Mało płynu w chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
tiger1010
Forumowicz
Auto: CARISMA 1.9 DI-D 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 68 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 17-10-2009, 21:48 Mało płynu w chłodnicy
|
|
|
Witam! Dzisiaj zauważyłem, że mam mało płynu w zbiorniuczku wyrownawczym tzn. w oklocach minimum. Mam pytanie jaki płyn wlać nie wiedząc co mam wlane? Czy może być woda demineralizowana? Jak wlewać taki płyn? Do zbiorniczka wyrównawczego trchochę dolać czy do chłodnicy? Wlewać przy włączonym silniku? Dzięki z góry. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-10-2009, 21:55
|
|
|
Jezeli chcialbys zalewac woda destylowana musialbys wpierw zmierzyc obecny plyn glikometrem, zeby stwierdzic jakie ma wlasciwosci, najlepiej byloby wymienic na nowy, a jezeli chcesz czegos dolac moze byc kager, petrygo, sa mieszalnne, dolewasz do chlodnicy na maxa, a do zbiorniczka wyrownawczego równo pomiedzy min a max, po czym zagrzewasz silnik, zostawiasz najlepiej na cala noc do wystudzenia i sprawdzasz poziom na zimnym, jak za maly trzeba dolac, jak za duzy trzeba troche upuscic |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tiger1010
Forumowicz
Auto: CARISMA 1.9 DI-D 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 68 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 17-10-2009, 22:46
|
|
|
Tzn. w zbiorniczku jest płynu na kresce minimum. Mozna dolac tylko do zbiorniczka? Dolewac przy wlaczonym silniku? |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 17-10-2009, 22:52
|
|
|
tiger1010 napisał/a: | Można dolać tylko do zbiorniczka? Dolewać przy włączonym silniku? |
Możesz dolać tylko do zbiorniczka,układ sam sobie pobierze płyn,odnośnie dolewania na włączonym silniku nie ma sensu bo ściągając korek ze zbiorniczka wyciągasz również rurkę poprzez którą układ pobiera płyn ze zbiorniczka,na włączonym silniku mógłbyś dolewać bezpośrednio do chłodnicy,tylko po co jak masz zbiorniczek. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-10-2009, 22:54
|
|
|
Uzupelniasz na zimnym silniku, w zbiorniczku wyrownawczym jak pisalem wczesniej rowno na polowie powiedzy min i max, a do chlodnicy lejesz do pelna, potem rozgrzewasz silnik a na nastepny dzien rano sprawdzasz poziom plynu jaki jest, oczywiscie po uzupelnieniu plynu mozesz odpalic silnik niech pochodzi z 5 - 10min i zobaczyc czy zmieni sie poziom plynu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
TESTER
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 224 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 18-10-2009, 10:06
|
|
|
robertdg napisał/a: | Uzupelniasz na zimnym silniku, w zbiorniczku wyrownawczym jak pisalem wczesniej rowno na polowie powiedzy min i max, a do chlodnicy lejesz do pelna, potem rozgrzewasz silnik a na nastepny dzien rano sprawdzasz poziom plynu jaki jest, oczywiscie po uzupelnieniu plynu mozesz odpalic silnik niech pochodzi z 5 - 10min i zobaczyc czy zmieni sie poziom plynu |
Dokładnie tak właśnie. Jeśli pewny jesteś, że w chłodnicy jest pod sam korek to dolewasz jedynie do zbiorniczka wyrównawczego na zimnym silniku oczywiście. Zamykając go dopilnuj bu rurka która ma sięgać do samego dna nie zagięła się przy wkładaniu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tiger1010
Forumowicz
Auto: CARISMA 1.9 DI-D 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 68 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 19-10-2009, 21:46
|
|
|
Ja w zbiorniczku wyrównawczym nie mam żadnej rurki tylko sam korek. Może będzie to głupie pytanie, ale gdzie w DID jest korek wlewu płynu do chlodnicy?Szukałewm i nie znalazłem. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-10-2009, 22:38
|
|
|
tiger1010, jezeli nie ma korka na gorze chlodnicy, w takim razie masz uzupelnianie plynu tylko przez zbiorniczek wyrownawczy. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tiger1010
Forumowicz
Auto: CARISMA 1.9 DI-D 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 68 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 19-10-2009, 23:44
|
|
|
Dzięki bardzo za pomoc. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-10-2009, 21:08
|
|
|
CHłodnicy nie proponuje otwierać bo tam "prawie" zawsze jest pełno, jest ona poniżej zbiorniczka wyrównawczego. Proponuje dolać tak jak pisano wczesniej do połowy, jak na zimym jest poniżej minimum to jeszcze raz dolać. JAk przelejesz ciut to sie nic nie stanie..:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|