[Cari 1.9DI-D] niska temperatura silnika DID |
Autor |
Wiadomość |
kubaaaa
Nowy Forumowicz
Auto: carisma DiD '03
Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 9 Skąd: slask
|
Wysłany: 16-10-2009, 20:42 [Cari 1.9DI-D] niska temperatura silnika DID
|
|
|
witam
Mam pytanie, od jakiegos czasu , podczas jazdy temperatura wody na wskazniku jest caly czas na minimum albo lekko podniesiona, bez wzgledu na to jak dlugo silnik pracuje. Mimo to silnik pracuje normalnie (o ile to ma znaczenie , z wentylacji leci normalnie cieple powietrze) .
Prosze o pomoc, chcialbym sie dowiedziec czegokolwiek zanim pojde do mechanika i wymienie cos niepotrzebnie.(carisma 2003r 1,9 did 103PS)
pozdrawiam |
_________________ Diesel Power |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 16-10-2009, 21:27
|
|
|
takie objawy wskazują na zepsuty termostat naprawę najlepiej zacząć od sprawdzenia tego elementu
Wymiana tego elementu czy sprawdzenie nie wymaga posiadania jakiś tam kwalifikacji więc można zrobić to samemu pod warunkiem że osoba zmieniająca miała kiedyś do czynienia z narzędziami typu klucz nasadowy itp
Dla nieznających angielskiego termostat to element oznaczony numerem 5
Po wymianie trzeba uzupełnić płyn w ilości przynajmniej takiej samej w jakiej została w czasie naprawy wylana z układu |
Ostatnio zmieniony przez pawelsonx 16-10-2009, 21:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kubaaaa
Nowy Forumowicz
Auto: carisma DiD '03
Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 9 Skąd: slask
|
Wysłany: 16-10-2009, 21:32
|
|
|
Dziekuje za pomoc , tak tez podejzewalem , zaczne od termostatu.
Pozdrawiam |
_________________ Diesel Power |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 16-10-2009, 23:42
|
|
|
kubaaaa, Pozwolę sobie odesłać Cię do tego tematu >>> Wymiana termostatu w 1.9 DI-D<<< |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
ZUB3R
Mitsumaniak dobrze posiedzieć...

Auto: Carisma DI-D 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 391 Skąd: WOS Ostrołęka
|
Wysłany: 04-11-2009, 14:43
|
|
|
Mam również taki sam problem jak kubaaaa, jednak wymiana termostatu (ktory wiemieniłem sam, dzięki JCH!!!) nic nie pomogła i wskaźnik temperatury w dalszym ciągu osiąga wartość tylko 1/5 całej tarczy. Czyżby czujnik??? |
_________________ HIStory:
Honda CR-V iVTEC 2,0 '05 2011-201x
Mitsubishi Carisma DI-D 1,9 '01 2009-201x
Renault Mégane Classic 1,4 '97 2005-2009
FIAT 126p elx 0,65 '97 98-2005
 |
|
|
|
 |
Kerim08
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DI-D (102km) 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 8 Skąd: xxxx
|
Wysłany: 07-11-2009, 11:03
|
|
|
U mnie też były takie objawy i wymieniłem termostat i jest juz ok. Silnik osiąga temperaturę. Tzn wskazówka czujnika po kilkunastu km (w zależności od temp. otoczenia i stylu jazdy) zatrzymuje się praktycznie w pozycji pionowej. Może ten nowy termostat jest wadliwy lub faktycznie czujnik temp. szwankuje. Sprawdź, czy po uruchomieniu silnika i przejechaniu kilkunastu km przewody od chłodnicy lub chłodnica nie robią sie ciepłe. Termostat nie powinien puszczać na tzn duży obieg przed osiągnieciem przez silnik optymalnej temp. |
|
|
|
 |
ZUB3R
Mitsumaniak dobrze posiedzieć...

