Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Problem z uruchomieniem
Autor Wiadomość
major 
Mitsumaniak
Major


Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 678
Skąd: kalisz i wrocław
Wysłany: 25-10-2009, 12:55   [Cari 1.6] Problem z uruchomieniem

Witam. Dziś pojawił się problem z moją Cari, a mianowicie nie chciała odpalić rano. Ostatnimi czasy zdarzyło jej się to kilka razy, że musialem krecic bardzo dlugo aby odpalila. Działo tak sie zazwyczaj po dłuzszym postoju (noc). Dzis jednak momo usilnych prób nie udało mi się jej uruchomić.
Przeczytałem kilka wątków na ten temat i myslalem, że to imo ale po przekręceniu kluczyka kontrolka gaśnie wiec to chyba wyklucza imo. Silnik Kreci ale nie łapie wiec rozrusznik tez wykluczam.
Prosil bym o jakies sugestie i podpowiedzi co to może być :)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-10-2009, 14:30   

Czujnik temperatury silnika (pierwsze co mi sie nasunelo na mysl), w Manualu jest napisane jak go sprawdzic multimetrem
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 25-10-2009, 14:49   

zacznij od tego http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 a potem będziemy rozkminiać co dalej
 
 
 
major 
Mitsumaniak
Major


Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 678
Skąd: kalisz i wrocław
Wysłany: 25-10-2009, 15:08   

Zgodne z radą pawelsonx, wymrugałem sobie bład a raczej nie wymrugałem, gdyz kontrolka mrugała jednostajnie co oznacza, ze nie ma zadnego błędu. :shock:
_________________
Moje autka:

Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 :)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-10-2009, 16:20   

Czujnik temp silnika odpowiada za odpalanie zilnika na zimnym, dlatego jezeli on bedzie zepsuty to bedzie podawana wadliwa informacja do ECU samochodu i pojazd nie odpali gdyz nie jest w stanie ustalic ssania w samochodzie, dlatego z poczatku wspomnialem o sprawdzenia czujnika temperatury
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
major 
Mitsumaniak
Major


Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 678
Skąd: kalisz i wrocław
Wysłany: 25-10-2009, 16:42   

Jutro zgodnie z rada robertdg, sprawdze ten czujnik. Jednak jeszcze dziś podziałałem przy samochodzi i okazało sie ze jest iskra na świecach natomiast pompka nie podaje paliwa. Po podłączeniu pompki na "krótko" działa i pompuje paliwo. Czyli wychodzi na to ze do pomki nie jest doprowadzony prąd. Może to faktyczne wina tego czujnika :)
_________________
Moje autka:

Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 :)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-10-2009, 16:55   

Jezeli jest tak jak teraz piszesz to wynikaloby gdzies na dziure w instalacji, choc klociloby sie to z Twoim postem, jezeli czujnik jest walniety to mozesz krecic silnikiem i swiece powinny byc mokre od paliwa, a jak piszesz ze po podlaczeniu na sucho podaje paliwo a jak podlaczysz do instalacji to nie podaje, w takim razie sprawdz zasilajac pompke na aucie z obcego zrodla i odrazu sprawdz czy zakreci, bo pompka powinna sie zalaczyc po przekreceniu stacyjki, po chwili powinna sie wylaczyc jezeli cisnienie na listwie wtryskowej osiagnie swoj poziom (oczywiscie jezeli masz MPI), a po odpaleniu powinna pracowac non stop
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 25-10-2009, 17:28   

Sprawdziłeś błędy czyli ecu powinien zarządzać silnikiem jakby czujnik podawał blednę odczyty lub je nie podawał ecu by zasygnalizowało zresztą nawet z uszkodzonym czujnikiem temperatury powinnien samochod odpalic co innego z czujnikiem położenia wału
lub rozrządu jeżeli taki posiada.
sprawdź bezpieczniki i przekaźniki w komorze silnika któryś z nich powinien odpowiadać za pompę paliwa może gdzieś nie styka lub nie załapuje
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 25-10-2009, 19:22   

pompe paliwa slychac?
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
major 
Mitsumaniak
Major


Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 678
Skąd: kalisz i wrocław
Wysłany: 25-10-2009, 19:52   

nie słychć :( i właśnie nie wiem czy jest jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za pompe paliwa :?:
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-10-2009, 20:15   

major, jest przekaznik, choc jak wspomnialem wczesniej mogl gdzies przewod ugnic, albo masa sie stracila, a sprawdzales czy jak zasilisz pompe z obcego zrodla, z innego akumulatora to auto odpali?

[ Dodano: 25-10-2009, 20:17 ]
P.S. sprawdz wpierw czy na kostce pompy po przekreceniu kluczyka pojawia sie napiecie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 25-10-2009, 20:48   

co do bezpiecznikowy to tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=2424

fl5 układ paliwowy
 
 
 
major 
Mitsumaniak
Major


Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 678
Skąd: kalisz i wrocław
Wysłany: 27-10-2009, 20:47   

Witam ponownie :)

Dziś auto wróciło od mechanika i okazało się ze uszkodzony był jakiś moduł w pompie paliwa przez co nieprawidłowo działała. Prawdopodobnie jakies zwarcie. Po zamontowaniu nowej pompy auto pali aż miło :) Jedynie koszt tej operacji był troszke wysoki bo 300 złotych no ale trudno czasem tak bywa.
Dziękuje wszytkim za zaintersowanie tematem :) :D
_________________
Moje autka:

Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 :)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-10-2009, 20:58   

major, No i fajnie, forumowicze napewno sie uciesza, tak jak i wlasciciel, bo kolejny temat zakonczyl sie powodzeniem z wyjasnieniem ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.