[Cari 1.6] Problem z uruchomieniem |
Autor |
Wiadomość |
major
Mitsumaniak Major

Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 678 Skąd: kalisz i wrocław
|
Wysłany: 25-10-2009, 12:55 [Cari 1.6] Problem z uruchomieniem
|
|
|
Witam. Dziś pojawił się problem z moją Cari, a mianowicie nie chciała odpalić rano. Ostatnimi czasy zdarzyło jej się to kilka razy, że musialem krecic bardzo dlugo aby odpalila. Działo tak sie zazwyczaj po dłuzszym postoju (noc). Dzis jednak momo usilnych prób nie udało mi się jej uruchomić.
Przeczytałem kilka wątków na ten temat i myslalem, że to imo ale po przekręceniu kluczyka kontrolka gaśnie wiec to chyba wyklucza imo. Silnik Kreci ale nie łapie wiec rozrusznik tez wykluczam.
Prosil bym o jakies sugestie i podpowiedzi co to może być |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-10-2009, 14:30
|
|
|
Czujnik temperatury silnika (pierwsze co mi sie nasunelo na mysl), w Manualu jest napisane jak go sprawdzic multimetrem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
|
|
|
 |
major
Mitsumaniak Major

Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 678 Skąd: kalisz i wrocław
|
Wysłany: 25-10-2009, 15:08
|
|
|
Zgodne z radą pawelsonx, wymrugałem sobie bład a raczej nie wymrugałem, gdyz kontrolka mrugała jednostajnie co oznacza, ze nie ma zadnego błędu. |
_________________ Moje autka:
Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-10-2009, 16:20
|
|
|
Czujnik temp silnika odpowiada za odpalanie zilnika na zimnym, dlatego jezeli on bedzie zepsuty to bedzie podawana wadliwa informacja do ECU samochodu i pojazd nie odpali gdyz nie jest w stanie ustalic ssania w samochodzie, dlatego z poczatku wspomnialem o sprawdzenia czujnika temperatury |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
major
Mitsumaniak Major

Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 678 Skąd: kalisz i wrocław
|
Wysłany: 25-10-2009, 16:42
|
|
|
Jutro zgodnie z rada robertdg, sprawdze ten czujnik. Jednak jeszcze dziś podziałałem przy samochodzi i okazało sie ze jest iskra na świecach natomiast pompka nie podaje paliwa. Po podłączeniu pompki na "krótko" działa i pompuje paliwo. Czyli wychodzi na to ze do pomki nie jest doprowadzony prąd. Może to faktyczne wina tego czujnika |
_________________ Moje autka:
Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-10-2009, 16:55
|
|
|
Jezeli jest tak jak teraz piszesz to wynikaloby gdzies na dziure w instalacji, choc klociloby sie to z Twoim postem, jezeli czujnik jest walniety to mozesz krecic silnikiem i swiece powinny byc mokre od paliwa, a jak piszesz ze po podlaczeniu na sucho podaje paliwo a jak podlaczysz do instalacji to nie podaje, w takim razie sprawdz zasilajac pompke na aucie z obcego zrodla i odrazu sprawdz czy zakreci, bo pompka powinna sie zalaczyc po przekreceniu stacyjki, po chwili powinna sie wylaczyc jezeli cisnienie na listwie wtryskowej osiagnie swoj poziom (oczywiscie jezeli masz MPI), a po odpaleniu powinna pracowac non stop |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 25-10-2009, 17:28
|
|
|
Sprawdziłeś błędy czyli ecu powinien zarządzać silnikiem jakby czujnik podawał blednę odczyty lub je nie podawał ecu by zasygnalizowało zresztą nawet z uszkodzonym czujnikiem temperatury powinnien samochod odpalic co innego z czujnikiem położenia wału
lub rozrządu jeżeli taki posiada.
sprawdź bezpieczniki i przekaźniki w komorze silnika któryś z nich powinien odpowiadać za pompę paliwa może gdzieś nie styka lub nie załapuje |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 25-10-2009, 19:22
|
|
|
pompe paliwa slychac? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
major
Mitsumaniak Major

Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 678 Skąd: kalisz i wrocław
|
Wysłany: 25-10-2009, 19:52
|
|
|
nie słychć i właśnie nie wiem czy jest jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za pompe paliwa |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-10-2009, 20:15
|
|
|
major, jest przekaznik, choc jak wspomnialem wczesniej mogl gdzies przewod ugnic, albo masa sie stracila, a sprawdzales czy jak zasilisz pompe z obcego zrodla, z innego akumulatora to auto odpali?
[ Dodano: 25-10-2009, 20:17 ]
P.S. sprawdz wpierw czy na kostce pompy po przekreceniu kluczyka pojawia sie napiecie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
|
|
|
 |
major
Mitsumaniak Major

Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 678 Skąd: kalisz i wrocław
|
Wysłany: 27-10-2009, 20:47
|
|
|
Witam ponownie
Dziś auto wróciło od mechanika i okazało się ze uszkodzony był jakiś moduł w pompie paliwa przez co nieprawidłowo działała. Prawdopodobnie jakies zwarcie. Po zamontowaniu nowej pompy auto pali aż miło Jedynie koszt tej operacji był troszke wysoki bo 300 złotych no ale trudno czasem tak bywa.
Dziękuje wszytkim za zaintersowanie tematem |
_________________ Moje autka:
Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-10-2009, 20:58
|
|
|
major, No i fajnie, forumowicze napewno sie uciesza, tak jak i wlasciciel, bo kolejny temat zakonczyl sie powodzeniem z wyjasnieniem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|