Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander i homologacja na ciężarowe
Autor Wiadomość
AlCapone
[Usunięty]

Wysłany: 20-10-2009, 14:44   

Mont napisał/a:
Powinni nowe zasady stosować wobec firm, które zakupiły samochody po 31.12.2009.
Człowiek się zdecydował na kupno ciężarówki a teraz mu zmieniają zasady :evil:


Też tak myśle..........prawo nie powinno działać wstecz..........ale te piiiiiiiiii mają wszystko w piiiiiiiiiiiiii i piiiiiiiiiiiiiiiiiiiii nas kompletnie..........piiiiiiiiiiiiiiiii............

A bo się zdenerwowałem..........piiiiiiiiiiii............
 
 
Krzysiek_slask 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo MKIII, Out 2.0 DiD Int+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 237
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 20-10-2009, 18:42   

Chyba jednak nie udalo sie rzadowi wdrozyc tego "pieknego" przepisu :

News z dzisiaj

Ciekawe na jak dlugo bedzie spokoj...

I jeszcze info z onetu :

biznes.onet.pl
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 21-10-2009, 10:33   

Pomysł był ministerstwa finasów, to rząd się nie zgodził.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-10-2009, 13:39   

To mam pytanie .... nadal najważniejszy Będzie "wzór lisaka" ? Czy wyjątki będą tak jak w art 86 ust. 4 ustawy i VAT ?

bo juz nie wiem jak jest a w US odsyłali mnie na stację diagnostyczną

Cytat:
Jednocześnie w całkowicie odmienny sposób nowe przepisy regulują kwestie dotyczące pojazdu samochodowego innego niż samochód osobowy. Ustawodawca zrezygnował z tzw. "wzoru Lisaka" wprowadzając zasadę, że do pełnego odliczenia podatku uprawnia nabycie pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej co najmniej 3,5 tony (por. art. 86 ust. 3 ustawy o VAT).

Od zasady tej jednak przewidzianych zostało szereg wyjątków. Na podstawie art. 86 ust. 4 ustawy VAT, ograniczenie, o którym mowa w art. 86 ust. 3 ustawy o VAT, nie dotyczy nabycia:

pojazdów samochodowych mających jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą, klasyfikowanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van,
pojazdów samochodowych mających więcej niż jeden rząd siedzeń, które oddzielone są od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą i u których długość części przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem do tylnej krawędzi podłogi, przekracza 50% długości pojazdu; dla obliczenia proporcji, o której mowa w zdaniu poprzednim, długość pojazdu stanowi odległość pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a tylną krawędzią podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona w linii poziomej wzdłuż pojazdu pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a punktem wyprowadzonym w pionie od tylnej krawędzi podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków,
_________________

 
 
 
piotras 
Forumowicz


Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 392
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-10-2009, 02:05   

Tak mi się teraz nasunęło jedno pytanie odnośnie homologacji samochodów na ciężarowe. Zarówno Outek jak i mój Pat występują w wersjach 7 os. Jak jest taka wersja i są kurtyny to przynajmniej u mnie jest napisane w instrukcji że chronią wszystkich pasażerów (czyli tez tych w tym 3 rzędzie). Jeżeli zatem samochód dostaje homologacje na ciężarowy i montują mu kratę za 2 rzędem to w przypadku wystrzelenia kurtyn co się z nimi dzieje ? zawijają się na kracie ? Jeżeli tak jest to kto w takim razie wydał i na jakiej podstawie (badania, testy ? ) homologacje. Ciekawe jak na taka kurtynę zareagują pasażerowie siedzący w 2 rzędzie lub małe dziecko przewożone w foteliku i czy do odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia ciała można wtedy pociągnąć organ wydający homologację
_________________
Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition :)
sprzedany 16.06.2008 :(


Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-10-2009, 04:13   

hm homologację ciężarową nie będziesz miał na 7 osób .... outek dostaje ją tylko na 5 i masz kratę za tylnym rzędem siedzeń .......... za kratą nie możesz mieć miejsc siedzących.......................
_________________

 
 
 
AlCapone
[Usunięty]

Wysłany: 22-10-2009, 09:32   

I cud się stał............... :D :D :D :D :D


Auta z kratką powstrzymają spadek sprzedaży
22 października 2009

Fot. Sxc.hu

Nadchodzi kolejna fala zwolnień
dziś, 06:15 Biznesmen za kraty, bo nie płacił pracownikom
Pierwszy raz w Polsce przedsiębiorca trafił do więzienia na półtora roku za zaległe pensje - akcentuje... »

»Rząd utrzymał we wtorek prawo do odliczenia VAT od aut z kratką. Branża motoryzacyjna uważa, że ten krok zminimalizuje możliwe w 2010 roku osłabienie popytu na nowe samochody.

Zgodnie z prognozami krajowy popyt na nowe samochody może zmniejszyć się w przyszłym roku nawet o 20 proc., ale dzięki utrzymaniu kratki jest nadzieja, że spadek będzie niższy.

