Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] niska temperatura silnika DID
Autor Wiadomość
kubaaaa 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma DiD '03
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: slask
  Wysłany: 16-10-2009, 20:42   [Cari 1.9DI-D] niska temperatura silnika DID

witam
Mam pytanie, od jakiegos czasu , podczas jazdy temperatura wody na wskazniku jest caly czas na minimum albo lekko podniesiona, bez wzgledu na to jak dlugo silnik pracuje. Mimo to silnik pracuje normalnie (o ile to ma znaczenie , z wentylacji leci normalnie cieple powietrze) .
Prosze o pomoc, chcialbym sie dowiedziec czegokolwiek zanim pojde do mechanika i wymienie cos niepotrzebnie.(carisma 2003r 1,9 did 103PS)
pozdrawiam
_________________
Diesel Power
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 16-10-2009, 21:27   

takie objawy wskazują na zepsuty termostat naprawę najlepiej zacząć od sprawdzenia tego elementu
Wymiana tego elementu czy sprawdzenie nie wymaga posiadania jakiś tam kwalifikacji więc można zrobić to samemu pod warunkiem że osoba zmieniająca miała kiedyś do czynienia z narzędziami typu klucz nasadowy itp

Dla nieznających angielskiego termostat to element oznaczony numerem 5



:)
Po wymianie trzeba uzupełnić płyn w ilości przynajmniej takiej samej w jakiej została w czasie naprawy wylana z układu
Ostatnio zmieniony przez pawelsonx 16-10-2009, 21:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kubaaaa 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma DiD '03
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: slask
Wysłany: 16-10-2009, 21:32   

Dziekuje za pomoc , tak tez podejzewalem , zaczne od termostatu.
Pozdrawiam
_________________
Diesel Power
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 16-10-2009, 23:42   

kubaaaa, Pozwolę sobie odesłać Cię do tego tematu :arrow: >>> Wymiana termostatu w 1.9 DI-D<<<
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
ZUB3R 
Mitsumaniak
dobrze posiedzieć...


Auto: Carisma DI-D 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 391
Skąd: WOS Ostrołęka
Wysłany: 04-11-2009, 14:43   

Mam również taki sam problem jak kubaaaa, jednak wymiana termostatu (ktory wiemieniłem sam, dzięki JCH!!!) nic nie pomogła i wskaźnik temperatury w dalszym ciągu osiąga wartość tylko 1/5 całej tarczy. Czyżby czujnik???
_________________
HIStory:
Honda CR-V iVTEC 2,0 '05 2011-201x
Mitsubishi Carisma DI-D 1,9 '01 2009-201x
Renault Mégane Classic 1,4 '97 2005-2009
FIAT 126p elx 0,65 '97 98-2005
 
 
 
Kerim08 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DI-D (102km) 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 8
Skąd: xxxx
Wysłany: 07-11-2009, 11:03   

U mnie też były takie objawy i wymieniłem termostat i jest juz ok. Silnik osiąga temperaturę. Tzn wskazówka czujnika po kilkunastu km (w zależności od temp. otoczenia i stylu jazdy) zatrzymuje się praktycznie w pozycji pionowej. Może ten nowy termostat jest wadliwy lub faktycznie czujnik temp. szwankuje. Sprawdź, czy po uruchomieniu silnika i przejechaniu kilkunastu km przewody od chłodnicy lub chłodnica nie robią sie ciepłe. Termostat nie powinien puszczać na tzn duży obieg przed osiągnieciem przez silnik optymalnej temp.
 
 
 
ZUB3R 
Mitsumaniak
dobrze posiedzieć...


