Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mało płynu w chłodnicy
Autor Wiadomość
tiger1010 
Forumowicz

Auto: CARISMA 1.9 DI-D 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 68
Skąd: Gorzów
Wysłany: 17-10-2009, 21:48   Mało płynu w chłodnicy

Witam! Dzisiaj zauważyłem, że mam mało płynu w zbiorniuczku wyrownawczym tzn. w oklocach minimum. Mam pytanie jaki płyn wlać nie wiedząc co mam wlane? Czy może być woda demineralizowana? Jak wlewać taki płyn? Do zbiorniczka wyrównawczego trchochę dolać czy do chłodnicy? Wlewać przy włączonym silniku? Dzięki z góry. Pozdrawiam.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-10-2009, 21:55   

Jezeli chcialbys zalewac woda destylowana musialbys wpierw zmierzyc obecny plyn glikometrem, zeby stwierdzic jakie ma wlasciwosci, najlepiej byloby wymienic na nowy, a jezeli chcesz czegos dolac moze byc kager, petrygo, sa mieszalnne, dolewasz do chlodnicy na maxa, a do zbiorniczka wyrownawczego równo pomiedzy min a max, po czym zagrzewasz silnik, zostawiasz najlepiej na cala noc do wystudzenia i sprawdzasz poziom na zimnym, jak za maly trzeba dolac, jak za duzy trzeba troche upuscic
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tiger1010 
Forumowicz

Auto: CARISMA 1.9 DI-D 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 68
Skąd: Gorzów
Wysłany: 17-10-2009, 22:46   

Tzn. w zbiorniczku jest płynu na kresce minimum. Mozna dolac tylko do zbiorniczka? Dolewac przy wlaczonym silniku?
 
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 17-10-2009, 22:52   

tiger1010 napisał/a:
Można dolać tylko do zbiorniczka? Dolewać przy włączonym silniku?

Możesz dolać tylko do zbiorniczka,układ sam sobie pobierze płyn,odnośnie dolewania na włączonym silniku nie ma sensu bo ściągając korek ze zbiorniczka wyciągasz również rurkę poprzez którą układ pobiera płyn ze zbiorniczka,na włączonym silniku mógłbyś dolewać bezpośrednio do chłodnicy,tylko po co jak masz zbiorniczek.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-10-2009, 22:54   

Uzupelniasz na zimnym silniku, w zbiorniczku wyrownawczym jak pisalem wczesniej rowno na polowie powiedzy min i max, a do chlodnicy lejesz do pelna, potem rozgrzewasz silnik a na nastepny dzien rano sprawdzasz poziom plynu jaki jest, oczywiscie po uzupelnieniu plynu mozesz odpalic silnik niech pochodzi z 5 - 10min i zobaczyc czy zmieni sie poziom plynu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 18-10-2009, 10:06   

robertdg napisał/a:
Uzupelniasz na zimnym silniku, w zbiorniczku wyrownawczym jak pisalem wczesniej rowno na polowie powiedzy min i max, a do chlodnicy lejesz do pelna, potem rozgrzewasz silnik a na nastepny dzien rano sprawdzasz poziom plynu jaki jest, oczywiscie po uzupelnieniu plynu mozesz odpalic silnik niech pochodzi z 5 - 10min i zobaczyc czy zmieni sie poziom plynu

Dokładnie tak właśnie. Jeśli pewny jesteś, że w chłodnicy jest pod sam korek to dolewasz jedynie do zbiorniczka wyrównawczego na zimnym silniku oczywiście. Zamykając go dopilnuj bu rurka która ma sięgać do samego dna nie zagięła się przy wkładaniu.
_________________

 
 
 
tiger1010 
Forumowicz

Auto: CARISMA 1.9 DI-D 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 68
Skąd: Gorzów
Wysłany: 19-10-2009, 21:46   

Ja w zbiorniczku wyrównawczym nie mam żadnej rurki tylko sam korek. Może będzie to głupie pytanie, ale gdzie w DID jest korek wlewu płynu do chlodnicy?Szukałewm i nie znalazłem.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-10-2009, 22:38   

tiger1010, jezeli nie ma korka na gorze chlodnicy, w takim razie masz uzupelnianie plynu tylko przez zbiorniczek wyrownawczy.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tiger1010 
Forumowicz

Auto: CARISMA 1.9 DI-D 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 68
Skąd: Gorzów
Wysłany: 19-10-2009, 23:44   

Dzięki bardzo za pomoc. Pozdrawiam.
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 21-10-2009, 21:08   

CHłodnicy nie proponuje otwierać bo tam "prawie" zawsze jest pełno, jest ona poniżej zbiorniczka wyrównawczego. Proponuje dolać tak jak pisano wczesniej do połowy, jak na zimym jest poniżej minimum to jeszcze raz dolać. JAk przelejesz ciut to sie nic nie stanie..:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.