| [Cari 1.9DI-D] Sposób na szybsze rozgrzanie silnika ? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | ario [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-10-2009, 19:35   [Cari 1.9DI-D] Sposób na szybsze rozgrzanie silnika ? |   
 |  
               | 
 |  
               | witajcie, 
 z racji tego, że silnik nagrzewa się wolno i tego, że idzie zima (jeszcze wolniejsze grzanie) pomyślałem o przesłonieniu częściowym chłodnicy? sposób z PGRu i pytam czy jest sens, czy coś da?
 
 jako ciekawostka jak było kiedyś -25 stopni z rana to po dojechaniu do pracy (35 km) silnik jeszcze nie był nagrzany.
 
 acha uprzedzając! termostat wymieniałem i jest ok
 
 pzdr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JCH   Mitsumaniak
 Forumowa Opozycja
 
  
 Auto: OBK 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 101 razy
 Dołączył: 23 Maj 2005
 Posty: 8078
 Skąd: Bytom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-10-2009, 20:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja tam wpychałem jakieś tektury wtedy gdy miałem zwalony termostat i do czasu zanim go wymieniłem to robiłem jakieś sztuki   Ale jeśli masz sprawny termostat to wątpię czy coś pomoże bo przecież chłodzenie chodzi na małym obiegu i chłodnica nie bierze w tym udziału. Dopiero jak się termostat otworzy to wtedy mogą być "nieco sprzyjające" warunki. Spróbuj i kontroluj wskazówkę.
 Na pocieszenie powiem Ci, że u mnie w Outbacku dieslu też dość długo trwa zagrzanie silnika. Przy temp. ok. 0° dopóki nie wyjechałem z miasta na DTŚ-kę (taka powiedzmy obwodnica) to się nie zagrzał do swojej właściwej temperatury
   |  
				| _________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
 
   MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ario [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-10-2009, 20:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | hmmm no właśnie... termostat mam ok, kupiłem u japaneze jakiś z tych lepszych. wskazówka dochodzi do połowy skali, no ale wkurza mnie trochę ten czas. dla mnie od wyjechania z domu przy temperaturze +5 to kwestia jakiś 15 km zanim temperatura jest ok. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-10-2009, 20:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | taki urok diesli jest mają więcej wody w układzie i mało palą . A co do grzania polecam webasto |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tomashi   Forumowicz
 
  
 Auto: Cari DI-D 102 KM  '01 r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 12 Sty 2008
 Posty: 391
 Skąd: R.Śl.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-10-2009, 06:56 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ario napisał/a: |  	  | dla mnie od wyjechania z domu przy temperaturze +5 to kwestia jakiś 15 km zanim temperatura jest ok. | 
 ..to i tak masz dobrze, ja mam do roboty 5 km
   Przy temp. minusowych wskazówka nawet nie drgnie.
 Cóż, jak ktoś powiedział: "diesle kupuje się na długie trasy"
   |  
				| _________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka
  *** ...i wróciłem znów do Niemca
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arturro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-10-2009, 07:25 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ario napisał/a: |  	  | no ale wkurza mnie trochę ten czas. dla mnie od wyjechania z domu przy temperaturze +5 to kwestia jakiś 15 km zanim temperatura jest ok. | 
 
 jesli jestes hardcorem mozesz skrecic ogrzewanie na min. aby nie odbieralo ciepla z ukladu, silnik troche szybciej sie nagrzeje.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kelo2 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-10-2009, 07:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | zasłoń chłodnice, może pomoże |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Student   Mitsumaniak
 
 Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 44 razy
 Dołączył: 24 Cze 2005
 Posty: 2986
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-10-2009, 08:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kelo jak wyżej już napisano NIE POMOŻE. |  
				| _________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lukaszpl   Mitsumaniak
 ..::Grim Reaper::..
 
  
 Auto: Carisma GDI LX
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 07 Wrz 2008
 Posty: 178
 Skąd: LDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-10-2009, 00:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może pomóc, zasłaniając chłodnicę zasłania się też trochę silnik. Nie zgubiłeś osłon silnika?
 |  
				| _________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
 Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.
   