Auto: Carisma DI-D 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 391
Skąd: WOS Ostrołęka
Wysłany: 02-12-2009, 16:55   

Ponownie wymieniłem termostat i już jest wszystko ok. Teraz ponownie wsadziłem tańszy zamiennik za 30 zł, jednak tym razem trafił mi się poprawnie działajacy. Pozdrawiam i zyczę wszystkim powodzenia z wymiana termostatu, zwłaszcza że za drugim razem zrobiłem to jak burza!!!
_________________
HIStory:
Honda CR-V iVTEC 2,0 '05 2011-201x
Mitsubishi Carisma DI-D 1,9 '01 2009-201x
Renault Mégane Classic 1,4 '97 2005-2009
FIAT 126p elx 0,65 '97 98-2005
 
 
 
kamil9550 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: kutno
Wysłany: 23-01-2010, 18:39   

Witam serdecznie jestem posiadaczem Carismy 1.9 DID 2000r od paru dni. Jak prawidłowo wskazówka powinna pokazywać temperaturę po rozgrzaniu silnika? U mnie jest tak trochę więcej, niż 1/3 ale do polowy jeszcze brakuje.Zauwazyle tez cos takiego, że po przejechaniu około 15km silnik się rozgrzał i obroty spadły a jak stanąłem na światłach to nagle temp. zaczęła spadać znowu a obroty wzrosły. Czy to może być wina termostatu?

[ Dodano: 24-01-2010, 12:30 ]
przy jakiej temperaturze otwiera sie termostat w cari 1.9 did 2000r?
 
 
endriup72
[Usunięty]

Wysłany: 01-12-2010, 19:56   

Mam podobny problem z did. Wczoraj ok. -9 st. po przejechaniu 10 km obroty mi zeszły ale na następnych światłach znowu obroty wzrosły i tak ze trzy razy na światłach. Dzisiaj -14 st. wyższe obroty miałem cały czas do wjazdu do garażu ok. 15 km jazdy. Jeszcze chwilę w garażu postałem i obroty cały czas wyższe. Rok temu wymieniałem termostat firmy 4max, może się już skończył, sam nie wiem o co chodzi.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 01-12-2010, 20:03   

endriup72 napisał/a:
Wczoraj ok. -9 st. po przejechaniu 10 km obroty mi zeszły ale na następnych światłach znowu obroty wzrosły i tak ze trzy razy na światłach
W 1.9 DID przy tych temperaturach, które macie to normalne. Też tak miałem w Space Starze (i też mnie to denerwowało). Dopiero dłuższa jazda ze stałą prędkością pozwala zagrzać ten silnik i później już powinien trzymać temp.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 07-12-2010, 22:09   

JCH napisał/a:
W 1.9 DID przy tych temperaturach, które macie to normalne. Dopiero dłuższa jazda ze stałą prędkością pozwala zagrzać ten silnik i później już powinien trzymać temp.

Ten tekst powinien zostać przyklejony. Co zima to ta sama śpiewka. Niektórym ciężko używać szukajki...
Oczywiście w pełni popieram to co napisałeś.
Mi po nocy w "blaszaku", temp. -10 na zewn. i jeździe 6 km do roboty wskazówka w ogóle nie drgnie. Jasne, że nie żyłuję silnika bo po co zimnego biedaka męczyć? Dopiero po jakiś 20 km wskazówka zbliża się do połowy.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
mike79 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9DID 09/2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 29
Skąd: wrocław
Wysłany: 08-12-2010, 00:16   

Ja mogę potwierdzić, że silnik się trochę wolno rozgrzewa ale nie mogę potwierdzić, że skaczące obroty to norma. U mnie nic takiego się nie dzieje. Przy tegorocznych mrozach nie odpalałem już tak natychmiastowo ale poza tym silnik chodzi bez zarzutu. Nie widzę żadnej niestabilności w obrotach.
Może i z tym da się jeździć ale z pewnością nie do końca jest to normalne.
_________________
Mike
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 08-12-2010, 09:34   

mike79 napisał/a:
mogę potwierdzić, że silnik się trochę wolno rozgrzewa ale nie mogę potwierdzić, że skaczące obroty to norma
Skaczące obroty - nie chodziło o to, że falują ale o to, że jadąc nie zagrzanym autem i np. stojąc w korku mogą wynosić 750 obr. by za chwilę, np. na następnych światłach podskoczyły one do 1000 obr/min.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
mike79 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9DID 09/2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 29
Skąd: wrocław
Wysłany: 08-12-2010, 20:32   

czegoś takiego też u siebie nie zaobserwowałem. przynajmniej "na ucho" nie czułem takich efektów. choć może ten efekt w jeszcze trochę mniejszej skali mi umknął. aż tak bardzo nie wpatrywałem się w obrotomierz.
_________________
Mike
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.