Spadek, ale mniejszy

– Utrzymanie kratki może zmniejszyć spadek popytu do 10 proc., ten przepis pobudza do zakupów polskich przedsiębiorców – uważa Adam Pietkiewicz, prezes Polskiej Grupy Dealerów.

Instytut Samar szacuje, że udział firm w zakupach nowych samochodów osobowych zmniejszył się w 2009 roku z 47 do 40 proc. Jednak oszczędności to jedno, a konieczność wymiany flot to drugie. Według Adama Pietkiewicza w większości przypadków floty samochodowe, zwłaszcza dużych korporacji, są mocno wyeksploatowane. Średni wiek aut używanych przez firmy wynosi cztery lata. A samochody w takim wieku są już za bardzo kosztowne, choćby ze względu na konieczność dodatkowych napraw.

– Nie przeceniałbym znaczenia kratki. Takie auto przestało być głównym sposobem na oszczędności – mówi Ireneusz Tymiński z KBC Autolease Polska.

A w czasach kryzysu liczy się każda złotówka.

– Kratka przyciąga klienta, ale w obecnej sytuacji nie skutkuje natychmiastowym zakupem. Nikt nie wyjmie z walizki pieniędzy, gdy ich tam nie ma – mówi Maciej Janiszewski, szef Porsche w Polsce.

Zaznacza, że nie wiadomo, jaki będzie finał historii aut z kratką. We wtorek rząd odrzucił projekt Ministerstwa Finansów. MF proponowało m.in., aby od 2010 r. przy zakupie aut do 3,5 t firma odliczała 60 proc. zawartego w cenie VAT, nie więcej jednak niż 6 tys. zł.

– Obawiam się, że wcześniej czy później projekt wróci w takiej lub innej mutacji – mówi Maciej Janiszewski.

Polska musi się dostosować

Jednak Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, ma nadzieję, że decyzja rządu będzie pierwszym krokiem do wprowadzenia pełnego odpisu VAT dla wszystkich aut osobowych, niezależnie od tego, czy z kratką czy bez.

– Naszą intencją jest, żeby zmiany przepisów nie skutkowały podwyższeniem podatków dla firm, jak również chroniły prawa nabyte tych, którzy w dobrej wierze kupują, leasingują lub wynajmują pojazdy od czasu pojawienia się wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości – mówi Jakub Faryś.

Chodzi o wyrok ETS z 22 grudnia 2008 r. w sprawie Magoora C-414/07, który przywrócił prawo do pełnego odpisu VAT od nowych aut i paliwa, obowiązujące w Polsce przed przystąpieniem do UE.

Według Jakuba Farysia pełen odpis VAT dla wszystkich aut osobowych to jedyny sposób na zakończenie absurdu prawnego, jakim jest kratka.

Przypomina, że ten właśnie motyw był koronnym argumentem resortu finansów, gdy na początku roku rozpoczynał pracę nad zmianami w przepisach. Jednak zmiany poszły w zupełnie innym kierunku.
 
 
piotras 
Forumowicz


Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 392
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-10-2009, 11:23   

krzypolo napisał/a:
hm homologację ciężarową nie będziesz miał na 7 osób .... outek dostaje ją tylko na 5 i masz kratę za tylnym rzędem siedzeń .......... za kratą nie możesz mieć miejsc siedzących.......................

Jak kupisz wersje full wypas to pierwotnie ona chyba była 7 osobowa. Więc nawet jeżeli Ci wymontują fotele to i tak pozostają kurtyny pod 7 os. U mnie np mam normalnie fotele z tyłu z tym że krata jest tak zamontowana żeby nie można ich było wyciagać.
_________________
Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition :)
sprzedany 16.06.2008 :(


Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-10-2009, 13:53   

Najśmieśniejsze że homologacja to nie kratka a...... kombinacje dealera z wagą i masą auta :(

W Mitcarze był uzywany i u nich na stronie w opisie całkowita masa dopuszczalna 2410kg :( ?

02e.Dane techniczne - nadwozie
Pojemność zbiornika paliwa 60 [ litr ]
Masa holowanej przyczepy bez hamulca 750 kg
Długość 4545 [mm]
Szerokość 1750 [mm]
Wysokość 1620 [mm]
Rozstaw osi 2670 [mm]
Rozstaw kół ( przód / tył ) 1540/1540 [mm]
Masa własna 1700 [kg]
Masa dopuszczalna całkowita 2410 [kg]

więc ładownośc wychodzi 710 kg czyli może być ciężarówką wg. wzoru Lisaka 357+ 5x68 (340) = 697 kg ........... mój też waży tyle....ale masa dopuszczalna o wiele niżej 2070 gdzie tu sprawiedliwosc .......

zastanawia mnie jeszcze jedno jakby jakiś mądry urzędnik wpadł na pomysł ważenia aut ............ :(
_________________

 
 
 
AlCapone
[Usunięty]

Wysłany: 22-10-2009, 17:01   

krzypolo napisał/a:
Najśmieśniejsze że homologacja to nie kratka a...... kombinacje dealera z wagą i masą auta :(

W Mitcarze był uzywany i u nich na stronie w opisie całkowita masa dopuszczalna 2410kg :( ?

