[Cari 1.9DI-D] Sposób na szybsze rozgrzanie silnika ? |
Autor |
Wiadomość |
ario [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2009, 20:35 [Cari 1.9DI-D] Sposób na szybsze rozgrzanie silnika ?
|
|
|
witajcie,
z racji tego, że silnik nagrzewa się wolno i tego, że idzie zima (jeszcze wolniejsze grzanie) pomyślałem o przesłonieniu częściowym chłodnicy? sposób z PGRu i pytam czy jest sens, czy coś da?
jako ciekawostka jak było kiedyś -25 stopni z rana to po dojechaniu do pracy (35 km) silnik jeszcze nie był nagrzany.
acha uprzedzając! termostat wymieniałem i jest ok
pzdr |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 18-10-2009, 21:06
|
|
|
Ja tam wpychałem jakieś tektury wtedy gdy miałem zwalony termostat i do czasu zanim go wymieniłem to robiłem jakieś sztuki
Ale jeśli masz sprawny termostat to wątpię czy coś pomoże bo przecież chłodzenie chodzi na małym obiegu i chłodnica nie bierze w tym udziału. Dopiero jak się termostat otworzy to wtedy mogą być "nieco sprzyjające" warunki. Spróbuj i kontroluj wskazówkę.
Na pocieszenie powiem Ci, że u mnie w Outbacku dieslu też dość długo trwa zagrzanie silnika. Przy temp. ok. 0° dopóki nie wyjechałem z miasta na DTŚ-kę (taka powiedzmy obwodnica) to się nie zagrzał do swojej właściwej temperatury |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
ario [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2009, 21:49
|
|
|
hmmm no właśnie... termostat mam ok, kupiłem u japaneze jakiś z tych lepszych. wskazówka dochodzi do połowy skali, no ale wkurza mnie trochę ten czas. dla mnie od wyjechania z domu przy temperaturze +5 to kwestia jakiś 15 km zanim temperatura jest ok. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 18-10-2009, 21:56
|
|
|
taki urok diesli jest mają więcej wody w układzie i mało palą . A co do grzania polecam webasto |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 19-10-2009, 07:56
|
|
|
ario napisał/a: | dla mnie od wyjechania z domu przy temperaturze +5 to kwestia jakiś 15 km zanim temperatura jest ok. |
..to i tak masz dobrze, ja mam do roboty 5 km
Przy temp. minusowych wskazówka nawet nie drgnie.
Cóż, jak ktoś powiedział: "diesle kupuje się na długie trasy" |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2009, 08:25
|
|
|
ario napisał/a: | no ale wkurza mnie trochę ten czas. dla mnie od wyjechania z domu przy temperaturze +5 to kwestia jakiś 15 km zanim temperatura jest ok. |
jesli jestes hardcorem mozesz skrecic ogrzewanie na min. aby nie odbieralo ciepla z ukladu, silnik troche szybciej sie nagrzeje. |
|
|
|
 |
kelo2 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2009, 08:42
|
|
|
zasłoń chłodnice, może pomoże |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 19-10-2009, 09:18
|
|
|
Kelo jak wyżej już napisano NIE POMOŻE. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
lukaszpl
Mitsumaniak ..::Grim Reaper::..

Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 178 Skąd: LDZ
|
Wysłany: 20-10-2009, 01:23
|
|
|
Może pomóc, zasłaniając chłodnicę zasłania się też trochę silnik.
Nie zgubiłeś osłon silnika? |
_________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 20-10-2009, 07:44
|
|
|
Jeżeli rozumujecie w ten sposób to proponuję ogacić silnik wełną mineralną, zasłonić wszystkie wloty piowietrza i wtrysnąć piankę poliuretanową we wszystkie szpary łącznie z przyklejeniem maski. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2009, 08:28
|
|
|
Student napisał/a: | Jeżeli rozumujecie w ten sposób to proponuję ogacić silnik wełną mineralną, zasłonić wszystkie wloty piowietrza i wtrysnąć piankę poliuretanową we wszystkie szpary łącznie z przyklejeniem maski. |
i po co ten sarkazm? ktos chce szybciej aby mu sie nagrzal silnik i moze sobie pozaslaniac co chce, nawet jesli to przyniesie wiecej zlego niz dobrego.
dla wszystkich chcacych zaslonic cokolwiek w aucie przypomne ze nie na darmo producenci wydaja miliony monet na zaprojektowanie efektywnego przeplywu powietrza. |
|
|
|
 |
kiernos
Mitsumaniak Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 69 Skąd: Radom
|
Wysłany: 20-10-2009, 08:31
|
|
|
ja tam robie inaczej 15-20 min przed wyjazdem odpalam moja cari i ustawiam grzanie na połowe .
da sie przezyc jak sie wsiadzie
|
_________________
 |
|
|
|
 |
kosek
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 158 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-10-2009, 08:45
|
|
|
ario napisał/a: | hmmm no właśnie... termostat mam ok, kupiłem u japaneze jakiś z tych lepszych. wskazówka dochodzi do połowy skali, no ale wkurza mnie trochę ten czas. dla mnie od wyjechania z domu przy temperaturze +5 to kwestia jakiś 15 km zanim temperatura jest ok. |
Wskazówka ma dochodzić do połowy skali i to jest jej właściwa pozycja.
pozdr. |
|
|
|
 |
lukaszpl
Mitsumaniak ..::Grim Reaper::..

Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 178 Skąd: LDZ
|
Wysłany: 20-10-2009, 09:58
|
|
|
arturro napisał/a: | Student napisał/a: | Jeżeli rozumujecie w ten sposób to proponuję ogacić silnik wełną mineralną, zasłonić wszystkie wloty piowietrza i wtrysnąć piankę poliuretanową we wszystkie szpary łącznie z przyklejeniem maski. |
i po co ten sarkazm? ktos chce szybciej aby mu sie nagrzal silnik i moze sobie pozaslaniac co chce, nawet jesli to przyniesie wiecej zlego niz dobrego.
dla wszystkich chcacych zaslonic cokolwiek w aucie przypomne ze nie na darmo producenci wydaja miliony monet na zaprojektowanie efektywnego przeplywu powietrza. |
Ważne że licznik postów leci, drugi raz nie wnosząc nic do tematu ... |
_________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 20-10-2009, 10:51
|
|
|
Mam gdzieś licznik postów , proszę admina o wykasowanie na 0.
Jeżeli wielokrotnie jest napisane, że to nic nie daje, albo bardzo mało, a zasłonięcie chłodnicy jest sposobem iście z PRL-u stosowanym w Polonezie, Żuku z uszkodzonym termostatem to jak mam napisać?
Też narzekam, że DID się wolno grzeje, ale czy na pewno , po przejechaniu 2 km, z nawiewu leci ciepłe powietrze, a że wskazówka wolniej idzie w górę niż w GDI , trzeba się z tym pogodzić.
Przecie to diesel . |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
|