Auto: Carisma DI-D 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 391 Skąd: WOS Ostrołęka
|
Wysłany: 02-12-2009, 16:55
|
|
|
Ponownie wymieniłem termostat i już jest wszystko ok. Teraz ponownie wsadziłem tańszy zamiennik za 30 zł, jednak tym razem trafił mi się poprawnie działajacy. Pozdrawiam i zyczę wszystkim powodzenia z wymiana termostatu, zwłaszcza że za drugim razem zrobiłem to jak burza!!! |
_________________ HIStory:
Honda CR-V iVTEC 2,0 '05 2011-201x
Mitsubishi Carisma DI-D 1,9 '01 2009-201x
Renault Mégane Classic 1,4 '97 2005-2009
FIAT 126p elx 0,65 '97 98-2005
 |
|
|
|
 |
kamil9550
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 11 Skąd: kutno
|
Wysłany: 23-01-2010, 18:39
|
|
|
Witam serdecznie jestem posiadaczem Carismy 1.9 DID 2000r od paru dni. Jak prawidłowo wskazówka powinna pokazywać temperaturę po rozgrzaniu silnika? U mnie jest tak trochę więcej, niż 1/3 ale do polowy jeszcze brakuje.Zauwazyle tez cos takiego, że po przejechaniu około 15km silnik się rozgrzał i obroty spadły a jak stanąłem na światłach to nagle temp. zaczęła spadać znowu a obroty wzrosły. Czy to może być wina termostatu?
[ Dodano: 24-01-2010, 12:30 ]
przy jakiej temperaturze otwiera sie termostat w cari 1.9 did 2000r? |
|
|
|
 |
endriup72 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-12-2010, 19:56
|
|
|
Mam podobny problem z did. Wczoraj ok. -9 st. po przejechaniu 10 km obroty mi zeszły ale na następnych światłach znowu obroty wzrosły i tak ze trzy razy na światłach. Dzisiaj -14 st. wyższe obroty miałem cały czas do wjazdu do garażu ok. 15 km jazdy. Jeszcze chwilę w garażu postałem i obroty cały czas wyższe. Rok temu wymieniałem termostat firmy 4max, może się już skończył, sam nie wiem o co chodzi. |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 01-12-2010, 20:03
|
|
|
endriup72 napisał/a: | Wczoraj ok. -9 st. po przejechaniu 10 km obroty mi zeszły ale na następnych światłach znowu obroty wzrosły i tak ze trzy razy na światłach | W 1.9 DID przy tych temperaturach, które macie to normalne. Też tak miałem w Space Starze (i też mnie to denerwowało). Dopiero dłuższa jazda ze stałą prędkością pozwala zagrzać ten silnik i później już powinien trzymać temp. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 07-12-2010, 22:09
|
|
|
JCH napisał/a: | W 1.9 DID przy tych temperaturach, które macie to normalne. Dopiero dłuższa jazda ze stałą prędkością pozwala zagrzać ten silnik i później już powinien trzymać temp. |
Ten tekst powinien zostać przyklejony. Co zima to ta sama śpiewka. Niektórym ciężko używać szukajki...
Oczywiście w pełni popieram to co napisałeś.
Mi po nocy w "blaszaku", temp. -10 na zewn. i jeździe 6 km do roboty wskazówka w ogóle nie drgnie. Jasne, że nie żyłuję silnika bo po co zimnego biedaka męczyć? Dopiero po jakiś 20 km wskazówka zbliża się do połowy. |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
mike79
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9DID 09/2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 29 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 08-12-2010, 00:16
|
|
|
Ja mogę potwierdzić, że silnik się trochę wolno rozgrzewa ale nie mogę potwierdzić, że skaczące obroty to norma. U mnie nic takiego się nie dzieje. Przy tegorocznych mrozach nie odpalałem już tak natychmiastowo ale poza tym silnik chodzi bez zarzutu. Nie widzę żadnej niestabilności w obrotach.
Może i z tym da się jeździć ale z pewnością nie do końca jest to normalne. |
_________________ Mike |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 08-12-2010, 09:34
|
|
|
mike79 napisał/a: | mogę potwierdzić, że silnik się trochę wolno rozgrzewa ale nie mogę potwierdzić, że skaczące obroty to norma | Skaczące obroty - nie chodziło o to, że falują ale o to, że jadąc nie zagrzanym autem i np. stojąc w korku mogą wynosić 750 obr. by za chwilę, np. na następnych światłach podskoczyły one do 1000 obr/min. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
mike79
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9DID 09/2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 29 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 08-12-2010, 20:32
|
|
|
czegoś takiego też u siebie nie zaobserwowałem. przynajmniej "na ucho" nie czułem takich efektów. choć może ten efekt w jeszcze trochę mniejszej skali mi umknął. aż tak bardzo nie wpatrywałem się w obrotomierz. |
_________________ Mike |
|
|
|
 |
|