i zwykle to się objawia podczas ruszania i pierwszego przyspiszania na jedynce i dwójce nigdy zazwyczaj w czasie normalnej już jazdy , a odgłos to takie tyrkotanie , najczęściej jak skręcasz w prawo to przegub prawy i odwrotnie |
ok, w takim razie jutro zabieram się za sprawdzanie i napszę co jest grane, pozdrawiam serdecznie! |
_________________ Moja Carisma II - sprzedana
Alfons 147 JTD 16V
 |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 19-10-2009, 22:30
|
|
|
najczęstsze przyczyny rozlatującego przegubu to albo uszkodzona gumowa osłona przegubu lub częste boksowanie na skręconych kołach |
_________________
 |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-02-2011, 22:56
|
|
|
Powiedzcie mi jeszcze jedno, czy jak zaczyna byc czasem słyszalny przegub to wyjęcie go wymycie i ponowne złożenie z nasmarowaniem cos pomoże. Może na nim juz nie ma smaru i czasem tyka? Czy to juz definitywnie oznaka że przegub do wymiany? Dodam jeszcze że jak skręcę koła w prawo to stuki są z lewej strony a nie tak jak piszecie że powiny być z prawej. |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
|