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Student   Mitsumaniak
 
 Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 44 razy
 Dołączył: 24 Cze 2005
 Posty: 2986
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-10-2009, 06:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli rozumujecie w ten sposób to proponuję ogacić silnik wełną mineralną, zasłonić wszystkie wloty piowietrza i wtrysnąć piankę poliuretanową we wszystkie szpary łącznie z przyklejeniem maski.   |  
				| _________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arturro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-10-2009, 07:28 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Student napisał/a: |  	  | Jeżeli rozumujecie w ten sposób to proponuję ogacić silnik wełną mineralną, zasłonić wszystkie wloty piowietrza i wtrysnąć piankę poliuretanową we wszystkie szpary łącznie z przyklejeniem maski.   | 
 
 i po co ten sarkazm? ktos chce szybciej aby mu sie nagrzal silnik i moze sobie pozaslaniac co chce, nawet jesli to przyniesie wiecej zlego niz dobrego.
 
 dla wszystkich chcacych zaslonic cokolwiek w aucie przypomne ze nie na darmo producenci wydaja miliony monet na zaprojektowanie efektywnego przeplywu powietrza.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kiernos   Mitsumaniak
 Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1.9TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 02 Maj 2009
 Posty: 69
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-10-2009, 07:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja tam robie inaczej 15-20 min przed wyjazdem odpalam moja cari i ustawiam grzanie na połowe . da sie przezyc jak sie wsiadzie
 
   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kosek   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,9TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 158
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-10-2009, 07:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ario napisał/a: |  	  | hmmm no właśnie... termostat mam ok, kupiłem u japaneze jakiś z tych lepszych. wskazówka dochodzi do połowy skali, no ale wkurza mnie trochę ten czas. dla mnie od wyjechania z domu przy temperaturze +5 to kwestia jakiś 15 km zanim temperatura jest ok. | 
 
 Wskazówka ma dochodzić do połowy skali i to jest jej właściwa pozycja.
 
 pozdr.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lukaszpl   Mitsumaniak
 ..::Grim Reaper::..
 
  
 Auto: Carisma GDI LX
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 07 Wrz 2008
 Posty: 178
 Skąd: LDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-10-2009, 08:58 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | arturro napisał/a: |  	  |  	  | Student napisał/a: |  	  | Jeżeli rozumujecie w ten sposób to proponuję ogacić silnik wełną mineralną, zasłonić wszystkie wloty piowietrza i wtrysnąć piankę poliuretanową we wszystkie szpary łącznie z przyklejeniem maski.   | 
 
 i po co ten sarkazm? ktos chce szybciej aby mu sie nagrzal silnik i moze sobie pozaslaniac co chce, nawet jesli to przyniesie wiecej zlego niz dobrego.
 
 dla wszystkich chcacych zaslonic cokolwiek w aucie przypomne ze nie na darmo producenci wydaja miliony monet na zaprojektowanie efektywnego przeplywu powietrza.
 | 
 
 Ważne że licznik postów leci, drugi raz nie wnosząc nic do tematu
  ... |  
				| _________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
 Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.
   
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Student   Mitsumaniak
 
 Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 44 razy
 Dołączył: 24 Cze 2005
 Posty: 2986
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-10-2009, 09:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam gdzieś licznik postów , proszę admina o wykasowanie na 0. 
 Jeżeli wielokrotnie jest napisane, że to nic nie daje, albo bardzo mało, a zasłonięcie chłodnicy jest sposobem iście z PRL-u stosowanym w Polonezie, Żuku z uszkodzonym  termostatem to jak mam napisać?
 
 Też narzekam, że DID się wolno grzeje, ale czy na pewno , po przejechaniu 2 km, z nawiewu leci ciepłe powietrze, a że wskazówka wolniej idzie w górę niż w GDI , trzeba się  z tym pogodzić.
 
 Przecie to diesel
  . |  
				| _________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |