Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
przegub zewnetrzny
Autor Wiadomość
mikall0 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1,9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 121
Skąd: Budzów
Wysłany: 16-10-2009, 17:37   przegub zewnetrzny

Moj mechanik powiedzial ze mam do wymiany przegub zewnetrzny. Cena jaka mi powiedzieli w sklepie... 400zl.popatrzylem na necie i mniej jak 350 nigdzie nie ma. Czy ktos kiedys dzialal w tym temacie i moze cos doradzic? Obdzwonilem troche sklepow polecanych ale nie wszedzie odbieraja ze wzdledu na godzine. Czy przegub ma rozroznienie na prawy i lewy?
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-10-2009, 19:23   

Jak mechanik tak powiedział to znaczy, ze się chłop na tym zna, a może zapytaj o szczegóły i na jakiej podstawie stwierdził, że to przegub wewnętrzny.
 
 
mikall0 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1,9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 121
Skąd: Budzów
Wysłany: 16-10-2009, 21:19   

A za co odpowiada przegub zewnetrzny? Moglby ktos wytlumaczyc na chlopski rozum? CZy po wymianie tej czesci zmieni sie zbieznosc?
 
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 16-10-2009, 21:25   

zbieżność na 100% ci się nie zmieni ,a przegub odpowiada z przekazywanie momentu(napędu) z pólosi na Koła czyli jak się rozleci to nigdzie nie pojedziesz , a najlepsza metoda na sprawdzenie czy sie przegub rozlatuje to skręć koła na maksa i rusz dynamicznie jak zaczną stukać, tyrkotać to do zmiany ,a jak nic nie słychać to zostawić nie ruszać chyba że guma osłaniająca (manszeta) jest pęknięta to wymień samą gumę bo pożniej przegub szlag ci trafi
_________________

 
 
 
kubaaaa 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma DiD '03
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: slask
Wysłany: 16-10-2009, 21:37   

Sprawdz w intercarsie powinienes tam znalez przegub zewnetrzny spokojnie za ok150zl.
pozdro
_________________
Diesel Power
 
 
mikall0 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1,9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 121
Skąd: Budzów
Wysłany: 18-10-2009, 19:56   

szukalem i nie znalazlem w tej cenie. Moze tobie chodzi o przegub do cari przed liftem to sie zgodze na ta cene.
 
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 18-10-2009, 23:23   

a ja bym poszukał na alledrogo całej półoski. Co oryginał to oryginał. Dobrać zamiennik to czasem sztuka.
POzdr.
 
 
Colto
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2009, 12:50   

mikall0 cena którą podałeś jest jak najbardziej prawidłowa.
Ciesz się że jest zamiennik - do niedawna trzeba było kupować całe półośki, wtedy dopiero cena jest z kosmosu.
Nie kombinuj z przegubami z Allegro, niektóre Cari mają zmodyfikowane półosie są one grubsze o kilka mm i możesz nie trafić na odpowiedni przegub.
 
 
bart1924 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 199
Skąd: Suchedniów
Wysłany: 19-10-2009, 17:37   

Panowie nie będę otwieral nowego tematu, wiec sprawa wygląda następująco:
gdy jadę po nierównościach i zacznę skręcać slychać stuki z przodu, dzieje się tak tylko jeżeli skręcam , dodam, że na równej powierzchni stuki nie występują, czy to mogą być przeguby? Od czego zacząć sprawdzanie?
_________________
Moja Carisma II - sprzedana
Alfons 147 JTD 16V
 
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 19-10-2009, 17:47   

bart1924, to są przeguby,właśnie tak zaczynają stukać jak są zużyte.
 
 
 
bart1924 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 199
Skąd: Suchedniów
Wysłany: 19-10-2009, 17:58   

Dziękuję za odpowiedź Kmer, trochę się zdolowalem bo znowu będzie wydatek...
_________________
Moja Carisma II - sprzedana
Alfons 147 JTD 16V
 
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 19-10-2009, 21:52   

bart1924 napisał/a:
Panowie nie będę otwieral nowego tematu, wiec sprawa wygląda następująco:
gdy jadę po nierównościach i zacznę skręcać slychać stuki z przodu, dzieje się tak tylko jeżeli skręcam , dodam, że na równej powierzchni stuki nie występują, czy to mogą być przeguby? Od czego zacząć sprawdzanie?


nie ważne czy równa nawierzchnia czy nie , jeżeli przegub rozbity to będzie go słychać na każdej drodze, jeśli go nie słychać na równej to może to nie przegub, sprawdź może gumy(poduszki) drążka stabilizacyjnego. Jak chcesz spr. stan przegubów to zrób tak jak napisałem wczesniej i zwykle to się objawia podczas ruszania i pierwszego przyspiszania na jedynce i dwójce nigdy zazwyczaj w czasie normalnej już jazdy , a odgłos to takie tyrkotanie , najczęściej jak skręcasz w prawo to przegub prawy i odwrotnie
_________________

 
 
 
bart1924 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 199
Skąd: Suchedniów
Wysłany: 19-10-2009, 22:27   

przemekx303 napisał/a:
nie ważne czy równa nawierzchnia czy nie , jeżeli przegub rozbity to będzie go słychać na każdej drodze, jeśli go nie słychać na równej to może to nie przegub, sprawdź może gumy(poduszki) drążka stabilizacyjnego. Jak chcesz spr. stan przegubów to zrób tak jak napisałem wczesniej i zwykle to się objawia podczas ruszania i pierwszego przyspiszania na jedynce i dwójce nigdy zazwyczaj w czasie normalnej już jazdy , a odgłos to takie tyrkotanie , najczęściej jak skręcasz w prawo to przegub prawy i odwrotnie


ok, w takim razie jutro zabieram się za sprawdzanie i napszę co jest grane, pozdrawiam serdecznie!
_________________
Moja Carisma II - sprzedana
Alfons 147 JTD 16V
 
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 19-10-2009, 22:30   

najczęstsze przyczyny rozlatującego przegubu to albo uszkodzona gumowa osłona przegubu lub częste boksowanie na skręconych kołach
_________________

 
 
 
kris80 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 727
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-02-2011, 22:56   

Powiedzcie mi jeszcze jedno, czy jak zaczyna byc czasem słyszalny przegub to wyjęcie go wymycie i ponowne złożenie z nasmarowaniem cos pomoże. Może na nim juz nie ma smaru i czasem tyka? Czy to juz definitywnie oznaka że przegub do wymiany? Dodam jeszcze że jak skręcę koła w prawo to stuki są z lewej strony a nie tak jak piszecie że powiny być z prawej.
_________________
Tylko Mitsu
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.