02e.Dane techniczne - nadwozie
Pojemność zbiornika paliwa 60 [ litr ]
Masa holowanej przyczepy bez hamulca 750 kg
Długość 4545 [mm]
Szerokość 1750 [mm]
Wysokość 1620 [mm]
Rozstaw osi 2670 [mm]
Rozstaw kół ( przód / tył ) 1540/1540 [mm]
Masa własna 1700 [kg]
Masa dopuszczalna całkowita 2410 [kg]

więc ładownośc wychodzi 710 kg czyli może być ciężarówką wg. wzoru Lisaka 357+ 5x68 (340) = 697 kg ........... mój też waży tyle....ale masa dopuszczalna o wiele niżej 2070 gdzie tu sprawiedliwosc .......

zastanawia mnie jeszcze jedno jakby jakiś mądry urzędnik wpadł na pomysł ważenia aut ............ :(


Przestań..........u nas nie ma mądrych urzędników... :evil: ........

To jest podstawa............i tego się trzymajmy...........


"Według Jakuba Farysia pełen odpis VAT dla wszystkich aut osobowych to jedyny sposób na zakończenie absurdu prawnego, jakim jest kratka.

Przypomina, że ten właśnie motyw był koronnym argumentem resortu finansów, gdy na początku roku rozpoczynał pracę nad zmianami w przepisach. Jednak zmiany poszły w zupełnie innym kierunku."
 
 
michula 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Intens +
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 28
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 27-10-2009, 19:51   

Witam od tygodnia jestem wlascicielem Outlandera Intens + z hom. ciezarowa.Mam pytanie czy ja musze doniesc do U.S tylko dokum. homol. ciez. czy musze miec papier z przegladu z stacji kontroli.Dzisiaj pytalem w U.S to gosc sam dokladnie nie odpowiedzial.Chodzi mi o zwrot vatu i odliczanie vatu od paliwa??????? :roll:
 
 
AlCapone
[Usunięty]

Wysłany: 27-10-2009, 20:52   

michula napisał/a:
Witam od tygodnia jestem wlascicielem Outlandera Intens + z hom. ciezarowa.Mam pytanie czy ja musze doniesc do U.S tylko dokum. homol. ciez. czy musze miec papier z przegladu z stacji kontroli.Dzisiaj pytalem w U.S to gosc sam dokladnie nie odpowiedzial.Chodzi mi o zwrot vatu i odliczanie vatu od paliwa??????? :roll:


Nic nie musisz.....znaczy musisz po prostu to mieć........ :D
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 27-10-2009, 21:11   

michula napisał/a:
Witam od tygodnia jestem wlascicielem Outlandera Intens + z hom. ciezarowa.Mam pytanie czy ja musze doniesc do U.S tylko dokum. homol. ciez. czy musze miec papier z przegladu z stacji kontroli.Dzisiaj pytalem w U.S to gosc sam dokladnie nie odpowiedzial.Chodzi mi o zwrot vatu i odliczanie vatu od paliwa??????? :roll:


Kolega, zrobi najlepiej jak zaniesie papiery(tzn. Fakture VAT za samochód) do swojego księgowego, bo wykazuje podstawowy brak wiedzy w tym temacie.
Co do VAT można zrobić to na dwa sposoby.
1. Rozliczyć VAT od samochodu w przyszłym vacie który będziesz miał do zapłaty, tzn. nie będziesz płacił VAT przez pewnie czas.
2. „Poprosić” US o natychmiastowy zwrot VAT, w Urzędzie Skarbowym pewnie w innych też taka prośba równa się natychmiastowej kontroli skarbowej.

P.S.
Kolega może lekarz czy prawnik ?


P.S. 2
Przypomniało mi się na koniec, co do kontroli skarbowej jest jeden wyjątek. Lekarze nigdy nie są kontrolowani, co sobie taki urzędnik ma robić wrogów szczególnie w takiej małej miejscowości.
 
 
michula 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Intens +
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 28
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 27-10-2009, 21:35   

Jeszcze raz chodzi mi tylko czy te wszystkie rzeczy jak odpis vatu od faktury ,vat od paliwa,i wszystkie koszty zwiazane z eksploatacja samochodu starcza ta homologacja ciezarowa ktora otrzymalem prz kupnie.czy musze miec potwierdzenie z stacji diag. o tym ze spelnia VAT1
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-10-2009, 21:40   

michula napisał/a:
.czy musze miec potwierdzenie z stacji diag. o tym ze spelnia VAT1


ja zaniosłem kwitek ze stacji kontroli ze auto spełnia wymogi art 86 ust 4 ustawy o VAT
za radą księgowego , jako że ciężarówkę przywiozłem z zagranicy wystąpiłem o zwolnienie z VAT i takowe otrzymałem ...... no ale ja kupiłem uzywane ..........
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.